Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Re-creația de vară, pe ultima sută de metri

La Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Re-creația de vară, pe ultima sută de metri

În cea de-a șasea săptămână (pe ultima sută de metri) a celei de-a treia ediții a Re-creației de vară de la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea organizată în regim de voluntariat, copiii participanți au avut parte de multe surprize frumoase.

Cadrele didactice (prof. Cîrciumaru Stelieana, Toader Monica, Goina Felicia, Span Claudia, Porteleki Crina, Manolescu Alina, Mare Florica și Pop Dana) au desfășurat în cadrul atelierele de artă decorativă (origami, quilling, materiale reciclabile), limba engleză prin cântec și joc și  limba și cultura italiană diverse activități atractive. Momentele recreative au fost asigurate de către prof. Totorean Irina și Gavriș Iulia.
 Miercuri (25 iulie 2012), de la ora 12.00, copiii și cadrele didactice au mers la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, care, alături de Facultatea de Litere, a organizat a șaptea ediție a Clubului de lectură în limbi străine pentru elevii din clasele primare și gimnaziale. Elevii au fost invitați să participe la o întâlnire - lectură coordonată de Joy și Patrick Hardin, voluntari americani ai Corpului Păcii, care au citit un fragment din poezia „Johnny Appleseed”, de Reeve Lindbergh. Dincolo de oportunitatea de a asculta un text în lectura unor vorbitori nativi ai limbii engleze, copiii au fost îndemnați să se implice în activități-surpriză, interactive  pregătite de către organizatori.
 Joi  de dimineata, copiii ce lucrau de zor în cele patru ateliere au primit în vizită pe Joy și Patrick Hardin, alături de alți 13 voluntari americani. Aceștia au  prezentat un moment artistic (cantece - grup vocal și la  instrumente muzicale), au admirat produsele activității copiilor din această săptămână și din cele anterioare (desene, colaje, cusături, tricotaje) și au participat la realizarea unor obiecte decorative (suport de lumânare - utilizând tehnica quilling), coordonați fiind de dna prof. Stelieana Cîrciumaru. La final, au fost bucuroși și încântați să primească drept cadou câte o brățară confecționată la un alt atelier de artă decorativă (folosind sticle de plastic și mărgele) de către copiii coordonați de dna prof. Monica Toader. Dialogul (în bune condiții) dintre gazde și musafiri a fost posibil cu ajutorul dnei prof. Crina Porteleki. Musafirii au fost serviți cu mere eco din grădina școlii!
În concluzie, nu putem spune decât că-n această săptămână  am învățat (și cei mari și cei mici) multe lucruri noi, deosebite pe care le putem folosi în viața de zi cu zi pentru a ne-o face mai frumoasă.
În luna septembrie, după începerea anului școlar, vă așteptăm pe toți să vizitați expoziția cu lucrările realizate la Re-creația de vară. Atunci participanții vor fi recompensați cu diplome. (Dorina Toader)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Re-creația de vară, pe ultima sută de metri

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:18 Ora standard a Europei de Est