Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

39 de candidați au luat 42 de note maxime la Evaluarea națională

În opt școli orădene

39 de candidați au luat 42 de note maxime la Evaluarea națională

Astăzi (vineri, 29 iunie 2012), după ora 14.00, am făcut un raid pe la șapte școli orădene să „vânăm” candidații care au obținut note maxime la Evaluarea națională.

La Școala „Dacia” (104 candidați), C. N. „Emanuil Gojdu” (63), „Oltea Doamna” (99), C.N. „Iosif Vulcan” (92), C.N. „M. Eminescu” (32), Școala nr. 11 (126) și Școala nr. 16 (101 candidați), 35 de candidați au obținut 37 de note maxime (la română și matematică; la limba maternă nu am verificat, ne cerem scuze!); doi candidați au încheiat evaluarea cu media generală 10.00 (10 la română și 10 la matematică). Este vorba despre Alexandra Elena Haragoș de la Școala  „Dacia” și Andreea Cristina Spoială de la Școala „Oltea Doamna”.
La Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, la română și matematică, s-au obținut 15 note maxime: trei la română – Cîmpan Ioana, Haragoș Alexandra Elena și Ungur Maria; 12 la matematică – Balaj Victor, Bar Bianca Larisa, Cireap Dragoș Gabriel, Florea Lorena Carina, Franțiu Mihai Andrei, Haragoș Alexandra Elena, Ionuț Andreea, Iova Rareș Ionuț, Luca Adina, Pantea Nadina, Pere Carina Rebeca și Prada Alexa Florina.
La Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, s-au înregistrat 10 note maxime: trei la română – Borșa Iu(n)ia Maria, Costa Naomi Larisa și Mercea Alexandru; șapte la mate – Almășan Anton David, Durdeu Denisa Mihaela, Oprea Claudia Anamaria, Pința Titus Octavian, Sas Ciprian Rareș, Simon Teodora și Verdeș Lavinia Ioana.
La Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”, patru candidați au obținut cinci note maxime: Spoială Andreea Cristina - la română; Buciuman Mădălina Octavia, Gheorghe Bogdan, Onița Horia Șerban și Spoială Andreea Cristina – la matematică.
La Colegiul Național „Iosif Vulcan”, trei candidați au obținut trei note maxime, toți la matematică – Gheran Alexandra, Maior Georgiana Alexandra și Mintaș George Victor.
La Școala cu clasele I-VIII nr. 11, s-au înregistrat două note maxime: Ujupan Adina Cristina – la română și Tuduce Iulia – la mate.
La Colegiul Național „Mihai Eminescu”, am consemnat un 10 la matematică, obținut de Jurca Eduard.
La Școala cu clasele I-VIII nr. 16, tot o notă maximă: Sarca Andreea Georgiana – la matematică.
La polul opus ne-au întristat notele de 1.00, 1.50, 1.60... Se pare că unii dintre aceștia ba sunt copii cu CES, ba sunt copii veniți din alte țări (din China, spre exemplu...), dar nu numai...
Încă patru candidați și cinci note maxime!
Cu concursul doamnei profesor Ramona Iștoc, aveam să aflăm că și în centrul de examen organizat la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” s-au înregistrat cinci note maxime, obținute de: Morar Maximilian (cu două note maxime și media 10), Panea Andreea - 10 la limba română, Bulc Bianca 10 la matematică și Crețu Alexandra 10 la română, după contestații.
Vă mulțumim, doamnă profesor Ramona Iștoc! (Ovidiu DAN) 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:32 Ora standard a Europei de Est