Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Toamna se numără... directorii și directorii adjuncți

Și în județul Bihor

Toamna se numără... directorii și directorii adjuncți

După o vară și o vacanță fierbinte, a venit toamna, a început anul școlar, iar dinspre Inspectoratul Școlar a început să adie un vânticel de primenire în sânul conducerii unităților de învățământ.

Întrucât în toate cazurile au „expirat termenele de valabilitate”, unii directori fiind numiți prin delegație, alții prin detașare, conducerea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a purces la „curățenia” de toamnă. „Unii au demisionat, alții s-au pensionat, iar în mai multe cazuri s-a acționat pentru îmbunătățirea managementului educațional”, după cum avea să precizeze inspectorul școlar general, dl prof. Daniel Negrean. Din cei 281 de directori și directori adjuncți (185+96), circa 18-20 la sută au fost primeniți.
Noul director al Colegiului Economic „Partenie Cosma” este dl profesor Virgil Blage, iar la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” – dl prof. Mircea Pop; la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” (din structura căruia face parte și C.T. „Dimitrie Leonida”), noul director este părintele profesor Radu Rus, iar ca directori adjuncți: dnele Adriana Oprea și Dorina Săcăcean; la C.T. „Constantin Brâncuși”, directorul este Daniela Vîlceanu; la C.N. „Emanuil Gojdu”, directorul adjunct Viorel Chirilă și-a dat demisia, iar pe postul rămas liber a fost numită dna Bako Liliana; la Liceul Tehnologic din Popești, director este de-acum dna Viorica Maghiar; directorul Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș (Nicolae Ile) a demisionat, pe post fiind numită Monenciu Rodica, iar ca director adjunct, dna Mada Maria; la Gr. Șc. Agricol „Horea”, noul director este Timar Iulius, iar director adjunct – dl Ilea Moise; și la liceele din Salonta avem conduceri noi: la C.N. „Arany Janos”, în locul dlui director Galea Liviu a fost promovată dna Nagy Zoe, iar ca director adjunct – dna Dana Canahai; la fostul Gr. Șc. Agricol, devenit Liceul Tehnologic Salonta, a fost numit ca director dl Szatmari Adrian, iar ca director adjunct Kiss Ernes; la Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea avem un nou director adjunct – dna Cabai Lăcrimioara; și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna”, avem un nou director adjunct - dna prof. Bocoi Liliana; noul director al Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” este Viorica Popa; directorul Școlii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu” este Troie Gheorghe, iar directorul Școlii Gimnaziale „Octavian Goga” din Oradea – Ioan Mocan; la fosta școală „George Coșbuc”, devenită „Szcsvay Imre”, director este dna Pasztor Gabriella.
Și la grădinițe avem câteva noutăți: la Grădinița nr. 25, după pensionarea dnei director Ile Marioara, director este dna Șandor Lidia; la Grădinița nr. 45, după pensionarea dnei director Ciordaș Eugenia, a fost promovată dna Rodica Ciocan; noul director al Grădiniței nr. 30 este Ruge Ioana; la Grădinița nr. 34 (cu structura Gr. nr. 48), director este dna Borz Cornelia...
Acestea însă nu sunt toate schimbările care au survenit la nivelul conducerii unităților de învățământ din județul Bihor. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:56 Ora standard a Europei de Est