Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Vin de bunăvoie la reîmprospătarea cunoștințelor”

Tradiția bunelor rânduieli la Școala Gimnazială „Dacia”

„Vin de bunăvoie la reîmprospătarea cunoștințelor”

Vineri (7 septembrie 2012), la Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea, am dat cu ochii de copii chiar în fața școlii, în holul de la intrare, dar și în unele săli de clasă.

„Dacă veneați mai devreme, ne găseați în clasă. Elevii mei sunt cei pe care i-ați văzut în fața școlii. Acum pleacă acasă. Toată săptămâna au fost prezenți la recapitulări. Vin de bunăvoie la reîmprospătarea cunoștințelor. Fiind absolvenți de clasa a IV-a, ne-am propus să recapitulăm materia la matematică și gramatică. Zicem noi că este un bun obicei încetățenit în școala noastră. S-ar putea ca în clasa a IV-a D, la doamna Costin Maria, să-i mai găsiți în sala de clasă”, ne spune doamna profesor Florica Hava, pe care am găsit-o în hol, ieșise să-și petreacă elevii.
Tot în hol, am dat de Giulia Romocsa din clasa a V-a, eleva dnei profesor Meda Horjan, pe care am admirat-o mai zilele trecute pe scena Festivalului „Suflet de stea”. Acum Giulia își mângâia frumusețea de cățelușă pe care o ținea în brațe, pe Bella (care are doar 3 luni). Alături, lângă geam, așteptau doi frați, Anastasia și Andrei Șaguna. „O așteptăm pe mami să vină de la domnul director, ne-a explicat Anastasia. Eu merg în clasa a V-a și vreau să mă fac artistă, de aceea mă transfer la Liceul de Artă; doresc să învăț să cânt la flaut. Andrei, fratele meu, e în clasa a IV-a”.
Pe coridorul din dreapta, doamna profesor Lia Popovici ne întâmpină cu găleata plină cu apă. E semn bun: ne va merge bine! O lăsăm să-și ducă apa în clasă și intrăm în a IV-a B, unde o găsim pe Bia și pe doamna învățătoare prof. Diana Zlibuț. Bianca Rada Petruț ținea în mâini un desen și o diplomă. „Îmi pare rău că trebuie să vă dau o veste proastă, ne întâmpină doamna învățătoare. Bianca ne va părăsi cât de curând. Pleacă cu părinții în Statele Unite ale Americii. I-am dat să-și ducă acasă premiul I pe care l-a câștigat cu acest desen la cea de-a II-a ediție a concursului național de creație „Culorile copilăriei”, derulat în cadrul proiectului național „Dulce Românie, suflet românesc”.
În sala clasei a II-a E, doamna învățătoare prof. Aurelia Popovici își făcea ordine, selecție printre planșe, materiale și desene, ordonându-le pe categorii. Cam aceleași preocupări le aveau și doamnele învățătoare Cheregi Felicia (din a II-a B), Fabian Simona (a IV-a A) și Feier Aurora (a IV-a C). „Îmi selectez materialul. Având clasa a IV-a acum, pregătesc hărțile; în a IV-a avem două materii noi, istorie și geografie, iar aceste planșe ne vor fi de un real folos”, ne explică doamna Aurora Feier, prezentându-ne planșe și ilustrații cu Decebal și Burebista...
„Suntem o clasă de olimpici și vedete”
Intrând în sala clasei a IV-a D (D de la „deștept”, vorba doamnei învățătoare prof. Maria Costin), suntem avertizați din start: „Suntem o clasă de olimpici și vedete, ne-o spune verde în față doamna învățătoare. Olimpicii sunt în clasă, vedetele, pe stadion!”
Elevii clasei a IV-a D erau în bănci și se luptau cu matematica: Andrei Vlad și Marius Bubui sunt cei mai tari, dar nici ceilalți nu se lasă: Iulia Pop, Maria Albu, Alex Sabău (locul I la Lumina Math), Darian Tirla, Alexandru Lascu, Daria Ardelean, Alisa Leucuța, Andra Cloștorfeanu – liderul clasei, Carina Cîmpianu – campioană națională la înot, Alexia Tonț și Alexandra Fetea. „Ieri am avut și mai mulți în clasă. Vin de bunăvoie la pregătiri. Le-am spus la sfârșitul clasei a IV-a să vină să recapitulăm la matematică și gramatică, iar acum mă bucur să-i văd preocupați de a-și aminti ceea ce au învățat în a IV-a. Ceilalți sunt la fotbal și la polo: Silaghi Ray, Reti-Gheți Flaviu, Mureșan Paul și Chiș Alexandru sunt la fotbal; ei joacă la F.C. Bihor; Vilciuc David și Marius Budurean fac polo...
V-am avertizat din start că aveți de a face cu o clasă de olimpici și vedete. Acești copii au obținut circa 100 de premii naționale, dar nu numai la matematică. Teodora Poșta e printre cei mai buni din școală la limba română, la evaluarea națională, la barajul pe țară, a câștigat un aparat foto; foarte bune la română sunt și Adriana Boroș și Julia Pop. La fel de bine mă pot mândri și cu foștii mei elevi care în acest an au absolvit clasa a VIII-a D: Victor Balaj, Carina Pere și Alex Mărculescu au luat 10 la mate, iar Maria Ungur – 10 la română; în plus, Maria Ungur și Carina Pere au absolvit gimnaziul cu media generală 10”.
„Începem anul școlar cu o inaugurare”
Ultimul cuvânt în cadrul reportajului de față îl are directorul școlii, dl prof. dr. Florian Hava.
-Dle director, cu ce noutăți veniți la început de nou an școlar, după cel „vechi”, încheiat cu succes, gândindu-ne la cele 1.497 de premii și mențiuni?
-După un asemenea bilanț strălucitor, nu pot fi decât optimist. Am încredere deplină în forța și puterea colectivului de cadre didactice și elevi că și în acest an școlar suntem în stare de aceleași performanțe notabile.
Cât privește capitolul noutăți, nu putem să nu confirmăm, pentru că și în vară s-a muncit. Au continuat lucrările la noua sală de sport, iar inaugurarea o așteptăm chiar în prima zi de școală. Tot în vară s-a făcut licitația pentru reabilitarea clădirii, în cadrul unui proiect în parteneriat cu Primăria Oradea, pentru refacerea canalizării, schimbarea pardoselii și a instalației electrice; amenajarea unui parc de joacă în curtea laterală, spre muzeu, unde se lucrează deja, iar parcul începe să prindă contur.
În plan didactic, noutățile țin de cele trei clase pregătitoare, cu trei cadre noi: Amalia Ciorba, Liliana Alexandra Luțaș și Gheorghina Letiția Buzlea. Pentru aceste clase am achiziționat mobilier special, compus din măsuțe și scaune care pot fi reglate în funcție de copil. Și tot o noutate a acestui an școlar ar fi cele patru unități de învățământ preșcolar care ne-au fost arondate, grădinițele nr. 5, 9, 12 și 43, cu un efectiv de circa 200 de copii și 18 educatoare.
Revenind la ceea ce spuneam la începutul discuției noastre, succesul repurtat de acest colectiv minunat de dascăli și elevi nu poate să nu nască noi izbânzi, de care să ne bucurăm și în acest an școlar”. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Vin de bunăvoie la reîmprospătarea cunoștințelor”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:47 Ora standard a Europei de Est