Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre inovație și viitor în educație la BizTech 2012

În 27-28 septembrie, la Hotel Ramada, evenimentul anului

Despre inovație și viitor în educație la BizTech 2012

Pentru două zile, Oradea devine un centru al inovației și excelenței! Cel mai mare eveniment de business și tehnologie al anului în Transilvania, BizTech 2012, aduce în premieră în Oradea peste 60 de specialiști în IT&C și peste 20 de speakeri din sfera managerilor, antreprenorilor și consultanților.

Evenimentul va avea loc pe parcursul a două zile, în 27 și 28 septembrie, la Hotel Ramada.
BizTech 2012 se adresează pasionaților de tehnologie, managerilor și antreprenorilor, dar și cadrelor universitare și preuniversitare, reprezentanți ai administrației publice locale care știu că într-o economie în continuă schimbare și supusă unor multiple provocări trebuie să investească în tehnologie și în perfecționarea oamenilor, respectiv a cadrelor didactice. Obiectivul principal al acestui eveniment este de a lega parteneriate de durată între companiile de IT - care oferă atât tehnologie inovatoare, cât și know-how – și instituțiile de învățământ.
Workshop de educație
Noile tehnologii și-au pus amprenta asupra generațiilor care vin, definind caracterul și educația tinerilor născuți între 1980 și mijlocul anilor ’90, sau „Generația Y”. Diferențele de mentalitate, cunoștințe și informație diferă de la o generație la alta, putem spune că în România aceste diferențe sunt mai pregnante în urma unui sistem modificat politic și a salturilor mari către dezvoltare. Însă deși cei din generația Y au pătruns deja pe piața muncii, adaptându-se și determinând schimbări, din urmă vine generația Z, cea care nu a cunoscut viața fără tehnologie. Pentru a integra tinerii generației Z sau I (de la Internet) în mediul economic, companiile trebuie să fie pregătite să le ofere stimuli și programe care le permit dezvoltarea. În ceea ce privește tehnologia, companiile de IT sunt la curent cu aceste provocări, lansând și implementând o serie de programe educaționale. Intel Corporation a creat Intel Higher Education Programs. Despre oportunitățile pentru dezvoltarea carierei și cercetare, despre comunitățile Intel pentru profesori și studenți, implicarea în proiectele de cercetare naționale și europene, precum și care sunt direcțiile de cercetare ale centrului de cercetare-dezvoltare Intel, vom afla la BizTech 2012.
„Pe lângă programele gratuite, dar din păcate neutilizate suficient, se vor prezenta studii de caz și principalele metode inovative de educare a generației Z, pentru a ne adapta lor. Generația Z sau generația „crescuți digital” are reale abilități tehnice dovedite, iar acesta este un mare avantaj al nostru. E important să ne putem adapta metodele de educație și să punem la dispoziția elevilor pentru a le dezvolta potențialul, talentele creative. Workshop-ul este moderat de Bogdan Băcilă, realizator Digi24 Oradea, și suntem convinși ca vom avea o dezbatere constructivă”, a precizat Adina Nicoleta Rada, director general CG&GC HiTech Solutions. 
Cele mai mari companii IT din lume derulează programe pentru elevi și studenți în 165 de țări, inclusiv România. Prin intermediul Cisco Networking Academy milioane de tineri iau parte la cursuri în domeniul rețelelor de comunicații, fiind îndrumați de instructori specializați pe baza unei programe stabilite de Cisco. Un pas important în evoluția învățământului tehnic o reprezintă introducerea în programa școlară a disciplinei „Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”. Cursul este disponibil în cadrul universităților partenere Cisco Networking Academy și, în funcție de nivelul absolvit, oferă studentului o certificare CCENT în domeniul rețelisticii, cu posibilitatea de specializare în diverse domenii.
Despre conceptul de inovare și cercetare în dezvoltarea economică la BizTech va prezenta Livia Banu, director executiv Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Oradea. Cercetarea și inovarea sunt prioritățile Strategiei europene de creștere economică și ocupare a forței de muncă. UE depune eforturi pentru a crea, până în 2014, un singur Spațiu european de cercetare care să le permită cercetătorilor să lucreze în orice țară din UE și să intensifice cooperarea transfrontalieră. Standardul nostru viitor de viață depinde de capacitatea de a inova la nivel de produse, servicii, activități economice și procese sociale, precum și la nivel de modele. Acesta este motivul pentru care inovarea a fost plasată în centrul Strategiei Europa 2020, prin initiațiva „O Uniune a Inovării”. Această inițiativă va centraliza eforturile Europei și cooperarea cu țările din afara UE și le va direcționa către soluționarea provocărilor. Concret, mâine ce facem? Dacă nu mâine, atunci când? Cu cine? Cu ce? Cum? La BizTech vom discuta toate acestea și altele legate de lecțiile învățate până acum din programele finanțate de UE.
BizTech 2012 este evenimentul de business și tehnologie al anului în Transilvania și este organizat de compania CG&GC HiTech Solutions. Accesul în sălile de conferință se face pe baza unei invitații. Detalii pe site-ul oficial: http://www.cg-hitech.ro/portal/biztech.html (A.N.R.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:07:20 Ora standard a Europei de Est