Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tradiții și obiceiuri de iarnă

Sara Crăciunului nost’ la Școala “Dacia”

Tradiții și obiceiuri de iarnă

Învățătoarea Lucia Leț de la Școala cu clasele I-VIII “Dacia” din Oradea e de părere că “cine vrea să cunoască sufletul românului este invitat să intre în casa lui.” Învățătoarea și elevii săi (din clasa a II-a E) ne-au invitat joi (20 decembrie), în sala de sport, la o seară autentic bihoreană de Crăciun, cu un obicei neoș de pe Valea Crișului Repede, din Luncșoara, comuna Aușeu.

Un obicei de Crăciun din Luncșoara
“Suntem un popor  bogat spiritual. Multe tradiții și obiceiuri de o rară frumusețe și o deosebită valoare spirituală sunt concentrate în jurul celor două mari sărbători de iarnă: Crăciunul și Anul Nou. Astă-seară, ne-am propus să prezentăm un obicei de Crăciun de pe Valea Crișului Repede, pe care l-am cules, filmat și înregistrat în satul Lunșoara”, ne-a declarat înv. Lucia Leț.  
“Această serbare, intitulată “Tradiții și obiceiuri de iarnă”, s-a născut la un concurs de idei la care au participat membrii Consiliului elevilor, ne-a spus consilierul educativ, Claudia Trifa, psihologul școlii. Mi s-a părut oportună organizarea unei serbări cu această tematică, în speranța de a ajunge mai aproape de rădăcinile spirituale românești care ne definesc ca entitate națională și care reprezintă certificatul nostru de naștere. Colinda este o reflectare a sufletului românesc, de existență perenă în spațiul mioritic în care ne-am format ca națiune”. “Prin colindă, devenim și noi vestitori ai Nașterii Domnului Iisus și mărturisim lumii că Dumnezeu se coboară în lume, ca lumea să se urce la El”, adaugă învățătoarea clasei a II-a E.
La final, dansatorii claselor a II-a D și F (înv. Maria Floruț și Gabriela Negruț) au prezentat un buchet de dansuri populare din aceeași zonă, pe ritmurile dictate de taragotul dlui prof. Marius Marcu, iar gimnastele clasei a II-a G (înv.Teodora Sâncelean) au excelat într-un număr de gimnastică ritmică cu cercuri. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesați Galeria foto: Tradiții și obiceiuri de iarnă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:47 Ora standard a Europei de Est