Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala de vară a Consiliului Național al Elevilor și-a deschis porțile

Marți, la Pavilionul Expozițional Constanța

Școala de vară a Consiliului Național al Elevilor și-a deschis porțile

Cea de a doua ediție a Școlii de vară a CNE a debutat marți, 21 august 2012, într-un cadru festiv, la Pavilionul Expozițional Constanța și a marcat începutul etapei finale a proiectului național de stimulare a implicării active a elevilor în viața comunității locale și școlare din care fac parte.

În deschidere au luat cuvântul: doamna prof. univ. dr. Ecaterina Andronescu –ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul Victor Ionescu – vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret (ANST), Corina Martin - președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România și reprezentanți ai autorităților județene, precum și domnul prof. univ. Răducu Popescu – inspector școlar general al I.S.J. Constanța și Mihai Orzan – director adjunct al Direcției Județene pentru Sport și Tineret Constanța, care au adresat mesajele lor către cei peste o sută de participanți, lideri ai elevilor și profesori din toată țara.
Inițiativa Consiliului Național al Elevilor (CNE) de a dezvolta spiritul civic al elevilor a fost apreciată de către doamna ministru, care a subliniat importanța rolului liderilor în comunitățile din care fac parte, pentru a naște performanță.
Aceeași idee a fost întărită și de către reprezentantul ANST, care și-a exprimat dorința de a continua parteneriatul cu reprezentanții elevilor și deschiderea spre dezvoltarea de noi proiecte de către Consiliul Național al Elevilor.
Festivitatea a fost urmată de un dialog între doamna ministru și reprezentanții elevilor, care și-a exprimat dorința de a participa la încă o discuție cu elevii, la sfârșitul săptămânii. Structura și tipul examenului de bacalaureat pentru viitorul an școlar, modul de admitere la facultate, dreptul de vot al reprezentantului elevilor în Consiliul de Administrație al unităților de învățământ liceal și modul de evaluare a elevilor de la filiera tehnologică au fost câteva din subiectele abordate.
Potrivit declarațiilor doamnei ministru, examenul de bacalaureat de anul viitor se urmărește a fi unul diferențiat, cu precădere în filiera tehnologică, unde este posibil ca elevii să fie evaluați și din materia de specializare.
Modul de admitere la facultate pentru anul universitar 2013-2014 este încă incert, având în vedere autonomia universităților.
Ministrul Educației a afirmat că susține acordarea dreptului de vot în Consiliul de Administrație pentru reprezentanții elevilor și numirea directorilor de către Consiliul Profesoral. Cât despre prezența modulelor în curriculumul învățământului tehnologic, aceasta a răspuns elevilor că actualul mod de predare și evaluare nu este gândit eficient.
„Este o bucurie să văd că activitatea structurii reprezentantive a elevilor din România, Consiliul Național al Elevilor, este apreciată și susținută de către reprezentanții autorităților, mai ales în calitate de gazdă a acestui eveniment. Acest lucru ne motivează și ne obligă să continuăm într-un mod cât mai responsabil procesul de reprezentare a elevilor din întreaga țară. Fie că vorbim despre inițiative menite să îmbunătățească actul educațional și viața școlară sau proiecte care să crească gradul de implicare activă a tinerilor în societate, Consiliul Național al Elevilor este în continuă dezvoltare și performare”, a declarat Andrei – Bogdan Petre – președintele CNE.
Informații de background
Programul Școlii de vară CNE continuă pe toată perioada săptămânii, acesta incluzând sesiunea de prezentare a proiectelor derulate de către cele 28 de consilii județene ale elevilor participante, sub egida CNE – Factor al democratismului educațional. De asemenea, se vor desfășura ateliere tematice și planificarea alegerilor pentru funcțiile din Consiliul Elevilor, începând cu luna septembrie.
Școala de vară CNE - Factor al democratismului educațional este un proiect organizat de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului prin Inspectoratul Școlar Județean Constanța și Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret prin Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Constanța. (Georgiana Epure)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:19:55 Ora standard a Europei de Est