Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acțiuni de voluntariat și caritate

La Școala “Dacia”, proiectul educațional “Inimi pentru inimi”

Acțiuni de voluntariat și caritate

Trei învățătoare de la Școala cu clasele I-VIII “Dacia” din Oradea, Maria Floruț, Gabriela Negruț și Teodora Sâncelean, au demarat pe 1 decembrie proiectul educațional “Inimi pentru inimi”, cu scopul declarat de a desfășura în comun acțiuni de voluntariat și caritate cu elevii celor trei clase (a II-a D, F și G).

Din inimă, cu bunătate și generozitate
La prima activitate, desfășurată vineri, 14 decembrie 2007, au cântat colinde și au dus pachete (cu jucării, dulciuri și haine) elevilor din clasele învățătoarelor Florica Iovan și Valeria Negruț, de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 2. Lor li s-au alăturat, cu emoție și generozitate, părinți ai copiilor, familiile Ciprian Filip și Rodica Smeu, care au ținut să le dăruiască, personal, copiilor de la centrul școlar, dulciuri și haine, în cantități considerabile (cu baxurile).
Cu colindul la spital, case de tip familial, primărie și inspectorat
Următoarea acțiune au întreprins-o joi, 20 decembrie, când au ieșit la colindat și la împărțit daruri unor copii aflați pe patul de spital sau instituționalizați în casele de tip familial “Casa norocoasă”, “Casa inimioarelor”, Casa “Mugurași”, “Peștișorul auriu” și “Ghioceii”, unde cei 77 de colindători au dăruit 96 de pachete, conținând fructe, sucuri, dulciuri și felicitări (în valoare totală de peste 500 RON sau 5.000.000 de lei vechi). Banii și produsele au venit din partea părinților și sponsorilor (cofetăria “Pigalle” și farmacia “Lavanda”). Colindătorii (acompaniați de taragotul dlui prof. Marius Marcu) și-au început turneul, de dimineață, la fostul Spital de copii (astăzi, Spitalul Clinic Municipal “dr. Gavril Curteanu”), după care au trecut pe la cele cinci case de tip familial. La primărie, au ajuns la ora 11.00, potrivit planificării gazdelor, dar au trebuit să stea la rând, să aștepte ieșirea altor colindători. La împărăție și la Inspectoratul Școlar, celor 77 de colindători li s-au alăturat copii de la palat, membrii grupului vocal condus de dl prof. Marius Marcu).
Va puteți lesne imagina cum au sunat colindele celor o sută de copii acompaniați de taragotul fermecat al lui Marius ...“Fărcaș”!  
Sara Crăciunului nost’
Joi seara, colindătorii și dansatorii celor trei clase au participat la spectacolul Sara Crăciunului nost’, pus în scenă de înv. Lucia Leț și elevii clasei a II-a E, în colaborare cu Consiliul elevilor de la Școala “Dacia”, îndrumat de psiholog Claudia Trifa, consilier educativ. Sara de Crăciun autentic bihorean s-a ținut în sala de sport, în fața părinților și dascălilor.
Vineri (21 decembrie), cele trei clase de colindători i-au sorcovit” pe copiii Centrului de Plasament nr. 2 (de pe strada Feldioarei), împărțindu-le și lor pachete de Crăciun.
Acțiunile caritabile, prinse în buchetul proiectului educațional “Inimi pentru inimi”, vor continua și în 2008, cu ocazia Sfintelor Paști, și la 1 Iunie, de Ziua copilului. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Acțiuni de voluntariat și caritate.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:17 Ora standard a Europei de Est