Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice „Emanuel”

În prezența ambasadorului SUA Mark Gitenstein și a soției sale Elisabeth,

A fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice „Emanuel”

„Azi, 12 septembrie 2012, în prezența Excelențelor Sale, Doamna și Domnul Ambasador al SUA Mark Gitenstein și a Domnului Primar Ilie Bolojan, a fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice Emanuel, proiect realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea, a firmei S.C. Repcon S.A, a comunității orădene și a unor parteneri din Marea Britanie și SUA”.

Acesta este mesajul inscripționat pe placa așezată, ieri (miercuri, 12 septembrie 2012), la temelia viitorului Centru de Îngrijiri Paliative Hospice „Emanuel”, de către doamna Elisabeth Gitenstein, soția Excelenței sale Mark Gitenstein, ambasadorul SUA la București.
La ceremonie au onorat cu prezența Excelenta sa ambasadorul SUA la București Mark Gitenstein și soția sa Elisabeth, primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan, consilierul local Florica Cherecheș (inițiatorul campaniei „Oradea pune suflet”), doctorul Gheorghe Carp (managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Oradea), pastorul Paul Negruț (președinte al Consiliului Director al Fundației Hospice „Emanuel”, conducerea firmei S.C. Repcon S.A., în frunte cu directorul general al companiei, dl Mircea Nistreanu, reprezentanți ai unor inistituții publice locale și județene, oameni politici, cadre medicale de la Secția de Oncologie a Spitalului Județean și Municipal, voluntari, reprezentanți mass-media...
 „Centrul, situat pe Strada Thurzo Sandor, va avea o suprafață de 4.900 mp construiți, pe trei nivele, și va cuprinde o únitate cu 15 paturi pentru adulți și cinci paturi pentru copii, ambulator de specialitate, centre de zi și facilități pentru îngrijiri paliative la domiciliu pentru adulți și copii, precum și un centru de educație pentru formarea specialiștilor care vor dori să lucreze în domeniu. Valoarea investiției și funcționarea centrului timp de 12 luni sunt estimate la 4,3 milioane de euro.
Investiția se va realiza pe un teren oferit de Consiliul Municipal Oradea. Proiectul a fost realizat pro bono de un colectiv de arhitecți și ingineri coordonați de doamna arh. Raluca Covăcesu. Construcția va fi realizată de SC Repcon SA din resurse proprii. Lucrările de construcție vor fi încheiate în circa trei ani, după cum ne-a asigurat domnul Mircea Nistreanu, directorul general al companiei Repcon. Centrul este astfel rodul unui parteneriat între Fundația Hospice „Emanuel”, Primăria Municipiului Oradea, SC Repcon SA și a cetățenilor care ne vor întinde în continuare o mână de ajutor, contribuind astfel la alinarea suferințelor semenilor noștri cu boli incurabile.
Hospice „Emanuel” funcționează din 1996, fiind o organizație  neguvernamentală, aflată în subordinea Bisericii „Emanuel”, și asigură servicii de îngrijiri paliative la domiciliu pacienților cu boli incurabile avansate din Oradea și Bihor. În cei 16 ani de existență, echipa Hospice a oferit îngrijiri la circa 1.400 de pacienți adulți și 200 de copii”, după cum aveam să aflăm de la dna Marinela Murg, director executiv al Fundației Hospice „Emanuel”.
„Vom sta alături de acest proiect până la capăt”
 În cuvântul său dl primar Ilie Bolojan a mulțumit domnului ambasador Mark Gitenstein pentru prezență, implicare și sprijin în acest proiect, iar doamnei Elisabeth Mark, în calitatea domniei sale de asistent medical, susținător și voluntar al serviciilor paliative din București, pentru informațiile prețioase furnizate legate de îmbunătățirea comportamentului cadrelor medicale în relația cu pacienții. Domnul primar a adresat apoi mulțumiri reprezentanților Fundației Hospice „Emanuel” pentru tot ceea ce fac de ani de zile pentru orădeni și nu numai și pentru acest proiect,  companiei Repcon și tuturor celor care susțin acest proiect.
„Eu vă spun sincer, am fost foarte sceptic pentru că nu am crezut că vom găsi donatori care să finanțeze cu sume atât de mari o astfel de construcție în termen atât de scurt... În ceea ce ne privește, primăria, vom sta alături de acest proiect până la capăt, în așa fel încât, împreună cu finanțatorii, toți cei care au suflet și fac ceva pentru nevoile acestui oraș, să-l putem finaliza”.
„Sunt oameni care pe unde trec deschid izvoare”
În cuvântul său, distinsul pastor Paul Negruț a plecat de la Psalmul 84, al cărui mesaj înălțător l-a adaptat condițiilor de față și a încheiat prin a traduce semnificația numelui „Emanuel”.
 „Ferice de cei ce-și pun tăria-n Domnul, în a căror inimă locuiește încrederea. Când străbat aceștia Vale Plângerii, o prefac într-un loc plin de izvoare. Suferința este partea condiției umane pe pământ, dar nu doar suferința, ci și încrederea și ajutorul și inima bună și sufletul... Sunt oameni care pe unde trec deschid izvoare”.
Se deschide astăzi un izvor de speranță pentru bolnavii terminali, un izvor de mângâiere pentru familiile lor, un izvor de sprijin pentru oamenii care pierd totul când primesc vestea unei boli terminale...”
„Numele acestui edificiu și al acestei fundații este Emanuel, care înseamnă „Dumnezeu este cu noi!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (63 de poze), accesați Galeria foto: A fost pusă piatra de temelie a Centrului Hospice „Emanuel”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:00 Ora standard a Europei de Est