Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Legea 544/2001 - accesul la informația publică

Avocatul TV (4)

Legea 544/2001 - accesul la informația publică

Instituțiiile publice dau frâu liber informațiilor.
Din oficiu sau la cererea cetățeanului, instituțiile statului sunt obligate să informeze publicul cu privire la activitatea lor.

Instituțiile de stat, împinse de la spate de cererile personale ale cetățenilor, sunt obligate, conform Constituției, să ofere informațiile relavante cu privire la activitatea lor sau la angajații care deservesc publicul. Orice cetățean trebuie să aibă la dispoziție, din oficiu, informații cu privire la adrese, nume ale angajaților, orare de funcționare, bilanțuri contabile sau orice alte documente de acest fel.
Toate aceste date sunt updatate periodic, fiecare instituție având obligația de a prezenta din oficiu prețioasele informații - totul trebuie menținut proaspăt, nealterat și gata de folosire la cererea cetățeanului.
Adoptarea Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de ordin public a creat premisele pentru ca cetățeanul să beneficieze de transparența instituțiilor publice, implicit de informațiile gestionate sau produse de către acestea, inclusiv și de către regiile autonome.
10 ani de acces la informația publică
În cei 10 ani de existență, textul legii cu privire la accesul cetățenilor la informația publică nu a suferit prea multe modificări sau corecturi, mesajul său principal spunând că instituțiile sunt obligate să furnizeze două tipuri de informații: cele din oficiu și cele exprimate la cererea cetățenilor.
Dacă la capitolul „din oficiu” autoritățile sunt darnice în privința informațiilor, fiind mai mult decât interesate să aloce spațiu pe site-urile oficiale, în Monitorul Oficial sau în mijloacele de informare în masă, atunci când se pune problema să scotocească în arhivele bine păstrate, securizate și deloc încântate de deranj din partea cetățeanului, lucrurile se mai schimbă.
Trebuie știut că, fără să completeze vreo cerere specifică, fiecare cetățean poate beneficia de informațiile oferite din oficiu de către autorități, aici încadrându-se actele normative care reglementează organizarea și funcționarea instituției, structura organizatorică, numele persoanelor din conducerea unității sau sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil. Toate aceste informații ar trebui să fie oferite pe tavă cetățeanului, acesta fiind invitat să aleagă din buchetul informativ ce are nevoie.
Ai chef de informare? Trimite cererea!
Raportându-ne la informațiile dezvăluite la cerere, excepție făcând secretele de stat sau de serviciu, de precizat este faptul că cererea înaintată de către solicitant, fie ea scrisă sau verbală, nu trebuie motivată ca la școală.
Practic, dacă te-ai trezit de dimineață cu chef de informare, poți să te adresezi fără grijă instituției cu pricina fără să oferi nicio explicație. Solicitarea ta va fi evidențiată într-un registru special, iar dacă informația cerută este exceptată de la liberul acces sau nu este disponibilă în instituția respectivă, obligația autorităților este ca în termen de 5 zile să îți comunice și să îți motiveze de ce nu ai putut să intri în posesia informațiilor dorite. Dacă totul este în regulă și informația se dovedește a fi publică și poate fi comunicată, atunci în 10 zile ar trebui să poți beneficia de ea.
Statul nu are voie să perceapă taxe pentru furnizarea acestor informații, însă poate emite pretenții în ceea ce privește contravaloarea serviciului de copiere a documentelor.
Dacă accesul la informația publică începe să devină mai anevoios sau chiar interzis, fără a fi oferite prea multe explicații sau motivații pertinente, atunci ai tot dreptul de a redacta o reclamație administrativă, unde vei înșirui succint de ce te-ai simțit lezat în procesul de informare publică.
Lucrurile pot merge chiar mai departe și ești liber să acționezi și în instanță autoritatea/instituția publică având și opțiunea de a-i solicita acesteia despăgubiri.
Pentru detalii, accesează www.avocat-tv.ro, secțiunea Subiecte. Aici, avocat Georgiana Ștefănescu, alături de invitatul său, Septimius Pârvu, discută pe larg despre accesul la informația publică.
Puteți urmări prima parte a emisiunii AICI
Puteți urmări a doua parte a emisiunii AICI
Sursa: Avocat TV (www.avocat-tv.ro)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:58:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...