Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Să învățăm împreună!” - elevi de la școlile din Săliște de Vașcău și Rieni

Proiect de parteneriat educațional

„Să învățăm împreună!” - elevi de la școlile din Săliște de Vașcău și Rieni

Învățătura este frumusețea cea mai aleasă a omului, avere ascunsă și tăinuită; învățătura procură plăceri; ea dă glorie și bucurie; învățătura este învățătorul învățătorilor. (Bhartrhari)

Marți, 19 iunie 2012, s-a desfășurat  activitatea De ziua noastră...”,  cea care a încheiat proiectul „Să învățăm împreună”, derulat între Școala cu clasele I-VIII din Săliște de Vașcău și Școala cu clasele I-VIII din Rieni, pe durata a șapte luni, decembrie 2011 - iunie 2012. În cadrul acestei întâlniri, a avut loc vizita partenerilor de la Sudrigiu la Poiana, după ce, în săptămâna „Școala altfel”, cei de la Poiana au fost musafiri la Sudrigiu. Proiectul a presupus variate activități: „Așteptându-l pe Moș Crăciun...”, „Moș Ion Roată și Vodă Cuza”, „Crăiasa Zăpezii”, „Cei mari citesc celor mici”, „Ce ne povestește iepurașul?”, „Recunoașterea personajului” și „De ziua noastră...” coordonate de prof. Stretea Lavinia Maria de la Școala cu clasele I-IV din Poiana și ed. Male Lenuța de la Grădinița din Poiana, respectiv prof. Chiorean Maria-Ioana de la Școala cu clasele I-IV din Sudrigiu și ed. Manole Corina de la Grădinița din Sudrigiu.
Proiectul a vizat dezvoltarea personalității preșcolarilor și elevilor prin intermediul creațiilor literare. S-a dorit ca grădinarii și elevii să manifeste interes pentru creațiile literare de genuri diferite, să analizeze mai profund caracteristicile fiecărui personaj, să urmărească scenete, povești și povestiri, să lucreze cu plăcere în echipă în vederea realizării unui scop comun.
Considerăm că proiectul a fost atractiv pentru copii, dezvoltându-le capacitatea de muncă în echipă, a contribuit la însușirea unor norme de comportare corectă și le-a cultivat imaginația, creativitatea și gustul estetic.
Pentru cadrele didactice, proiectul a constituit o provocare în direcția promovării unor metode și tehnici noi de lucru, o modalitate de stimulare a activității de documentare și cercetare pentru realizarea produselor de promovare a proiectului, dar și un mod de formare profesională continuă.
Mulțumim pe această cale directorilor celor două instituții partenere, prof. Rodica Păunescu și Liliana Balint, pentru implicarea activă în derularea și finalizarea proiectului „Să învățăm împreună!” (Ioana Chiorean)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Să învățăm împreună!” - elevi de la școlile din Săliște de Vașcău și Rieni .

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:29:40 Ora standard a Europei de Est