Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am devenit mai înțelepți în Wise Camp!

Din tabăra de la Stâna de Vale... la Șuncuiuș

Am devenit mai înțelepți în Wise Camp!

Iată-ne la finalul Taberei de dezvoltare a abilităților sociale și emoționale, Wise Camp, Stâna de Vale, 2012.

Au fost zile frumoase pentru cei 16 copii participanți la tabără, zile în care s-au distrat, au făcut drumeții, dar mai ales au încercat să devină puțin mai inteligenți din punct de vedere emoțional și al interacțiunilor. Programul de jocuri psihologice a fost stucturat tematic, pe zile. Dacă în prima zi au predominat exercițiile de cunoaștere reciprocă și autocunoaștere, în cea de-a doua, ne-am axat pe înțelegerea emoțiilor noastre și ale celorlalți, a felului în care acestea apar și a modului în care le putem gestiona. A urmat ziua în care corpul nostru a fost în centrul atenției: care sunt limitele lui, ce putem exprima cu ajutorul său, cum îl hrănim și îngrijim, dar și cum îl alintăm!? Dovadă pentru ultimul aspect stau minunatele creații culinare: tortul Buburuza și tortul Fluturaș pe care micii „chefi” le-au devorat cu poftă. Ziua destinată muncii în echipă a promovat ideea de cooperare, superioară individualismului și egocentrismului. Echipele s-au sudat și au învățat să conlucreze pentru un scop comun, încercând formarea de deprinderi extrem de importante într-o societate în care acțiunile noastre au consecințe asupra celorlalți și în care conceptul „teamwork” guvernează organizațiile de succes. A venit apoi rândul afirmării de sine, jocurile din această zi punând în prim-plan personalitatea fiecăruia, exprimarea de sine și rezolvarea unor temeri de a ne expune la evaluările celorlalți (teama de a vorbi în public, de a ne face cunoscute propriile idei etc). Un haios concurs ne-a transformat în vedete de televiziune: am avut un departament de știri (concluzia a fost că Andreea Esca se poate pensiona), unul de divertisment, știri mondene, iar fetele de la meteo (starea vremii) ne-au dat o reprezentație pe cinste. Am încercat să îmbinăm educația emoțională cu educația ecologică prin confecționarea din materiale plastice refolosibile a unor „pușculițe de emoții pozitive” în care să „capitalizăm” lucrurile minunate pe care le vedem și le trăim zilnic. Preferințele copiilor s-au îndreptat însă spre tehnicile psihologice de relaxare în cadrul cărora au învățat că pot să-și genereze (și să-și „gestioneze”) stări de bine, de confort, cu propria minte și corp, cu ajutorul unor autosugestii simple.
Tabăra a fost un bun cadru de a lega prietenii și deja unii din participanți și-au propus și au realizat activități în comun după revenirea acasă. Distracția fiind maximă, la întoarcere, copiii ne-au smuls promisiunea derulării unui nou program.
Un nou proiect, la Șuncuiuș
De data aceasta, va fi un proiect de weekend, desfășurat la Șuncuiuș, în perioada 31 august – 2 septembrie 2012, pe care l-am numit „Wise Girls and Boys Weekend”.
 Ne propunem să răspundem unor întrebări legate de diferențele dintre sexe, relațiile dintre acestea la vârsta prepubertară, beneficiile, capcanele și provocările faptului de a fi fată sau băiat. Toate acestea în cadrul unor jocuri psihologice interactive.
(psiholog principal, Corina Lupău)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Am devenit mai înțelepți în Wise Camp!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:09:16 Ora standard a Europei de Est