Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale

Școala de Vară (ediția a VIII-a)

Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale

Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (A.P.C.E.) din Oradea în parteneriat cu New Enlgand College, SUA, Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Catedra de Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Casa Corpului Didactic Oradea va organiza în perioada 5 – 13 iulie 2012, Școala de Vară: Teachers the real leaders of their schools, Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale (sesiunea avansați în perioada 5-7 iulie 2012) și Cooperative learning – the abc of cooperation, Învățarea prin cooperare - ABC-ul cooperării (curs de bază în perioada 9-13 iulie 2012).

Mesele rotunde și atelierele de lucru se vor desfășura la Universitatea Oradea (strada Universității, nr. 5, Facultatea de Științe Socio-Umane, clădirea X, sala X014).
Festivitatea oficială va avea loc joi, 5 iulie 2012, ora 9.00, sala X014, clădirea X, Facultatea de Științe Socio-Umane din Oradea.
Printre invitați se numără profesorul formator pe tema Învățării prin cooperare: CARLTON J. FITZGERALD, ED.D., decan asociat al New England College, Henniker, New Hampshire, SUA.
La Școala de Vară s-au înscris 65 de persoane (30 pentru sesiunea avansați și 35 pentru cursul de bază), cadre didactice din învățământul preunivesitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivația manifestării
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relațiile competitive generează o motivație adecvată pentru învățare. Individualismul și competiția, promovate în majoritatea claselor de elevi, pot fi echilibrate de practici educaționale democratice și colaborative. Modelul învățării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-și concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare și sprijin reciproc.
Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație, împreună cu Catedra de Științe ale Educației a Universității din Oradea, Inspectoratul Școlar Județean și CCD Bihor, vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi comunicare și învățare de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Școlii de Vară cu temele: „Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale” și „Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării”, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învățământ față de problema cooperării în educație, ca o alternativă viabilă la practicile școlare tradiționale.
Prezența participanților americani reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanților la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-și astfel viziunea asupra procesului educațional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat și dezvoltare internațională, pe care APCE o oferă cadrelor didactice din România.
 
Despre Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (APCE)
Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (APCE) cu sediul în Oradea (Str. Universității, nr. 1), înființată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăți deschise, bazată pe respect și cooperare între toți actorii sociali.
Scopul asociației
Promovează valori precum: cooperarea, egalitatea șanselor și respectul între diferiți parteneri sociali
Obiectivele asociației
*Dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educație *Promovarea participării active în viața socială *Promovarea egalității de șanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin *Dezvoltarea toleranței și a respectului față de semeni *Dezvoltarea personală și întărirea imaginii de sine a actorilor sociali *Formarea continuă și dezvoltarea profesională a membrilor societății
Persoană de contact - Simona Laurian
tel. 0723-779647, e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk
Responsabil program, președinte APCE
lector univ. dr. Simona Laurian

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:18 Ora standard a Europei de Est