Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Bune practici în educația pentru protecția mediului”

Concursul Național – etapa județeană 2012

„Bune practici în educația pentru protecția mediului”

De la doamna inspector de specialitate prof. dr. Elisaveta Roșu, am aflat PREMIILE acordate în cadrul Concursului Național „Bune practici în educația pentru protecția mediului”, etapa județeană, 14-15 mai 2012.

a. Categoria: învățământ primar
Premiul I - Liceul Tehnologic Dobrești
Covaci Daiana, Coita Denisa, David George Raul, Lunca Andrei
Coordonator: înv. Matiuța Mara Valentina
Premiul al II-lea - Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca
Ciotea Alexandra, Ungur Denisa, Dănilă Flavius, Marian Adrian
Coordonator: înv. Negrean Dorina Florica
Premiul al III-lea - Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” Oradea
Ciarnău Daiana, Cîndea Bianca, Dudaș Iasmina, Gheridan Andreea
Coordonator: înv. Bărcan Florina
b. Categoria: învățământ gimnazial
Premiul I - Școala cu clasele I-VIII Finiș
Ile Ionuț, Szekeres Erna
Coordonator: prof. Cristian Aurelia
Premiul al II-lea: Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” Oradea
Copil Francisca, Pelea Patricia
Coordonator: prof. Mocan Marioara
Premiul al III-lea - Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Bodog Bogdana, Funar Artemis
Coordonator: prof. Mihincău Dana
Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Pup Clara, Perțiu Cosmina
Coordonatori: prof. Silaghi Valentina, înv. Ujoc Maria
Liceul Tehnologic Dobrești
Albuț Dan Dorin, Mihele Denisa
Coordonator: prof. Milian Ionuț
Mențiune:
Liceul Teoretic „N. Jiga” Tinca
Anca Alexandru Emanuel, Popa Paula Cecilia Suzana
Coordonator: prof.Frese Daniela
Liceul  de Artă Oradea
Iosziv Nicolae, Murvai Gina
Coordonator: prof.Costea Mihaela
c. Categoria: învățământ liceal
Premiul I - Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Lucaciu Diana, Belenco Mihaela
Coordonator: prof. Mihincău Dana
Premiul al II-lea -  Liceul Teologic Greco- Catolic „Iuliu Maniu” Oradea
Blaga Patricia, Motrescu- Þoca Ioana
Coordonator: prof. Cata Corina
Premiul al III-lea - Liceul Tehnologic Dobrești
Vinter Marioara, Popa Florina
Coordonator: prof. Popuș Maria
Mențiune - Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” Aleșd
Malița Rebeca, Monenciu Mirela
Coordonator: prof. Băican Șarlota
Colegiul Agricol Valea lui Mihai
Nemes Gyongy, Suto Csilla
Coordonator: prof. Geszti Melinda

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:31 Ora standard a Europei de Est