Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat

Universitatea AGORA din Oradea după legiferarea acreditării

Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat

În decembrie 2010, Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior a propus acordarea acreditării Universității Agora din Oradea. La obținerea acreditării a contribuit întreaga comunitate academică, beneficiind de un management performant și o muncă perseverentă a fondatorilor: prof. univ. dr. Mișu-Jan Manolescu - rector fondator al Universității Agora și prof. univ. dr. Adriana Manolescu - decan fondator al Facultății de Drept și Știinte Economice (FDSE).

Evenimente importante după legiferarea acreditării
Acreditarea a fost consfințită prin Legea 59 din 2012, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 222 din 3 aprilie 2012. Începând din acest moment la Universitatea Agora s-au derulat o serie de evenimente importante, pe care le enumerăm în ordine cronologică.
Alegerea rectorului și acordarea primului titlu de Doctor Honoris Causa
2 mai 2012: Rectorul Universității Agora, ales prin vot direct și secret de către comunitatea academică la 24 aprilie 2012 în persoana domnului prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a fost confirmat prin ordin de ministru pentru mandatul 2012-2016.
9 mai 2012: Domnul acad. Florin Gheorghe Filip devine primul Doctor Honoris Causa al Universității Agora.
Workshop internațional în domeniul sistemelor suport inteligente pentru managementul crizelor
9-11 mai 2012: Universitatea Agora a organizat manifestarea științifică „Workshop on Intelligent Decision Support Systems for Crisis Management”, la care au participat peste 50 de cercetători din Chile, China, Columbia, România (Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Sibiu, Timișoara), Serbia și SUA.
Alegerea prin concurs a decanului FSE și confirmarea directorului DSS
17 mai 2012: Decan al Facultății de Drept și Științe Economice (FDSE) a devenit, prin concurs, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa. Senatul a confirmat în funcția de director al Departamentului de Științe Sociale (DSS) pe doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu.
Examene de licență pentru promoția 2012
21 iulie 2012: Examen de licență pentru absolvenții specializării Drept (promovabilitate 100%).
28 iulie 2012: Examen de licență pentru absolvenții specializărilor Management și Contabilitate și informatică de gestiune (la ambele promovabilitatea fiind de 100%).
Admiterea 2012, în desfășurare, continuă până în 30 septembrie
31 iulie 2012: Finalizarea primei sesiuni de admitere 2012 (toate locurile fără taxă au fost ocupate, dar au mai rămas locuri cu taxă neocupate).
1 august 2012: Au mai rămas locuri cu taxă la specializările Drept, Poliție locală, Management, precum și la Contabilitate și informatică de gestiune, pentru care se organizează sesiunea a doua de admitere, pe baza mediei de la examenul de bacalaureat, în perioada 1 august - 30 septembrie.
ACCES LA SUCCES!
prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rector al Universității Agora
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:16 Ora standard a Europei de Est