Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă dureau!”

Interviu cu noul director al Lic. „O. Ghibu”, Mircea Pop

„Disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă dureau!”

De la 1 septembrie 2012, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea are un nou director, în persoana tânărului profesor de matematică Mircea Pop.

Ieri (luni, 10 septembrie 2012), am dorit să luăm pulsul pregătirilor pentru începerea cursurilor la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea și să aflăm care sunt gândurile noului director la început de mandat.
Greu ne-a fost să-l găsim pe noul director, care se mișcă rapid de la un punct de lucru la altul, din clădirea nouă în clădirea veche...
În clădirea veche, în cele trei sectoare de la parter și la cele două etaje, am găsit femeile de serviciu (pe Șandor Marcela, Boroș Iuliana și Bodea Aurica) făcând curat în urma zugravilor. La etajul al II-lea, doi zugravi de la Deniflor mai aveau încă de vopsit pe coridor. În clădirea nouă, într-unul din cabinetele de informatică, domnii profesori Lukacs Sandor și Furtos Eugen lucrau la întocmirea orarului. Pe administratorul liceului, dl Ion Cojocaru, l-am găsit distribuind manualele, alături de profesorii Lilla Șandor și Călin Perțe și elevi din a X-a B (Alexandra Mihoc, Flaviu Albuț, George Hodiș, Diana Curtui și Bogdan Gavriș). „Am venit să-l ajutăm pe dl diriginte Călin Perțe”, ne-a spus Alexandra. La fața locului au sosit directorul Mircea Pop și directorul adjunct, dna prof. Daniela Marinău.  
În sala de sport, voleibalistele echipei de gimnaziu aveau antrenament, sub îndrumarea drei prof. Ioana Sanislav...
„Părinții încă mai vin să-și înscrie copiii”
-Domnule director Mircea Pop, se pare că ați început mandatul în forță. Aflăm că vă mișcați cu repeziciune, nu stați locului și din această cauză sunteți greu de găsit.
-Trebuie să ne mișcăm rapid pentru că mai sunt multe de făcut. La ora 9.00, am avut întâlnire cu profesorii de la gimnaziu și liceu, iar de la 9.30, cu învățătorii și profesorii din ciclul primar; părinții încă mai vin să-și înscrie copiii la liceul nostru (în clasele I-VIII).
-Cum ați primit noua veste și cum ați acceptat noua calitate, aceea de director al acestui liceu?
-Greu mi-a fost să mă decid să accept postul ăsta, fiindcă mie îmi plăcea meseria aia care o aveam de profesor de matematică, și îmi place și țin foarte mult la asta, dar totuși vreau să se dezvolte ceva, să facem ceva bine în școala asta!
-La ce v-ați gândit?
-O, multe, multe planuri avem. În primul rând ceea ce lipsea: disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă dureau! Deci astea vreau să se schimbe, astea se pot face acum. În rest, în funcție de bani, pe rând. Vreau renovarea clădirilor, schimbarea instalațiilor de încălzire. Sunt multe lucruri care vor trebui făcute, dar asta în funcție de bani, și gradual. Schimbările bruște nu duc la nimic.
-Cum ați gândit soluționarea problemelor legate de disciplina din școală?
-Am avut deja întâlniri cu profesorii, am făcut câteva consilii profesorale. Am discutat și le-am impus câteva cerințe și voi avea întâlniri cu elevii. Vreau o dată întâlnirea mare, cu toți, dar voi avea întâlniri lunare pe clase să văd problemele lor. Mai întâi trebuie să-i asculți; deci nu poți să le interzici anumite lucruri fără să le ceri părerea.
Fumatul este interzis în școală! Aceasta este una dintre măsuri. Am vorbit și cu colegii, cu profesorii; încercăm să amenajăm o săliță pentru profesori. Copiii însă nu vor avea voie să fumeze în școală. Acuma se lucrează la regulamentul de ordine interioară. Membrii comisiei de regulament vor fixa puncte de penalizare. Să vedem o formă legală, încât să putem să-i atingem cumva pe copii, să-i sensibilizăm, în cazul unor abateri.
-Cum vi s-a părut promovarea imaginii școlii?
-În ultimul timp, destul de slabă. Imaginea școlii a avut de suferit. Dar asta mai mult din vina noastră, a școlii, nu din partea celor din mass-media. Culmea e că avem rezultate. Avem profesori foarte buni. Pe mine m-a dezamăgit când am văzut anul acesta, în vară, admiterea la noi la școală, la clasele de matematică-informatică, media de 6,20 parcă, nu mai știu exact, ultima medie de intrare. E grav, totuși, la un liceu așa cu renume, la clase de matematică-informatică unde se intra cu medii peste 8. Sunt diverși factori care au contribuit la coborârea ștachetei. Vom lucra și la chestia asta. Trebuie să ne promovăm mai mult, să ne atragem copiii buni și să ne păstrăm copiii buni. Până în a VIII-a am avut copii buni care au plecat. Mulți copii buni au plecat, din diverse motive, nu neapărat că sunt mai bune școlile respective.
-Aveți o echipă cu care să lucrați pentru a vă pune în practică planul managerial?
- Mi-am făcut o echipă. Mi-am făcut comisii. Am schimbat membrii comisiilor. Pe parcurs mai putem îmbunătăți, mai putem face și alte modificări pentru a obține rezultatele scontate. Cred în potențialul colectivului de cadre didactice și în reușita măsurilor pe care dorim să le implementăm.
„Vreau să-mi atrag părinții”
-Cum vedeți și cum ați regândit parteneriatul cu părinții?
-Vreau să particip la ședințele cu părinții. Le-am cerut colegilor să fiu anunțat de toate ședințele cu părinții. Vreau să merg la fiecare clasă, măcar o dată, să discut cu ei, fiindcă acolo afli cele mai multe lucruri, de la părinți. Una ți se transmite și altfel îți spun părinții direct. Vreau să-mi atrag părinții. Să vedem cum putem face și cu aia 2% din venit pentru că avem asociația părinților, care acum nu are bani. Părinții trebuie încurajați să susțină școala unde învață copiii lor. Și atunci vom putea face mai multe.
Sper să fie bine. Eu am speranțe și gânduri mari! Dacă nu reușesc să schimb ceva în bine, eu oricând îmi dau demisia. Mă duc la catedră. Eu nu m-am bătut deloc pentru această funcție. Eu chiar nu mi-am dorit funcție. Îmi plăcea ceea ce făceam. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Disciplina, ordinea lipseau în școală și astea mă doreau tare!”

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:37:03 Ora standard a Europei de Est