Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dislexia - o tulburare întâlnită în rândul copiilor din școala primară

„Mergi mai departe citind”

Dislexia - o tulburare întâlnită în rândul copiilor din școala primară

OMV și Asociația Română pentru Copii Dislexici au derulat prima cercetare națională pe tema dislexiei.

Dislexia este o tulburare întâlnită în rândul copiilor din școala primară, dar prea puțin cunoscută.
*Incidența dislexiei declarată în prezent în România: 25 de cazuri de dislexie la 10.000 de gospodării
*Cazuri noi de dislexie în fiecare an: în medie, 1 din 6 copii dislexici văzuți într-un an în cabinet de specialiști sunt cazuri noi
*În opinia specialiștilor, lipsa terapiei și a metodelor specifice de predare pot duce la autoizolare în rândul copiilor dislexici
*Integrarea copilului dislexic în învățământul primar, o posibilă soluție
În cadrul primului program din România dedicat dislexiei, „Mergi mai departe citind”, OMV, în parteneriat cu Asociația Română pentru Copii Dislexici (ARCD), a derulat prima cercetare la nivel național ce vizează identificarea unor aspecte specifice acestei tulburări, precum și incidența ei în România. Cercetarea, implementată de Institutul de cercetare GfK România, s-a desfășurat pe parcursul a cinci luni, în două etape: o etapă calitativă (noiembrie – decembrie 2011) și o etapă cantitativă: Omnibus (decembrie 2011) și interviuri (februarie – martie 2012).
Studiul Omnibus a fost derulat pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 2.036 de persoane. Interviurile cantitative au fost derulate pe un eșantion de 55 de părinți, 150 de învățători și 119 specialiști, eșantion reprezentativ pentru: părinți care au copii dislexici, învățători care au în clasă copii dislexici și specialiști care fac terapie cu copii dislexici. Specialiștii intervievați sunt logopezi și psihopedagogi din școli publice sau private, precum și psihologi specializați în psihologia copilului, din București și din țară.
„Cercetarea a fost realizată cu scopul de a afla incidența acestei tulburări în România și în rândul copiilor cu vârsta de până în 11 ani. Totodată, a vizat identificarea dificultăților întâmpinate de părinți, pedagogi și specialiști în vederea găsirii soluțiilor optime pentru a veni în sprijinul lor, ajutând astfel copilul dislexic din România. Complexitatea cercetării face din acest studiu o bază reală pentru stabilirea unor direcții de sprijin”, a declarat Cristina Gulie, Research Specialist la OMV Petrom Marketing.
Rezultatele obținute în urma studiului Omnibus au relevat o incidență declarată în rândul populației României de 25 de cazuri de dislexie la 10.000 de gospodării, în condițiile în care doar 15,5% dintre români au auzit despre dislexie.
„Principalul merit al cercetării inițiate de OMV este faptul că este prima inițiativă de acest fel din România. Acest studiu a reușit să surprindă realitatea cu care ne confruntăm în terapia copiilor dislexici. Mă refer mai ales la gradul de cunoaștere îngrijorător de scăzut în rândul specialiștilor și al învățătorilor, identificat în faza calitativă și confirmat de studiul cantitativ. Acest lucru subliniază necesitatea formării specialiștilor din România și elaborarea unor teste standardizate pentru a diagnostica dislexia, lucruri esențiale pentru comunitatea dislexicilor de la noi din țară. Știam că datorită informării precare, mulți părinți nu știu că au copii dislexici, ori copiii nu sunt diagnosticați, deși prezintă toate simptomele acestei tulburări, dar acum avem o confirmare științifică pentru toate acestea și o bază care ne va ajuta să adresăm în mod direct aceste probleme în activitatea noastră”, a declarat Eva Bartok, președintele Asociației Române pentru Copii Dislexici (ARCD).
„Ne bucurăm că suntem deschizători de drumuri și în alte domenii decât cel în care activăm. Această cercetare națională este parte a unei inițiative OMV mai ample, care a inclus acțiuni în premieră în România, precum lansarea www.dislexic.ro, campaniile de informare și de strângere de fonduri derulate la nivel național, seminarul de specialitate organizat în anul 2011 sau pachetul educațional oferit în mod gratuit copiilor dislexici. Prin acestea, am dorit să ne aducem contribuția la cauza Asociației Române pentru Copii Dislexici și să oferim o șansă egală la educație acestor copii care suferă de o tulburare de învățare frecventă în lume. Sperăm că rezultatele cercetării vor ajuta la o mai bună identificare a celor mai adecvate soluții în educarea copiilor cu dislexie”, a spus Dragoș Ivan, Marketing & Training Manager, OMV Petrom Marketing. (Camelia Cristache)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:23 Ora standard a Europei de Est