Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ștefan Rusu, la expoziția internațională Performing the common

Sâmbătă și duminică, la Stockholm

Ștefan Rusu, la expoziția internațională Performing the common

Sâmbătă, 25 august 2012 - Vernisaj la Centrul de Artă din Husby; duminică - Vernisaj și seminarul „Societatea ca material artistic”, la Muzeul de Artă Modernă din Stockholm

Institutul Cultural Român de la Stockholm participă la expoziția internațională Performing the common, prin intermediul artistului Ștefan Rusu. Artistul va contribui la expoziție cu lucrarea Balconul flotant și își va prezenta activitatea în cadrul seminarului Societatea ca material artistic.
Expoziția Performing the common este o platformă de cercetare a spațiului comun prin intermediul artei. Proiectul analizează „spațiul public” și „spațiul comun” ca indicatori ai structurilor globale actuale, pornind de la realitatea cartierelor stockholmeze Rinkeby și Kista, două zone urbane în plină dezvoltare, în care efectele globalizării sunt foarte vizibile. Aici coabitează diverse practici socio-economice, iar statul se confruntă cu interesele divergente ale diferitelor grupuri etnice și sociale. Care este spațiul comun în acest context? Pentru individ a devenit tot mai dificil să se orienteze în spațiul pe care îl împarte cu ceilalți. În această expoziție, artiștii pornesc de la reflecțiile personale pentru a identifica diferitele expresii ale unui spațiu comun în permanentă negociere. Expoziția este deschisă la Centrul de Artă din Husby și la Muzeul de Artă Modernă din Stockholm până pe 23 septembrie. În plus, expoziția are componente în spațiul public din Husby, pe Internet, precum și la postul de radio local din Husby.
Ștefan Rusu, invitatul ICR Stockholm la acest proiect, contribuie la expoziție cu Balconul flotant  – o lucrare site-specific ce se inspiră din estetica blocurilor din Husby, transpunând-o într-o structură ce poate funcționa ca scenă sau tribună. Rusu își propune să arate că sfera politică nu se află altundeva, ci chiar în bucătăriile sau pe balcoanele noastre. Balconul flotant este o metodă de a-i aminti individului despre drepturile lui civile și despre prezența politicului în cotidian. Ștefan Rusu (n 1964) este artist și curator care locuiește la Chișinău și București. Începând cu anul 2000, activează în cadrul Centrului de Artă Contemporană KSAK din Chișinău, dezvoltând proiecte în Europa, Orientul Mijlociu și Asia, cu focus pe filmul documentar și experimental și pe arta video. Rusu este interesat de procesele și schimbările survenite în societățile post-socialiste din 1989 până în prezent.
Cu ocazia vernisajului expoziției Performing the common, ICR Stockholm și Muzeul de Artă Modernă din Stockholm organizează seminarul Societatea ca material artistic. Discuția pornește de la activitatea a cinci artiști participanți la proiect, ce au drept numitor comun faptul că au inițiat și condus instituții independente de artă într-o perioadă caracterizată de metode de comunicare, granițe geografice și relații sociale în permanentă schimbare: Ștefan Rusu, Åsa Andersson Broms, Johanna Gustafsson Fürst, Nomeda & Gediminas Urbonas. Moderatorul discuției este Jonatan Habib Engqvist.
Performing the common este un proiect inițiat de Karin Hansson, artist și doctorand la Universitatea din Stockholm și la Institutul Regal de Artă din Stockholm. Ideea expoziției a fost dezvoltată împreună cu artișii suedezi Johanna Gustafsson Fürst (Teatrul din Kista) și Thomas Liljenberg (Centrul de Artă Kista), iar artiști și cercetători din mai multe țări au adus proiectului noi dimensiuni. Aceștia sunt: Ștefan Rusu, Nomeda & Gediminas Urbonas, Shakir Attiyah, Per Hasselberg, Nils Claesson, Shiva Anoushivani, Åsa Andersson Broms, Göran Cars, Anna Hesselgren, Ingrid Jansson, Siri Tolander, Greta Weibull, Shida Shahabi, Patricia & Natalia Aramburu și alții.
Proiectul este finanțat de Consiliul Suedez pentru Cercetare Formas și face parte din programul de cercetare al Universității din Stockholm și al Institutului Regal de Tehnologie KTH. Proiectul este realizat în colaborare cu ICR Stockholm, Institutul Regal de Artă din Stockholm, Academia de Arte Dramatice din Stockholm, Centrul pentru Arte, Asociația pentru Artă Temporară, Asociația Husby Gård și Muzeul de Artă Modernă din Stockholm.
Întregul program al expoziției poate fi consultat la adresa www.performingthecommon.se. (Simona Buzatu)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:11:59 Ora standard a Europei de Est