Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire de lucru – în Marea Britanie, la Barnburgh Primary School

Diseminare proiect

Întâlnire de lucru – în Marea Britanie, la Barnburgh Primary School

În perioada august 2011- iulie 2013, Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” din Oradea derulează proiectul multilateral Comenius „Once upon a time…a fairy tale”.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții – Programul Sectorial Comenius, Parteneriate multilaterale. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al echipei de lucru din Școala  „Ioan Slavici”, iar Comisia Europeană nu este responsabilă pentru informațiile pe care le conține și punctul nostru de vedere.
Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” din Oradea este membru în acest proiect; celelalte școli implicate în derularea proiectului sunt din Spania (coordonator principal), Italia, Marea Britanie, Bulgaria și Turcia.
Prima reuniunea de proiect a avut loc în perioada 17 – 21 octombrie 2011, în orașul Gebze din Turcia. A doua întâlnire de proiect s-a ținut în perioada 28 mai - 1 iunie 2012, în Barnburgh, Marea Britanie.
Echipa de participanți din Oradea a fost compusă din directorul adjunct, prof. Mălan Katalin – coordonator proiect, prof. Matei Gabriela și prof. Semendi Ibolya Monika.
Programul reuniunii a fost foarte încărcat, activitățile desfășurate în cadrul școlii fiind îmbinate cu vizite la obiective de interes pentru tematica proiectului.
În data de 28 mai 2012, a avut loc deschiderea oficială a întâlnirii de proiect, în cadrul școlii Barnburgh Primary School, la care au participat toți elevii și profesorii școlii. Am urmărit un program artistic pregătit de profesorii și elevii gazdă. În cadrul mesajului lor, elevii au salutat participanții în limba lor maternă. După programul de bun venit, a urmat turul școlii, cu vizitarea sălilor de clasă și a expoziției realizate de elevi, unde erau prezentate informațiile strânse despre țările participante în proiect; am asistat la cursuri, după care am participat la un program sportiv.
Și echipele de lucru au realizat o expoziție - expoziția Comenius, unde au fost expuse produsele realizate de fiecare echipă de proiect în timpul activităților desfășurate la școala de origine. Produsele realizate de școala noastră au fost: semne de carte, calendar pe anul școlar 2012-2013, carte cu benzi desenate, carte ilustrată de elevi și înregistările făcute de elevi la spectacolul trupei Gaițele prezentat de elevii școlii noastre.
Echipele din Turcia și Spania au prezentat metodele cu care au prelucrat basmele partenerilor. Prezentarea s-a realizat prin filme, prezentări PPT și prin produsele finale realizate.
Pentru a cunoaște mai bine cultura și tradițiile țării gazde, după-masă am vizitat obiective istorice și turistice din Doncaster: muzeul, parcul și casa Cusworth.
În dimineața zilei de marți, 29 mai 2012, munca a fost reluată printr-o ședință de lucru. La această ședință au fost prezentate activitățile desfășurate în cadrul proiectului, s-a discutat problematica folosirii IT de către elevi și profesori și unele probleme legate de realizarea raportului intermediar.
După-masa am petrecut-o în orașul Doncaster. Am vizitat frumoasa Casă Mansion, care din secolul XVIII a fost folosită pentru întâlniri ale consiliului din Doncaster și pentru recepțiile oficiale ale primarilor. Aici ne-au însoțit atât prefectul regiunii York, cât și inspectorul general, care ne-a prezentat sistemul național de învățământ. Vizitând Muzeul Doncaster, am descoperit elemente din istoria regiunii York.
În 30 mai 2012, echipele din Italia și România au prezentat activitățile, metodele și materialele realizate la școlile de origine, prin care au prelucrat basmele partenerilor. Echipa noastră a prezentat procesul de prelucrare a basmelor (prin prezentări PPT) și a distribuit partenerilor câte un exemplar din produsele realizate de elevi. Dorim să precizăm faptul că la realizarea materialelor noastre au muncit cinci grupuri de elevi din școala noastră: elevii claselor a V-a B, sub îndrumarea profesoarei Semendi Ibolya Monika, care au prelucrat basmul popular spaniol Cocoșul Kirrico și au realizat un calendar pe anul școlar 2012-2013, ornamentat cu mandale despre personajele basmului; elevii clasei I B, sub îndrumarea profesoarei Anton Cristina, au prelurat basmul bulgar „Bolnavul îl duce pe cel sănătos”, realizând o carte cu ilustații colorate de elevi; elevii clasei a II-a B, sub îndrumarea profesoarei Nagy Ibolya, au prelucrat basmul turcesc Keloglan, realizând semne de carte cu imagini desenate de elevi; elevii clasei a IV-a B, sub îndrumarea profesoarei Mălan Katalin, au prelucrat basmul italian Croco Dile, realizând benzi desenate;
elevi din ciclul gimnazial, incluși în grupa de teatru Gaițele, condusă de profesoara Matei Gabriela, au prelucrat și au dramatizat întâmplarea lui Robin Hood, realizând un film în limba engleză.
În cadrul reuniunii au fost avansate soluții de rezolvare a problemelor ivite pe parcursul derulării proiectului. Coordonatorul principal a subliniat necesitatea cooperării și pe platforma eTwinning, pe pagina realizată pentru vizualizarea activităților de proiect. Munca noastră poate fi vizualizată pe linkul:
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p63869/welcome
În dimineața zilei de 31 mai 2012, echipa din Bulgaria și echipa gazdă au prezentat munca din școlile lor: scenete din povestirea lui Robin Hood, dramatizate de elevii bulgari și scenete din povestea italiană Războiul clopoțeilor, dramatizată de elevii englezi. După prezentări au urmat evaluarea întâlnirii de proiect, planificarea vizitei următoare, aprecierea produselor finale și probleme organizatorice.
Ziua de 1 Iunie a fost dedicată activităților de Ziua școlii din Barnburgh. Am urmărit programul artistic pregătit de elevii și profesorii gazdă, după care ne-am alăturat elevilor și am sărbătorit prin jocuri sportive și un picnic în curtea școlii.
Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente.
Despărțirea a fost emoționantă pentru că în această săptămână am legat prietenii, iar diferențele nu au dus la dezacorduri, ci au fost acel „ceva” care ne-a unit.
Am adus cu noi modele ale lucrărilor realizate de copiii partenerilor de proiect, lucrări pe care vom încerca să le realizăm și cu elevii noștri din școală. Katalin Mălan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
Întâlnire de lucru – în Marea Britanie, la Barnburgh Primary School.

Trimite email
marți, 17 decembrie 2024, 09:00:57 Ora standard a Europei de Est