Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

I-au fost acordate statutul de „Eco-Școală” și simbolul mondial „Steagul Verde”

Școlii Gimnaziale „înv. Gâlgău Iosif” din Păgaia

I-au fost acordate statutul de „Eco-Școală” și simbolul mondial „Steagul Verde”

Școala Gimnazială „înv. Gâlgău Iosif” din Păgaia s-a înscris în anul școlar 2008-2009 la proiectul internațional Eco-Școala, derulat în țara noastră sub patronajul Centrului Carpato Danubian de Geoecologie (CCDG) din București, având ca finalitate igienizarea și ecologizarea spațiului școlar și comunitar.

Prin participarea la acest proiect urmărim: *să dezvoltăm capacitatea elevilor de a-și asuma responsabilități cu privire la mediu *să le oferim posibilitatea de a înțelege mai bine relația cauză-efect *să le dezvoltăm spiritul de echipă în vederea realizării unei sarcini de grup *să facem conexiuni între experiențele de la clasă și cele din activitatea extrașcolară a elevilor *colaborarea directă cu instituțiile locale, în vederea igienizării zonelor limitrofe localității  *obținerea unor fonduri din reciclarea selectivă a deșeurilor, destinate premierii elevilor, dar și dotarii școlii *creșterea prestigiului școlii prin obținerea statutului de eco-școala și a stegului verde, ca o recunoștere a implicării școlii în rezolvarea problemelor de mediu.
Proiectul se derulează sub directa îndrumare a domnului director, profesor Chiș Gheorghe și a coordonatoarei de proiect, prof. înv. primar Chiș Monica.
La proiect participă un număr de 100 de elevi ai claselor I-VIII, îndrumați de zece cadre didactice.
În urma participării la activitățile proiectului Eco-Școala, elevii au dobândit informații cu privire la necesitatea protejării mediului, și-au format un comportament responsabil față de acesta, au aflat despre instituțiile naționale și internaționale care se ocupă cu protecția mediului: Agenția pentru Mediu, Centrul Carpato Danubian de Geoecologie (CCDG), Fundația de Educație pentru Mediu (FEE).
Instituția școlară a beneficiat de creșterea prestigiului din partea comunității locale și a reprezentanților instituțiilor locale, dar și de înfrumusețare.
Comunitatea a beneficiat de puieți de nuc, de acțiuni de ecologizare, și de bune practici din partea școlii în ceea ce privește colectarea și depozitarea deșeurilor.
În timpul derulării programului Eco-Școala ni s-a confirmat acordarea statutului de Eco-Școală și a simbolului mondial Steagul Verde pentru o perioadă de doi ani (1. 09. 2012 - 1. 09. 2014) și, implicit, participarea unității școlare la programul mondial Eco-Schools, program susținut de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și de Ministerul Mediului și Pădurilor.
Confirmarea s-a făcut pe baza evaluării instituției din data de 24.05.2012, de către Comisia Națională de Evaluare. Biroul Național Eco-Școala va monitoriza în continuare activitatea noastră în cadrul programului mondial Eco-Schools.
Premiul simbol Steagul Verde și Certificatul internațional Eco-Schools ne vor fi înmânate, în cadru festiv, la Seminarul Național „Parteneriat în Educația pentru Mediu”,care se va desfășura pe 20 octombrie 2012 la București. (Chiș Monica)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:55:05 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...