Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Echivalări și validări de noi membri

În ședința de Senat din 9 iulie

Echivalări și validări de noi membri

Senatul Universității din Oradea (UO) a aprobat în ședința de luni, 9 iulie 2012, Metodologia de echivalare și recunoaștere a perioadelor de studii efectuate de către studenții Universității din Oradea aflați în mobilitate de studiu.

Documentul vizează simplificarea și creșterea transparenței procedurii de înscriere pentru continuarea studiilor la Universitatea din Oradea a cetățenilor români, ai Uniunii Europene, Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene, precum și din țările terțe, studenți care au stagii parțiale de studii efectuate în afara granițelor țării.
Totodată, Senatul a adoptat Regulamentul privind recunoașterea perioadelor de studiu și/sau plasament efectuate de către studenți în cadrul programului Erasmus elaborat în conformitate cu ultimele reglementări în vigoare.
În ședința de luni, au fost validați în funcția de senator șase noi membri:
*La Facultatea de Științe Economice - conf. univ. dr. Nicoleta Naiană Þarcă și asist. univ. dr. Dorin Paul Bâc, ca urmare a demisiei colegilor conf. univ. dr. Liana Eugenia Meșter (numită director interimar la Departamentul de Afaceri Internaționale) și conf. univ. dr. Dorin Coita (numit director interimar la Departamentul de Management - Marketing). Studentul Adrian Vușcă a demisionat ca urmare a finalizării studiilor, iar în locul său a intrat Bogdan Ovidiu Morar, student în anul I;
*La Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică – conf. univ. dr. Marcel Sorin Pater a fost validat în locul dlui prof. univ. dr. ing. Călin Băban care a fost numit prodecan al facultății;
* La Facultatea de Medicină și Farmacie – conf. univ. dr. Ligia Vaida în locul dlui conf. univ. dr. Florian Bodog, care ocupă funcția de decan;
Facultatea de Protecția Mediului – asist. univ. Adrian Nicolae Vușcan a fost validat în locul conf. univ. dr. Nicoleta Andra Lazăr care a ales să ocupe funcția de prodecan al facultății.
Tot în ședința de luni, au avut loc două modificări la nivelul conducerii comisiilor de specialitate ale Senatului:
*În Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității a fost numită președinte prof. univ. dr. Mariana Mureșan, după ce prof. univ. dr. Călin Băban a demisionat din Senat;
*În Comisia pentru valorificarea și administrarea patrimoniului unde președinte a fost prof. univ. dr. Mariana Mureșan, în locul ei a fost numit conf. univ. dr. Ioan Þarcă.
Ambele propuneri înaintate de prof. univ. dr. Sorin Curilă în calitate de președinte au fost votate de Senatul universitar.
Senatorii Universității din Oradea au aprobat repartizarea locurilor bugetate pentru programele de studii universitare de masterat, subiect care va fi prezentat pe larg în conferința de presă de miercuri, 11 iulie 2012. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:52 Ora standard a Europei de Est