Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În Cetatea Cunoașterii, soarele și-a recăpătat strălucirea!

La Școala „Oltea Doamna”

În Cetatea Cunoașterii, soarele și-a recăpătat strălucirea!

În prima zi de școală, elevii clasei I C de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” au fost primiți de către doamna învățătoare prof. Elena Pavel în Cetatea Cunoașterii într-un univers de poveste.

„I-am invitat pe cei 30 de „boboci” și pe părinții lor să depănăm o poveste în Cetatea Cunoașterii, împreună cu mascota noastră, pinguinul PIPO, având alături Jurnalul clasei și un pliculeț care ascundea cheia fermecată și frunze năzdrăvane...
Am reușit astfel să-i captez nu numai pe cei mici, dar și pe cei mari, care s-au emoționat până la lacrimi”, ne povestește dna prof. Elena Pavel.
În povestea cu pricina, soarele își pierduse razele, care, întâmplător, erau plasate strategic pe băncile lor. Descoperindu-le cu ajutorul dnei învățătoare, ei le-au plasat una câte una pe planșa din fața clasei, redându-i astfel strălucirea de odinioară. Apoi, trecând prin Cetatea Cunoașterii, ei au primit câte un ecuson pentru identificare, un fel de carte de vizită sau pașaport. Din aproape în aproape, au reușit să descifreze mesajul de pe planșă și să descopere numerele magice. Pinguinul PIPO le-a adus o scrisoare, precum și Jurnalul clasei I C, pe care ei îl vor completa zilnic, rând pe rând, cu desene de-ale lor în care vor trebui să ilustreze ceea ce le-a plăcut cel mai mult în ziua respectivă.
În momentele următoare, micii învățăcei au făcut cunoștință cu manualele, iar părinții au intrat în posesia unui răvaș-invitație vârât în sulul de hârtie.
Astfel și-a propus doamna învățătoare să-și cucerească discipolii din prima zi de școală, iar reacțiile lor au fost cât se poate de spontane și de încântătoare; Ștefania, Claudia, Ana, Maya, Raisa, Mihnea, Oana, Filip, Ștefan, Iannis, Clara, Luca, Cezar, Patricia, Horia, Gwendoline, Sonya, Nola, Medeea, Vlad, Gabriela, Cătălin, Brigitta și Ioana... și-au dat măsura istețimii lor.
Pe catedră, aveam să descoperim o „epistolă” pe care Nagy Patricia, unul dintre absolvenții clasei a IV-a a adresat-o iubitei sale învățătoare Elena Pavel.
„S-a sfârșit clasa a IV-a /Nouă ni se schimbă soarta/ Un nou ciclu a-nceput/ Într-a cincea am trecut.
De scumpa mea învățătoare /Mă despart cu jale mare /Pentru că ea m-a învățat/ Să scriu foarte ordonat...”
„Aceste gesturi fac parte din micile noastre satisfacții: când ne trezim cu foștii elevi că ne caută și ne adresează cuvinte sincere, izvorâte din inimă”, ține să ne explice doamna prof. Elena Pavel. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În Cetatea Cunoașterii, soarele și-a recăpătat strălucirea!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:39 Ora standard a Europei de Est