Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reprezentanții elevilor s-au întâlnit cu ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului

Miercuri,

Reprezentanții elevilor s-au întâlnit cu ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului

Consiliul Național al Elevilor(CNE) a participat miercuri, 12 septembrie 2012, la o întâlnire de lucru cu ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, dna prof. univ. dr. Ecaterina Andronescu.

Întâlnirea a avut loc la sediul Ministerului  Educației,  Cercetării, Tineretului și Sportului din București, iar principalele teme de discuție abordate au fost: structura examenului național de bacalaureat 2013, dobândirea  dreptului de vot pentru reprezentantul elevilor în Consiliul de Administrație al unităților de învățământ, programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!” dar și alegerile care urmează să se deruleze în această toamnă în cadrul Consiliului Național al Elevilor.
În cadrul discuțiilor, reprezentanții elevilor au retransmis poziția Consiliului Național al Elevilor privitoare la structura examenului de bacalaureat, manifestându-și  susținerea pentru introducerea sistemului  de evaluare națională diferențiată, inclusiv la limba și literatura română. În acest sens, doamna ministru a garantat că diferențierea va fi de-a dreptul vizibilă în elaborarea subiectelor, avându-se în vedere diferența numărului de ore din trunchiul comun la materiile de examen. Totodată aceștia au discutat despre introducerea examenului de bacalaureat de tip profesional, considerat de către reprezentanții elevilor ca fiind o măsură temporară de mascare a trendului descendent de promovabilitate a examenului maturității.
De asemenea, Consiliul Național al Elevilor și-a exprimat poziția referitoare la necesitatea obținerii dreptului de  vot  pentru reprezentantul elevilor în Consiliul de Administrație al unităților de învățământ, reprezentanții acestuia solicitând sprijin din partea ministerului pentru dobândirea acestui drept. În urma discuțiilor, doamna ministru Ecaterina Andronescu și-a manifestat deschiderea pentru susținerea drepturilor depline ale elevilor în forul decizional din unitatea de învățământ, aducându-se în discuție modificarea Legii Educației Naționale 1/2011.
Consiliul Național al Elevilor va fi și anul acesta partener al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului în organizarea și desfășurarea programului „Să știi mai multe, să fii mai bun”, denumit anterior „Școala altfel”,  reprezentanții elevilor angajându-se să  întocmească o strategie națională de implicare a Consiliului elevilor. 
Nu în ultimul rând, discuțiile dintre reprezentanții elevilor și ministrul Educației, au fost legate de importanța desfășurării procesului electoral în unitățile de învățământ pentru desemnarea reprezentanților elevilor într-un mod cât mai democratic. CNE a obținut, așadar, de la minister asigurarea că demersul democratic va fi sprijinit, cu implicarea inspectoratelor școlare județene, dar și a unităților de învățământ. 
Consiliul Național al Elevilor își manifestă public deschiderea spre colaborare cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului în scopul reprezentării intereselor elevilor din România. (Georgiana Epure)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:41:57 Ora standard a Europei de Est