Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Marți, la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Potrivit programului anunțat de directorul general CG&GC Hitech Solutions SRL, dna ec. Adina Nicoleta Rada, marți, 10 iulie 2012, profesorii care au participat la Re-creația de vară au avut parte de o zi specială - Microsoft.

Specialiștii de la Microsoft România au prezentat avantajele unora dintre cele mai populare programe și aplicații utilizate și în mediul educațional, precum: SkyDrive, Microsoft®  Mathematics 4.0, Security Essentials, Microsoft® Academic Search, Math Worksheet Generator, Interactive Classroom sau Windows Live™ Movie Maker 2011...
În calitate de gazdă, directorul Școlii „Avram Iancu”, dna prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, a salutat participanții la curs și specialiștii IT, după care a invitat-o pe doamna economist Adina Nicoleta Rada, director general CG&GC Oradea, cea care se face „vinovată” de prezența specialiștilor IT la „Re-creația de vară” să prezinte agenda zilei și specialiștii care vor avea intervenții în cadrul cursului. Pentru început, directorul general, dna economist Adina Nicoleta Rada, împreună cu Andrei Dascălu (Account Manager) ne-au prezentat cartea de vizită, un scurt istoric și câteva dintre cele mai importante proiecte ale CG&GC Hitech Solutions, referindu-se și la roadele colaborării cu HP, Microsoft și Intel.
Soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011
Victor Chiriță, Microsoft Account Technology Specialist, a prezentat profesorilor soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011, atât componentele hardware, deci dispozitivele, cât și aplicația creată de Microsoft. S-au făcut demonstrații practice pentru profesori, ca să înțeleagă mai bine cum se poate lucra cu elevii, „ce facilități de control și de interacțiune au profesorii, cum pot partaja și cum pot lucra colaborativ în cadrul unei ore de lucru”.
Aplicația Learning Suite
De asemenea, au fost prezentate și resursele educaționale puse la dispoziție profesorilor, resurse cuprinse în aplicația Learning Suite și modul în care profesorii pot descărca această suită de pe rețeaua pil-network a Microsoft. Partea aceasta a fost prezentată de dna Diana Gligor, Manager Programe Educaționale de la Fundația Eos Timișoara, parteneri de training ai Microsoft și ai Ministerului Educației.
Doamna Diana Gligor a prezentat profesorilor o serie de resurse educaționale pentru cadrele didactice. „Resurse care pot fi descărcate de pe rețeaua profesorilor inovativi pil-network, rețea care oferă cadrelor didactice posibilitatea de descărcare a unor activități de învățare, pe lângă aceste resurse gratuite și descărcarea unor activități de învățare pentru diferite discipline, proiectate de cadre didactice din alte țări ale lumii. Dar, în același timp, dă posibilitatea cadrelor didactice din România să-și încarce o activitate de învățare de succes. Din momentul în care se loghează la această rețea, pot să-și construiască profilul lor, ca și cadru didactic, dar, în același timp, pot să creeze și profilul unității de învățământ din care fac parte”, a ținut să sublinieze doamna Diana Gligor.       
Aplicație în laboratorul MultiPoint
În partea a II-a s-a făcut o pregătire pentru zilele următoare cu profesorii care vor dori până la sfârșitul săptămânii să lucreze cu elevii o aplicație sau un conținut educațional într-un astfel de laborator MultiPoint. Ei au exersat practic funcționalitățile aplicației pe infrastructura pusă la dispoziție de HP, Microsoft și partenerul local CG&GC Oradea.
În rețea au fost legate opt posturi de lucru (un post de lucru înseamnă un monitor, tastatură, mouse, plus un dispozitiv de acces sau conector) și un post pentru profesor. Astfel poate lucra un profesor cu opt elevi sau cu 16 elevi, dacă stau câte doi elevi la o masă. Postul profesorului este practic al nouălea post care este conectat direct la unitatea centrală. Posturile elevilor sunt conectate prin cele opt dispozitive de acces care permit utilizarea tastaturii, mouse-ului și monitorului ca și cum ar fi un calculator individual independent, obișnuit. „Profesorul are posibilități multiple. De exemplu, să vadă ce lucrează fiecare elev individual, îi poate face atenți pe elevi blocând sesiunile de lucru. Poate să lanseze sau să închidă o aplicație de pe stațiile elevilor, poate să limiteze accesul la internet, astfel încât ei să poată naviga doar pe anumite site-uri, dar să nu poată să intre pe jocuri. Practic, profesorul setează o listă doar cu site-urile permise. De asemenea, profesorul poate partaja documente, obiecte de lucru sau teme cu elevii pentru că există o zonă de documente publice unde fiecare elev are acces. Separat, fiecare elev are o zonă privată unde-și poate stoca informațiile sale personale, la care are acces doar el și profesorul”, a mai precizat dl Victor Chiriță.
La final de curs, specialiștii Microsoft au îndemnat gazdele, profesorii Școlii „Avram Iancu”, să se înscrie în programul „Școli inovative” pe care Microsoft îl derulează și să își demonstreze competențele ca școală inovativă pentru că au demonstrat acest fapt. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (85 de poze), accesați Galeria foto: Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:37 Ora standard a Europei de Est