Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Avem mai multe unități de învățământ cu personalitate juridică

Când Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar vorbesc aceeași limbă

Avem mai multe unități de învățământ cu personalitate juridică

Viceprimarul municipiului Oradea Ovidiu Moldovan și inspectorul școlar general Daniel Negrean au susținut, ieri (marți, 17 iulie 2012), o conferință de presă în sala mică a Primăriei Oradea.

Generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor și viceprimarul municipiului au prezentat rețeaua școlară a unităților de învățământ de stat (și privat), situația unităților de învățământ pentru care municipalitatea plătește chirie, precum și stadiul lucrărilor de construcție sau reabilitare, după caz, la unitățile de învățământ de stat.
De la 45 la 49 de unități de învățământ cu personalitate juridică
Pentru început dl inspector școlar general, prof. Daniel Dumitru Negrean, s-a referit la rețeaua școlară a unităților de învățământ.
Ca urmare a modificările făcute de conducerea Primăriei Oradea și avizate de conducerea I.S.J. Bihor, numărul unităților de învățământ cu personalitate juridică a crescut de la 45 la 49.
Și-au câștigat personalitate juridică: Școala Gimnazială „Octavian Goga” din Oradea (având ca structură Grădinița nr. 42 – „Maria”); Grădinița nr. 56 (care se mută pe Lisz Ferenc, cu 12 grupe – opt cu program prelungit și patru grupe cu program normal – între care și cele trei grupe de Waldorf de la Grădinița nr. 36); Grădinița nr. 25 (cu două structuri grădinițele nr. 1 și 22) și Grădinița nr. 34 (cu structura Grădinița nr. 48).
„În municipiul Oradea avem: trei colegii naționale, un colegiu economic, cinci colegii tehnice, cinci licee teoretice, opt licee vocaționale (artă, sport și cele confesionale), trei licee tehnologice, 12 școli cu clasele I-VIII (gimnaziale) cu personalitate juridică, o școală cu clasele I-VIII ca structură (e vorba de Școala „Ion Bogdan” – structura Școlii nr. 11) și 12 grădinițe cu program prelungit cu personalitate juridică, celelalte 19 grădinițe cu program prelungit vor deveni structuri de la 1 septembrie 2012, tot structuri vor deveni și 11 grădinițe cu program normal”, a precizat inspectorul școlar general.
„La învățământul particular sunt trei școli postliceale, trei licee, o școală cu clasele I-IV, cinci grădinițe cu program prelungit cu personalitate juridică și patru grădinițe cu program normal cu personalitate juridică; în total, numărul unităților particulare din municipiul Oradea este de 16”, a mai adăugat dl inspector școlar general Daniel Negrean.  
Decât să plătească chirie, mai bine desființează grădinița!
Timp de trei ani, Selina a găzduit, gratuit, Grădinița nr. 36 în localul său de la parterul unui bloc din Cartierul Luceafărul (de pe Calea Aradului). De-acum, municipalitatea urma să plătească proprietarului chirie. Decât să-i plătească respectiva chirie, mai bine a desființat grădinița, împăștiind copiii, care pe unde: cele trei grupe de Waldorf în Nufărul, la Grădinița nr. 56, o grupă la Grădinița nr. 50, grupa maghiară, în centru, la Grădinița „Orsolya”...
Chirii reduse cu 40 sau 50%
Pentru nouă unități de învățământ, Primăria Oradea plătește circa „23.000 de euro lunar (în funcție de cursul euro), respectiv 275.000 de euro pe an, exact bugetul pentru reparațiile curente la cele 81 de unități pe care ni le-am propus pentru acest an, iar pentru patru imobile nu plătim taxă”, a precizat domnul viceprimar. Purtând negocieri cu proprietarii, „Episcopia Romano-Catolică a acceptat o diminuare a chiriei cu 40 la sută, iar cei de la Fundația „Caritatea” o reducere a chiriei cu 50 la sută. Urmează să avem discuții cu cei de la S.C. Perind, dar și cu ceilalți...”, a adăugat viceprimarul Ovidiu Moldovan. 
Investiții și reparații capitale – 8.295.840 lei
În continuare, domnul viceprimar s-a referit la  investițiile făcute în 2012 de administrația locală pentru construirea unor noi unități de învățământ (grădinița de pe str. Lisz Ferenc) și pentru unele reparații capitale la unitățile de învățământ; ele se cifrează la 8.295.840 lei (din care cam jumătate pentru grădiniță). „Menționez că este prima grădiniță, după ’89, care se construiește în Oradea. Încercăm să o finalizăm cât mai repede, chiar dacă vom mai lucra pe exterior până în luna decembrie. Noi sperăm ca la începutul anului școlar, undeva prin septembrie, la începutul lui octombrie, copiii să aibă acces deja la această grădiniță...” La Grădinița nr. 54, lucrăm la partea de acoperiș și fațadă. La Grădinița nr. 46 a fost necesară termoizolarea fațadei. La 1 august 2012 finalizăm amenajările interioare la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, amenajările interioare, coridoare, casa scării, trei corpuri de clădire; valoarea finală a lucrării este de 1.067.856 lei...”
„Primăria este un partener de onoare, deci ce a promis să investească a investit...” a conchis domnul viceprimar Ovidiu Moldovan. (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:22:41 Ora standard a Europei de Est