Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Școala primară internațională AGORA

Noutăți AGORA

Școala primară internațională AGORA

Abordarea educațională a școlii internaționale AGORA se bazează pe teoria „inteligențelor multiple” (Howard Gardner) care presupune că un singur stil de predare nu poate fi potrivit tuturor copiilor.

La AGORA se aplică teoria inteligențelor multiple, practicată cu rezultate foarte bune în cele mai prestigioase instituții de învățământ din străinătate. În acest fel, se valorifică potențialul individual al tuturor elevilor, identificând profilul de inteligență al acestora pentru a îi orienta spre acele domenii profesionale în care fiecare dintre ei poate fi performant. Astfel, pe parcursul unei zile, elevii se vor întâlni cu diferite stiluri de predare și învățare: de la discuții informale în jurul unei mese rotunde la flash-uri informaționale oferite pe laptop, de la învățare extrasă dintr-un context conversațional la tradiționalele prezentări coordonate de profesor, de la libertatea oferită de hârtia de pictat la interpretarea originală a unui rol memorat, în fine de la ardoarea competițională a orei de sport la fluiditatea oferită de muzicalitatea dansului. Selectați pe criteriul profesionalismului, profesorilor le este ulterior evaluată activitatea permanent, fiind instruiți în cadrul zilelor de training cu privire la curricule alternative și noi metode de predare.
Abordarea școlii este diferită de cea a școlii de stat: „în loc să ne concentrăm exclusiv pe procesul de predare, punem accent pe rezultatele acestui proces. Pentru a produce rezultate pe care elevul și societatea în care trăiește să le aprecieze trebuie să ne concentrăm pe nevoile fiecărui elev în parte. Profesorul trebuie să reprezinte un mentor mai mult decât un simplu transmițător de informații, într-o societate în care tinerii au mai mult acces la informație ca oricând. Ei au nevoie de un „antrenor” care să îi ajute să își folosească la maximum propriul potențial creativ și de învățare”, spune directorul școlii, Daniela Pop.
Un aspect care este comun tuturor membrilor echipei AGORA este conștientizarea rolului pe care îl au față de copii dincolo de limitele stricte ale materiei pe care o predau. Astfel, dna învățătoare de la clasa pregătitoare, Alina Popa, ne dezvăluie că la AGORA „se pune accent pe rolul tuturor profesorilor în dezvoltarea personală și emoțională a copiilor, asigurându-ne că adoptăm un stil de predare deschis și permisiv pentru comunicare, pentru experiment și pentru eroare. Credem că succesul procesului de predare constă în oportunitatea oferită profesorului de a fi el însuși, creativ, implicat, pasionat, informat”.
Școala internațională AGORA este o școală modernă, care dorește să-și modeleze ritmul de adaptare la standardele europene în educație. De aceea, pornind de la adevărul că învățarea este un proces continuu, dincolo de achizițiile specifice fiecărei discipline de studiu, AGORA pune accent pe formarea de competențe, pe cultivarea încrederii în sine, pe stimularea curiozității și pe formarea abilităților de a învăța să înveți, pe dezvoltarea de atitudini pozitive. (A. M.)

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 09:01:45 Ora standard a Europei de Est