Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„EU –MAGIC” (3-9 iulie 2012) – Istanbul

Diseminare – Mobilitate individuală Comenius

„EU –MAGIC” (3-9 iulie 2012) – Istanbul

Sunt profesor de biologie–chimie, la Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea și am decis să împart cu voi bucuria unei experiențe pe care am trăit-o de curând, mai exact între 3 și 9 iulie 2012, o experiență europeană.

După cum bine se știe, învățământul este un domeniu de activitate în care mereu trebuie să te pregătești, pentru a te forma pe tine, ca profesor și implicit pentru a-ți forma și elevii, care trebuie să primească informații de calitate și într-un mod original și plăcut. De aceea, ca profesor, ești mereu interesat de perfecționarea metodelor de predare-învățare folosite la clasă, pentru a face cât mai interesantă ora, iar elevii să vină cu drag la școală.
Astfel în perioada 3 – 7 iulie 2012, am participat la un stagiu de formare în Istanbul - Turcia, în cadrul Programului Sectorial Comenius - Mobilități individuale, participare care a fost posibilă cu sprijinul financiar Comenius-Life Long Learning LLP.
Dorința de perfecționare continuă și de lărgire a arsenalului metodico-pedagogic cu strategii noi  de utilizare eficientă a tehnologiilor moderne  folosite în țări din Europa m-a determinat să  accesez o bursă de formare prin programul de mobilități individuale Comenius. Astfel am depus candidatura pentru cursul „Effective Use of Modern Techonology And Games In Classrooms” organizat de Charles University in Prague, Faculty of Education, curs care a răspuns nevoilor mele de formare și perfecționare în acest moment al carierei de cadru didactic în devenire.
Obiectivele cursului de formare au fost:
 *utilizarea software-ului educațional ActivInspire, jocurilor educaționale și a TIC în procesul de predare-învățare
*proiectarea activităților de la clasă cu ajutorul software-ului educațional (ActivInspire)
*schimb de bune practici și idei inovatoare între participanții de la curs
*familiarizarea cu platforma de învățare (e-learning) Moodle, programul „Google SketchUp”
Experiența și cunoștințele dobândite la cursul de formare Comenius nu mi-au dezmințit așteptările. Cursul s-a desfășurat în cele mai bune condiții, iar profesorii au fost deschiși, răspunzând la toate întrebările noastre. Programul a fost extrem de încărcat, dar foarte variat, frumos și interesant. Am învățat foarte multe în urma acestui curs, în special pe domeniul practic, de predare, în sensul că acum pot folosi cu ușurință multe programe pe calculator, în scopul optimizării metodelor activ-participative în cadrul unei ore. La curs au mai participat profesori din: Grecia, Spania, Polonia, Belgia, Lituania, Letonia, Cipru, Islanda, Ungaria Finlanda și Irlanda ceea ce i-a conferit dimensiune europeană.
Cursul a fost organizat în două module, teoretic și practic, cele două module succedându-se zilnic. Cursul a debutat cu prezentarea de materiale privind: Comunicarea profesor – elev în sala de clasă, precum și exemple concrete de jocuri cu accent pe comunicare și terminologie, integrarea TIC în procesul de predare-învățare.
Au urmat activități practice de utilizare a platformei Moddle (logare, discuții pe forum, încărcarea pe platformă cu materiale de  prezentare a școlii de proveniență a fiecărui cursant, proiectarea de lecții utilizând sofrwer-ul educațional „Activinspire” „Google SketchUp”.
În concluzie, participarea la acest curs m-a motivat să-mi dezvolt continuu competențele profesionale în viitor, mi-a dezvoltat perspectivele în carieră, mi-a oferit o gamă largă de tehnici de predare din care pot alege, mi-a îmbunătățit competențele de utilizare a limbii engleze, deci, am trăit minunata experiență europeană, pe care oricare dintre profesori o poate trăi; este o chestiune de alegere.
Bursele de formare Comenius sunt gestionate de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, iar toate informațiile referitoare la accesarea burselor pentru cursurile de formare Comenius sunt puse la dispoziție pe site-ul Agenției www.anpcdefp.ro.
Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului și AN și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.
prof. Șandor Mariana

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 13:48:00 Ora standard a Europei de Est