Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

Aprobări și validări

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

Senatul Universității din Oradea și-a reluat activitatea în plen.

Întrunit în prima sa ședință după vacanța de vară, Senatul Universității din Oradea  a dezbătut și aprobat în ședința sa de marți, 4 septembrie 2012, o agendă diversă: de la componența comisiilor pentru posturile vacante scoase la concurs, Codul de asigurare a calității pentru procesele de educație și cercetare ori Regulamentele de organizare și funcționare ale unor comisii ale organismului legislativ universitar (Comisia de relații academice interne și internaționale, Comisia de strategie și reformă), până la distribuirea locurilor pentru admiterea la doctorat, actualizarea unor taxe pentru pregătirea și perfecționarea personalului didactic, validarea rezultatelor concursului pentru ocuparea postului de director al Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat sau a alegerilor parțiale la unele facultăți.
a. Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a aprobat marți componența comisiilor pentru cele 46 de posturi vacante scoase la concurs: un asistent universitar, 18 lector, 21 șef lucrări, 6 conferențiar. Aproape o treime (17 posturi) din cele scoase la concurs revin Facultății de Protecția Mediului. Concursul pentru cele 46 de posturi publicate în „Monitorul Oficial al României”, nr. 237, Partea a III-a, din 16 iulie 2012, va avea loc în zilele de 17 – 18 septembrie 2012.
b. Senatul Universității din Oradea a validat marți rezultatele concursului public desfășurat în 3 august a.c. pentru ocuparea postului de director al Consiliului pentru  Studii Universitare de Doctorat, adjudecat cu 96 de puncte din 100 posibile de prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu, singurul candidat înscris în competiție.
Comisia de concurs formată din: prof. univ. dr. Ioan Simuț (Universitatea din Oradea), prof. univ. dr. Ioan Bolovan și prof. univ. dr. Toader Nicoară (ambii de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca), prof. univ. dr. Ioan Zainea (Universitatea din Oradea) și prof. univ. dr. Renaud de la Brausse (Universitatea din Reims - Franța), a analizat și evaluat dosarul candidatului, după care l-a audiat cu privire la planul managerial și abilitățile sale în coordonarea unui domeniu relevant pentru performanța academică.
c. În ședința sa de marți, Senatul Universității din Oradea a aprobat distribuirea locurilor pentru admitere la studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2012 - 2013. Din cele 76 de locuri, doar 15 sunt finanțate de la bugetul de stat. Iată repartizarea locurilor pe cele șase școli doctorale existente la Universitatea din Oradea: Științe Inginerești – 3 finanțate, 10 cu taxă; Științe Sociale – 2 bugetate, 5 cu taxă; Științe Biomedicale – 3 finanțate, 21 cu taxă; Geografie – 3 bugetate, 12 cu taxă; Istorie – 2 finanțate, 13 cu taxă; Filologie – 2 finanțate, 4 cu taxă.
Concursul de admitere la studiile universitare de doctorat la Universitatea din Oradea se va desfășura conform următorului calendar:
*până în 20 septembrie a.c. – înscrierea pentru examenul de competență lingvistică și susținerea acestuia la Facultatea de Litere;
*12 - 24 septembrie – înscrierea pentru admitere la doctorat (Secretariatul pentru Studiile Universitare de Doctorat, Biblioteca Universității, etajul IV);
*25 - 28 septembrie – colocviul de admitere la facultățile care au domenii de doctorat, conform programului afișat la decanate.
Potrivit Metodologiei de admitere la studiile universitare de doctorat, taxele percepute sunt:
-taxa pentru susținerea testului de limbă: 150 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea, respectiv 170 de lei pentru cei care nu sunt salariați ai instituției;
-taxa de înscriere la examenul de doctorat – 100 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea și 200 de lei pentru cei care nu au acest statut;
-taxa de înmatriculare – 100 de lei.
Domeniile de doctorat pentru care se pot face înscrieri la Universitatea din Oradea sunt: inginerie energetică, inginerie electrică, inginerie managerială, economie, istorie, filologie, științe biomedicale, geografie, sociologie.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au analizat și aprobat marți cuantumul taxelor percepute pentru examene și cursuri de pregătire ale personalului didactic, organizate și gestionate de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, în anul universitar 2012/2013. Astfel, pentru examenul de grad didactic II, inspecția specială pentru acordarea gradului didactic I ori pregătirea pentru concursul de ocupare a funcțiilor didactice din preuniversitar taxa este de 400 de lei. Pentru pregătirea de definitivat și gradul didactic II, ca și pentru colectivul de admitere la gradul didactic I, cadrele didactice interesate vor achita câte 200 de lei. Plafonul cel mai ridicat, de 500 de lei, revine inspecției speciale pentru recunoașterea doctoratului cu gradul didactic I.
Totodată, au fost aprobate taxele de școlarizare pentru studenții/cursanții care urmează modulul psihopedagogic. Pentru modulul de nivel I (licență), taxa este de 200 lei/an, studenții bugetați neplătind această sumă. În cazul modulului de nivel II (master) vor achita 300 de lei/an atât studenții de la forma cu taxă, cât și cei bugetați.
e. Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat marți Codul de asigurare a calității pentru procesele de educație și de cercetare din instituție. Acest document stabilește modul de organizare și funcționare al Sistemului de Evaluare și Asigurare a Calității din Universitate. Obiectivul major urmărit este îmbunătățirea continuă a managementului calității proceselor educaționale și de cercetare, coagularea eforturilor tuturor structurilor implicate în direcția racordării la cerințele mediului socio-economic, a mai bunei pregătiri a studenților în vederea inserției lor pe piața muncii, a intensificării cercetării științifice, în consens cu strategia adoptată. (Diana Pătru)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:12 Ora standard a Europei de Est