Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rezultate finale la proba de evaluare a competențelor de comunicare în limba română și limba maternă

Bacalaureatul, sesiunea a II-a

Rezultate finale la proba de evaluare a competențelor de comunicare în limba română și limba maternă

Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) a finalizat raportul statistic privind desfășurarea probelor de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română (20-21 august), respectiv în limba maternă (21-22 august), contând pentru a doua sesiune a examenului de bacalaureat 2012.

Conform datelor furnizate de inspectoratele școlare județene, pentru susținerea probei de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română s-au înscris 13.898 de elevi. Din totalul candidaților evaluați (11.171), 4.423 (31,82%) au primit certificat de utilizator de nivel mediu, 4.745 (34,14%) au obținut certificatul de utilizator avansat, iar 2.603 (18,73%) cel de utilizator experimentat. 2.603 candidați (15,30%) nu s-au prezentat.
La proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă s-au înscris 504 elevi (482 elevi la limba maghiară, 16 la limba germană, 3 la limba ucraineană, 2 la limba turcă și 1 la limba sârbă). Din totalul candidaților evaluați (438), 50 (9,92%) au primit certificat de utilizator de nivel mediu, 176 (34,92%) au obținut certificatul de utilizator avansat, iar 212 (42,06%) au intrat în posesia certificatului de utilizator experimentat. 66 de candidați (13,10%) nu s-au prezentat. La ambele probe nu s-au înregistrat candidați eliminați.
Precizăm că rezultatul obținut de fiecare candidat la probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă, nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competență corespunzător grilei aprobate la nivel național. Acest nivel de competență este stabilit de comun acord de către cei doi profesori examinatori, în conformitate cu descriptorii din programele de bacalaureat și cu grila cuprinsă în procedurile elaborate și transmise de CNEE.
Prima probă scrisă (limba și literatura română) din cadrul sesiunii curente se va desfășura luni, 27 august. Pentru susținerea acesteia s-au înscris 53.857 de absolvenți de liceu. Următoarea probă - limba și literatura maternă - se va desfășura marți, 28 august. Proba obligatorie a profilului este programată miercuri, 29 august. Ultima probă scrisă - proba la alegere a profilului și specializării - va avea loc, vineri, 31 august. În data de 2 septembrie vor fi afișate primele rezultate (până la ora 16.00) și vor fi depuse contestațiile (16.00 - 20.00). Acestea vor fi soluționate în intervalul 3-4 septembrie, urmând ca afișarea rezultatelor finale să aibă loc în data de 5 septembrie. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:27:12 Ora standard a Europei de Est