Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiecte transfrontaliere în lucru

Luni, la Primăria Oradea

Proiecte transfrontaliere în lucru

În cadrul zilei de luni, 9 iulie 2012, primarul Ilie Bolojan, viceprimarul Mircea Mălan, reprezentanții Parcului Industrial, ai Zonei Metropolitane Oradea și ai Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională s-au întâlnit cu domnul Sebastian Boniș – directorul adjunct al Secretariatului Tehnic Comun - al Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007-2013 și domnul Adrian Foghiș – manager de program în cadrul aceleiași organizații, pentru a analiza stadiul implementării proiectelor pe fonduri transfrontaliere derulate de Primăria Oradea.

În cadrul întrevederii s-a discutat mai ales despre proiectul Centrului Euroregional de Intervenție Cardio-Vasculară Invazivă „Viva Anima”, despre pista internațională de biciclete dintre Oradea și localitatea ungară Berettyoujfalu, precum și despre
Proiectul „Centru de suport nonprofit din județele Hajdu-Bihar și Bihor: dezvoltarea facilităților de funcționare și cooperare”.
Proiectul Centrului Euroregional de Intervenție Cardio-Vasculară Invazivă „Viva Anima” are ca rezultat înființarea și dotarea Centrului Euroregional de Intervenție Cardio-Vasculară Invazivă „Viva Anima” în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Oradea, instruirea timp de un an a 20 de cadre medicale la Clinica Auguszta a Universității din Debrețin, precum și elaborarea unei Strategii Euroregionale în Cardiologie care va întări colaborarea dintre comunitatea română și maghiară.
La finalul acestei luni se vor deschide ofertele anunțului postat pe SEAP, realizarea proiectului poate fi începută la finalul lunii august și se poate termina încă în acest an. Valoarea totală a proiectului este de 2.029.581 euro, din care contribuția părții române reprezintă 2%, iar a părții maghiare 5%, restul fiind finanțare FEDR și guvernele celor două state partenere.
Legat de pista de biciclete, participanții la întrevedere au menționat faptul că în aceste zile vor fi contractate serviciile de dirigenție, iar după semnarea contractului de dirigenție și verificările necesare se organizează licitația pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor. Licitația va dura aproximativ două luni, în toamnă se va semna contractul pentru efectuarea lucrărilor, care astfel vor putea fi realizate în decursul anului viitor.
Pista de biciclete se va construi paralel cu drumul național E60, pe o lungime totală de 35.020 metri. Bugetul total al proiectului este de 6.248.607,66 euro, din care bugetul alocat Primăriei Oradea este de 1.347.178,70 euro. Pista va porni din Piața Ferdinand și va atinge în mod direct comunele: Berettyoujfalu, Mezopeterd, Biharkeresztes, Artand, Borș.
În ceea ce privește proiectul „Centru de suport nonprofit din județele Hajdu-Bihar și Bihor: dezvoltarea facilităților de funcționare și cooperare” – documentația pentru realizarea lucrărilor de construcție urmează să fie postată pe SEAP în această săptămână, estimându-se că această procedură va fi finalizată în cursul acestei luni sau începutul lunii august.
Sebastian Boniș a solicitat Primăriei Oradea să urgenteze lucrările, să trimită cereri de rambursare validate cel mai târziu până la 15 octombrie, în acest fel existând posibilitatea rambursării finanțărilor încă în acest an.
„Cererile trimise după această dată vor fi decontate foarte probabil doar la începutul anului viitor”, a menționat Sebastian Boniș.
„În ceea ce privește proiectele noi pe care le-am depus la începutul acestui an, în data de 19 iulie, va fi organizată ședința Comitetului Comun de Selecție la care se vor stabili proiectele care vor fi finanțate. După aprobarea procesului verbal de la această ședință (circa 20 de zile), vom primi comunicarea oficială privind proiectele care au fost aprobate. La începutul lunii august vom ști care proiecte vor fi finanțate, vom putea obține autorizațiile de construcție, vom putea semna contractele de finanțare și vom putea organiza licitațiile necesare începerii lucrărilor”, a declarat primarul Ilie Bolojan. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:10 Ora standard a Europei de Est