Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Caravana Carierei”, proiect european al Blocului Național Sindical

Joi, Întâlnirea regională de la Oradea

„Caravana Carierei”, proiect european al Blocului Național Sindical

Joi, 12 iulie 2012, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea a avut loc întâlnirea regională în cadrul proiectului „Caravana Carierei”, proiect european derulat de Blocul Național Sindical, manager de proiect – Dumitru Costin, liderul B.N.S.

Blocul Național Sindical (în parteneriat cu Universitatea Româno-Germană din Sibiu, S.C. Technical Training SRL și Mesogeiako Symvouleftiko Systema SA) își propune „să vină în sprijinul elevilor de liceu care se pregătesc să pășească spre piața muncii sau spre ciclul superior de învățământ”.
La reuniunea de joi de la Casa de Cultură a Sindicatelor, organizatorii evenimentului (B.N.S., Filiala Bihor, președinte Nicolae Morgovan) au invitat reprezentanți ai autorităților publice locale și județene cu atribuții pe piața forței de muncă, reprezentanți ai angajatorilor locali, profesori (directori) din Oradea și județul Bihor, reprezentanți ai ONG-urilor care desfășoară acțiuni pentru tineret, elevi (absolvenți) și reprezentanți mass-media; din partea oficialităților județene și locale au onorat prefectul Claudiu Pop și viceprimarul Ovidiu Moldovan.
Întâlnirea a fost condusă de Dumitru Costin, managerul de proiect.
„Ne-am propus ca în cadrul acestei reuniuni să identificăm și să dezbatem pe larg nevoile și așteptările angajatorilor ce preiau forța de muncă tânără, nevoile existente la nivel local din perspectiva sistemului de învățământ (ca furnizor de resurse umane), dar și problemele cu care se confruntă tinerii aflați la început de carieră.
Vom crea o rețea de centre regionale pentru dezvoltarea carierei, câte unul pentru fiecare regiune a proiectului, unde se va oferi consiliere suport de către personal calificat, prin metode și instrumente moderne de asigurare a tranziției tinerilor absolvenți de la școală la piața muncii și învățământul superior. Rețeaua se va forma prin implicarea actorilor locali, și anume: AJOFM, autorități publice locale, universități, ONG-uri, patronate, instituții de învățământ preuniversitar, societăți comerciale și mass-media”.
Înainte să prezinte agenda reuniunii, managerul de proiect și moderatorul manifestării l-a invitat pe viceprimarul Ovidiu Moldovan să ia cuvântul. Viceprimarul a salutat inițiativa BNS și participanții, după care s-a referit la preocupările municipalității în direcția încurajării mediului de afaceri și creării de noi locuri de muncă în cadrul parcurilor industriale, la buna colaborare pe care o are cu liceele orădene și Universitatea din Oradea, pe care Primăria Oradea și Consiliul local le sprijină prin finanțarea proiectelor (cu finanțare nerambursabilă)...
În prezentarea agendei reuniunii, Dumitru Costin a trecut în revistă cele 10 puncte ale planului strategic, pornind de la nevoi și tendințe, a ajuns la inițiativa BNS (proiectul „Caravana Carierei”), a prezentat viziunea BNS asupra colaborării cu partenerii și partenerii strategici, s-a referit apoi la capabilitățile rețelei parteneriale (rețeaua partenerială în teritoriu și rețeaua partenerială în virtual), a motivat de ce tocmai BNS a luat taurul de coarne în susținerea tinerilor, argumentând avantajele, beneficiile și rezultatele (pentru parteneri) și încheind cu pașii următori (patru activități inițiale și cinci activități recurente).
După pauză, la cel de-al 11 punct al agendei, a urmat sesiunea de întrebări și răspunsuri, în care liderul BNS a provocat asistența dorind să audă păreri, opinii, critici, propuneri, soluții... și a avut opt reacții (intervenții) din partea unor profesori de la Universitatea AGORA și Universitatea Oradea (dl Vasile Creț și dna Maria Abrudan), absolvenți de facultate, profesori – directori (doamna prof. Carmen Eugenia Lezeu – director adjunct al Liceului Pedagogic „Nicoale Bolcaș” din Beiuș), o doamnă profesor care a lucrat câțiva ani în Finlanda s-a referit la sistemul de învățământ finlandez (în care elevii sunt obișnuiți să se descurce singuri), la buna colaborare care există între elevi și părinți; din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a avut intervenție dna profesor Rodica Turcaș; Casa Județeană de Asigurări de Sănătate și-a făcut simțită prezența prin dl Petre Tirla care a considerat proiectul programatic și de viitor, iar președintele BNS, Filiala Bihor, dl Nicolae Morgovan, a pus punctul pe i, evidențiind faptul că, din păcate, în foarte multe cazuri angajatorii preferă să apeleze la forță de muncă necalificată (știu ei de ce), iar oficialitățile ar trebui să-i întrebe pe agenții economici care deschid puncte de lucru în cadrul parcurilor industriale de ce forță de muncă vor avea nevoie și să le sugereze să-și recruteze muncitorii și specialiștii din zonă.
Dorind să aflăm și alte păreri (și curiozități), la final, noi am abordat trei tineri: doi absolvenți (2012) ai Lic. Ped. „Nicolae Bolcaș” din Beiuș, frații Mădălin și Sofian Pavel, care și-au propus să urmeze facultatea tocmai la Sibiu, iar Kinga Kocsis e expert în recrutarea grupului țintă pentru cursul de salvamari și scafandri care se ține (pentru șomeri) la Constanța.
Să mai spunem că echipa Caravanei (alcătuită din dl Dumitru Costin – managerul proiectului, Ioana Secară – director activități, Adela Bindea – expert logistică și infrastructură și Alexandru Papuc – coordonator caravană) va ajunge marți (17 iulie) la Râmnicu Vâlcea, iar în săptămânile următoare la: Craiova, Slatina, Drobeta Turnu Severin și Târgu Jiu...
Noi urăm echipei de proiect să reușească să-și pună în aplicare planul strategic de realizare a rețelei naționale de centre regionale la Oradea, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Târgu Jiu, Craiova, Pitești, Iași, Brăila și București, și astfel să le ofere beneficiarilor (tinerilor, angajatorilor și universităților) în cel mai scurt timp baza de date și soluțiile cele mai potrivite. (Ovidiu Dan) 
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze, plus încă 25, de la întâlnirile cu elevii din Aleșd și Beiuș), accesați Galeria foto: „Caravana Carierei”, proiect european al Blocului Național Sindical.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:42:25 Ora standard a Europei de Est