Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Inaugurarea noului sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale

„Trecerea de la anormalitate la normalitate”

Inaugurarea noului sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale

Chestor dr. Liviu Popa, șeful Inspectoratului Județean de Poliție Bihor ne-a lansat invitația de a participa, vineri, 7 septembrie 2012, la inaugurarea noului sediu instituțional al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale (din Oradea, strada Traian Blajovici).

Pentru a vedea de unde s-a plecat și unde s-a ajuns, mai întâi ni s-a prezentat actualul sediu al Arhivelor, situat în Cetatea Oradea, „unde funcționează în condiții vitrege și extrem de dificile”, după cum aveam să aflăm de la directorul instituției, dl dr. Petru-Bujorel Dulgău.
„Avem în păstrare zestrea istorico-documentară a județului Bihor, asta însemnând circa 9 km liniari de arhive, creată de la finele secolului al XIII-lea până în anul 2010. Sigur că menirea esențială a acestei instituții este de a asigura protecția, conservarea documentelor, dar și punerea în valoare a informațiilor din documente, în sensul că eliberăm mii de copii, certificate, extrase pentru public, persoane fizice și juridice din țară și străinătate, înseamnă punerea la dispoziția cercetătorilor a materialelor prin sala de studiu unde ne găsim în prezent. Cât privește protecția, dincolo de simpla păstrare a documentelor în niște mijloace specifice arhivelor (cutii, mape, tuburi, casete pentru microfilme), trebuie să asigurăm un microclimat corespunzător: aceasta înseamnă o temperatură de 18-24 de grade în depozit și o umiditate de până la 55 - 60 la sută, or aceste condiții nu s-au putut îndeplini. Din cauza alternanței mari, a variației de temperatură în sezoanele de iarnă (iarnă, care în cetate ține cu două luni mai mult decât în restul municipiului) și de vară, de la 2 - 3 grade iarna la 30 de grade vara, sigur că documentele sunt afectate și se fărâmițează cu timpul...”
Cât privește mutarea celor 40.000 de volume de publicații (cărți și reviste), cei circa 9 km liniari de documente la noul sediu, aceasta este o chestiune de durată, o trudă depusă de cei 14 angajați, care va dura până prin iunie anul viitor (2013), după aprecierea dlui director, chiar dacă dl chestor s-a oferit să le dea o mână de ajutor și în această privință. „În tot acest timp însă cu publicul lucrăm non stop, zilnic, câte șapte ore, doar sala de studiu va fi închisă în perioada respectivă”, ține să ne asigure dl director Dulgău.
„Este singura  construcție din țară care îndeplinește condițiile de arhivare”
Dl chestor Liviu Popa a ținut să informeze reprezentanții presei despre modul în care au decurs lucrurile, pornind de la angajamentul pe care și l-a luat în 2005, la ora bilanțului, când a aflat că xeroxul nu merge, că nu mai sunt lemne de foc, că nu mai era apă și încălzire. În atari condiții și păstrarea documentelor era în mare pericol. „Se luase decizia din cauza condițiilor de aici ca o parte din arhivele județului Bihor să se mute la Alba și Vâlcea. Atunci mi-am luat angajamentul față de dl director că o să construim noile arhive, iar în 2006, am și pus prima lopată de beton la temelia noului sediu. Este important să ne păstrăm identitatea județului, istoria județului...” a spus chestorul Liviu Popa.
Referindu-se la noul sediu care urma să fie inaugurat la scurt timp, domnia sa ne-a asigurat că „noua clădire înseamnă trecerea de la anormalitate la normalitate, atât construcția, cât și dotările se aliniază la standardele Europei Occidentale. Este singura construcție din țară care îndeplinește condițiile de arhivare”, a conchis dl chestor.
Noul sediu este cea de-a VII-a locație a instituției 
Din cetate, ne-am deplasat pe fosta stradă a Abatorului, pe strada Traian Blajovici, unde a fost inaugurată moderna clădire care adăpostește noul sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale.   La eveniment au participat oficialități de prim rang ale Prefecturii și Consiliului Județean, ale municipiului, oameni de cultură, reprezentanți ai Inspectoratului Județean de Poliție, Poliției de Frontieră și Jandarmi, ai constructorilor și Arhivelor.
La ora adevărului și a inaugurării, dl director Bujorel Dulgău avea să puncteze din nou, începându-și intervenția cu un scurt istoric al devenirii instituției: „Inaugurăm astăzi noul sediu al unei instituții care a pribegit îndelung în cei 60 de ani de existență, aceasta fiind cea de-a VII-a locație. Practic, investiția a demarat în 2000, când s-a realizat fundația clădirii..., a urmat o pauză de câțiva ani buni, când lucrările au stagnat din lipsă de finanțare până în toamna anului 2006, când dl inspector șef Liviu Popa a repus pe tapet problema continuării contrucției, finalizată în primăvara acestui an...”
„Este unul dintre sediile cele mai ieftine... din România”
După alocuțiunile rostite de prefectul județului, dl Claudiu Pop și președintele Consiliului Județean, dl Cornel Popa, care au adresat mulțumiri și felicitări celor care au contribuit la realizarea acestei investiții, dl chestor Liviu Popa a revenit asupra episoadelor din 2005 și 2006, și până la finalizare, dorind să-i asigure pe cei ce clevetesc pe la colțuri și prin cafenele „că este unul dintre sediile cele mai ieftine... din România”.
„Vreau să-i asigur pe ăia care vorbesc pe la cafea pe centru tot felul de prostii, că este unul din sediile cele mai ieftine ca metru pătrat realizate în România și că nu s-a furat de la acest sediu, trebuie să o fac public pentru că ei tot vorbesc pe la colțuri. Eu o fac public. Îi asigur că tot ce s-a întâmplat aicea a fost făcut cu multă chibzuință, cu mult echilibru și cu multă corectitudine...”
Sfințirea și vizitarea noului sediu
După slujba de sfințire a imobilului, slujbă oficiată de părintele Ioan Mircea Ghitea, și tăierea panglicii, am fost invitați să vizităm noul sediu, compus din două corpuri de clădire (A și B), aproape identice, după cum aveam să aflăm de la comisarul-șef, dl inginer Ovidiu Sime, dirigintele de șantier.
Cele două corpuri, care se întind pe o suprafață de circa 3.900 de metri pătrați, sunt compuse din parter și trei etaje. În corpul A sunt și birourile și grupurile sanitare, precum și multe spații de depozitare. Corpul A are și demisol. La subsol e sala tehnică și un adăpost ALA, prevăzut cu un tunel de ecvacuare, iar în corpul B, la parter, o altă sală tehnică. Clădirea este supravegheată video, atât în interior cât și în exterior, dotată cu senzori de fum și de mișcare și cu lift pentru persoanele cu dizabilități. Suprafața totală a rafturilor din noul sediu e mai mare de 9 km liniari, iar condițiile de depozitare și păstrare sunt ideale, îndeplinind toți parametrii de temperatură și umiditate.
Să mai spunem că investiția s-a făcut din banii Ministerului de Interne și a costat circa 12 milioane de lei, executantul lucrărilor fiind Construcții Bihor S.A. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Inaugurarea noului sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 14:59:16 Ora standard a Europei de Est