Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea ocupă locul al 3-lea

În competiția națională de dezvoltare urbană Orașul20.20, organizată de Siemens

Oradea ocupă locul al 3-lea

„Oradea, capitala verde, sufletul verde”, este filmul care a impresionat juriul!

București, 9 iulie 2012 - Competiția de dezvoltare urbană Orașul20.20, organizată de Siemens, a atras până la ora actuală 61 de înscrieri valide, reprezentând filme care prezintă cele mai importante zone din orașele românești și idei pentru dezvoltarea lor în viitor.
Desfășurat în perioada 1 – 31 mai 2012 pe platforma 220.ro, concursul Orașul20.20 i-a încurajat pe tineri să identifice sufletele orașelor lor, acele zone cu un rol social important, care au capacitatea de a stimula vitalitatea urbană. Viziunea proiectului este că dezvoltarea sustenabilă a orașelor este cheia prin care acestea își pot seduce locuitorii.
Juriul, format din Cristian Secoșan, CEO Siemens SRL,  Joachim Wiesner – CFO Siemens SRL,  Tiberiu Florescu – decanul Facultății de Urbanism București și Costas Ivanov – regizor film, a evaluat înscrierile după următoarele criterii: artistice (poveste, scenariu, interpretare),  cât de bine reflectă filmul tema competiției, prezentarea orașului, creativitatea soluției propuse, viziunea asupra dezvoltării urbane și implicare online (comentarii și like-uri obținute).
„Brașovul își recapătă aripile” este filmul care a reușit să câștige locul 1 în cadrul competiției Orașul20.20. Filmul prezintă povestea Turnului și Hangarului fostei fabrici de avioane IAR Brașov și viziunea de a transforma acest loc într-un Muzeu al Aviației, cu panouri solare integrate în acoperișul hangarului și un parc aviatic în jurul complexului muzeal.
Locul 2 a fost acordat clipului „București – superstarul eco al Europei”, o viziune integrată asupra modului în care tehnologiile și soluțiile verzi de dezvoltare urbană pot îmbunătăți calitatea vieții în capitală. Pe locul al 3-lea se află filmulețul „Oradea, capitala verde, sufletul verde”, ce prezintă importanța zonelor verzi pentru orădeni și pașii ce ar trebui urmați pentru păstrarea lor.
Filmul „Parcul RFN, un loc demn în Orașul 2020” a fost premiat cu mențiune și prezintă povestea celui mai modern parc din Baia Mare și modul în care acesta s-ar putea dezvolta sustenabil în viitor. „Lacustru”, cea de-a doua mențiune din concurs, propune exploatarea Spaiului Dâmboviței și dezvoltarea unui centru cultural pentru tineri, un loc liniștit departe de zgomotul și agitația orașului.
Orașul cel mai bine reprezentat în competiție a fost București, care a adunat 17 filme înscrise. Moara lui Assan, Centrul Vechi, Parcul Izvor, Gara de Nord sunt doar câteva dintre zonele din capitală unde tinerii ar vrea să vadă schimbări în viitor.
Cluj-Napoca este reprezentat de șase filme, care scot în evidență rolul unor zone precum: Hotelul Continental (fostul New York), parcul Cetățuia sau Strada Napoca numărul 1, fostul sediu al revistei culturale „Gândirea”. Cele patru filme din Constanța prezintă Cazinoul sau Piața Ovidiu ca suflete rămase în paragină ale orașului de la malul mării, în timp ce Iași scoate în evidență poveștile unor zone precum: Parcul Copou, Galeriile Ștefan cel Mare sau Piața Unirii.
Alte orașe înscrise în concurs sunt: Timișoara, Oradea, Baia Mare, Miercurea Ciuc, Dej, Tulcea, Brașov, Sibiu, Ploiești, Pitești, Botoșani, Turnu Severin, Galați, Beclean, Râmnicu Vâlcea și Piatra Neamț. Doi studenți români au înscris chiar povestea unor orașe din Polonia (Wroclaw) sau Franța (Limoges).
Proiectul Orasul20.20 a plecat de la problema migrației masive a tinerilor dintr-un oraș în altul. În condițiile în care aceștia sunt nemulțumiți de nivelul de trai oferit de orașele de provincie, migrează spre orașe mari, care le oferă mai multe oportunități de dezvoltare personală și de petrecere a timpului liber. De aceea, pe termen lung, dezvoltarea orașelor mari ar trebui să ia în calcul aceste valuri de migrație, în timp ce orașele mici trebuie să găsească soluții pentru a-și crește atractivitatea în ochii tinerilor. (Anda Copăceanu)
Urmăriți aici filmul despre Oradea: http://www.220.ro/concurs/Oradea-Capitala-Verde-Sufletul-Verde-Al-Orasului/cMBFXvgXGS/
Toate filmele premiate:
Locul I http://www.220.ro/concurs/Brasovul-Isi-Recapata-Aripile/HBLJFJgCT1/
Locul al 2-leahttp://www.220.ro/concurs/Bucuresti-Superstarul-Eco-Al-Europei/9VdwFO5J2A/
Mențiune 1 http://www.220.ro/concurs/Parcul-RFN-Un-Loc-Demn-In-Orasul-2020/XFcvHvwoiD/
Mențiune 2 http://www.220.ro/concurs/Bucuresti-20-20-Lacustru/1A6yOkVVYr/

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:12 Ora standard a Europei de Est