Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Formarea cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare

În perioada 3-7 septembrie, cea de-a doua sesiune

Formarea cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare

În prezent, se desfășoară cea de-a doua sesiune de formare a cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare.

În noul an școlar, la nivelul județului Bihor vor ființa 260 de clase pregătitoare, în care vor învăța 3.604 elevi.
Pentru dotarea acestor clase cu mobilier special au fost alocate 728.000 de lei, iar cadrele didactice respective au fost programate să participe la sesiuni de formare. La prima sesiune, desfășurată în perioada 27-31 august 2012, au participat 133 de cadre didactice. Celelalte 127 participă la sesiunea care se desfășoară în aceste zile (în perioada 3 – 7 septembrie). De formarea lor se ocupă cinci experți formatori naționali: prof. dr. Maria Donca, prof. Rodica Popa, prof. Angela Nuță, prof. Doina Lung și prof. Farkas Tunde (inspector școlar pentru învățământul primar și preșcolar în limba maghiară).
Ieri (miercuri, 5 septembrie), am avut curiozitatea să vedem cum se derulează aceste pregătiri (conduse de către dna inspector școlar Farkas Tunde, respectiv  dna prof. dr. Maria Donca).
„Pe aceste planșe, după cum se poate observa, am sintetizat câteva programe: Tehnologii de informare și comunicare, Educație fizică și sport, Matematica și explorarea mediului, Dezvoltare personală (ca disciplină nouă), Muzică și mișcare, Educația pentru societate, Arte vizuale și Lucru manual...
În cadrul sesiunii față în față, ne axăm pe exerciții aplicative practice, concrete, de la clasă, în cadrul unui joc de rol în care  cadrele didactice au „statut” de elevi...” ne explică doamna inspector școlar Farkas Tunde.
Programul pregătirilor este foarte riguros, bine organizat, structurat și gestionat.
Spre exemplificare, vă vom spicui din agenda sesiunii față în față, din programul unei zile. O secvență de învățare de 75 de minute cuprinde: Interdisciplinaritate -Treptele integrării curriculare; în următoarele 60 de minute (după o pauză de 15 minute): Interdisciplinaritate – profiul de competențe al cadrului didactic; în următoarele 60 de minute: Platforma e-Learning - prezentare și utilizare; în 120 de minute: Fundamente psihopedagogice ale integrării curriculare; în 90 de minute Curriculum învățământ primar și formarea competențelor cheie –documente curriculare; în următoarele 30 de minute: concluzii și feedback-ul zilei.
Trecând în revistă programul săptămânii, putem constata o multitudine de probleme abordate, legate de construcția curiculumului (cele trei zone); Principiile și etapele de elaborare a curriculumului în viziune interdisciplinară; Model sinteză/generalizare; Managementul clasei; Strategii didactice; Modul complementar; Metoda proiectelor; Evaluarea învățării și Evaluarea sumativă.
„Totul se învață prin joc”
„Caracteristica activității didactice la clasa pregătitoare este jocul. La această vârstă, totul se învață prin joc, iar predarea este interdisciplinară. În evaluare, nu se acordă note și nici calificative, ci în cadrul unei fișe este consemnat un raport de evaluare. Durata unei ore este de 35 de minute, iar programul unei zile este de la ora 8 la 12...
Obiectivul general al proiectului pe care îl derulăm vizează îmbunătățirea accesului și a participării cadrelor didactice din învățământul primar la oportunități de formare continuă bazate pe resurse digitale și pe cursuri de tip blended learning, în vederea susținerii formării de competențe cheie la școlarii mici prin organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare”, a ținut să sublinieze dna prof. dr. Maria Donca.
În ambele situații surprinse, se lucra pe grupe, în condițiile concrete de la clasă, în care dascălii jucau rolul elevilor, se comportau și reacționau în funcție de sarcina de învățare, dovedindu-se foarte creativi și originali... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Formarea cadrelor didactice care vor preda la clasele pregătitoare. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:28 Ora standard a Europei de Est