Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Instruirea diferențiată în cadrul sistemului Step by Step

La Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” Oradea

Instruirea diferențiată în cadrul sistemului Step by Step

Dacă cei mai mulți dintre elevii școlilor orădene au avut bucuria să fie liberi în ziua cercurilor pedagogice (26 noiembrie 2007), la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc”, elevii din clasele de Step by Step au participat la activități cu totul inedite, pe tema “Instruirii diferențiate” în funcție de: nivelurile de cunoaștere ale elevilor (clasele I și a II-a), de inteligențele multiple (clasa a III-a) și de stilurile de învățare (clasa a IV-a) – tema cercului.

La activitățile organizate la această școală au fost prezente toate învățătoarele din sistemul Step by Step din județul Bihor (de la Școala “G. Coșbuc”, Lic. Teologic Greco-Catolic, Șc. “A. Mureșanu” și Școala nr. 8 din Marghita).
Până la ora 10, învățătoarele școlii au susținut activitățile diferențiate cu copiii, după care elevii au fost luați în primire de părinți. Manifestările au continuat cu prezentarea teoretică (în power point) susținută de învățătoarele Liceului Teologic Greco-Catolic, urmată de activitatea pe grupe, în care teoria și practica au mers mână-n mână, tot în cadrul unor activități diferențiate în care a fost creat material didactic atractiv (fiecare echipă realizând câte un poster).
 Inteligențele multiple
În demersul său educațional, datoria fiecărui dascăl este de a folosi acele strategii didactice prin care se poate trezi curiozitatea, interesul elevilor pentru cunoaștere, prin recunoașterea valorii fiecărui individ.
Învățătoarele clasei a III-a, Ioana Cherechianu și Silvana Bistriceanu au lucrat diferențiat, atât la întâlnirea de dimineață (mesajul zilei), cât și la activitatea pe centre. Inițial, li s-a aplicat copiilor Inventarul Inteligențelor Multiple, dar și un  chestionar adaptat pentru copii, în vederea stabilirii profilului de inteligență. Pe baza scorurilor obținute după interpretarea chestionarelor dar și a observațiilor sistematice, cele două învățătoare au împărțit copiii în funcție de tipul de inteligență. S-au constituit astfel opt grupe de copii, în funcție de cele opt  tipuri de inteligență după Howard Gardner (lingvistică, logico-matematică, vizual-spațială, corporal-kinestezică, muzicală, interpersonală, intrapersonală și naturalistă).
În întreaga activitate, un loc important l-au ocupat științele naturii.
În întâlnirea de dimineață, copiii au avut parte de un mesaj deosebit care i-a purtat prin regatul fructelor și legumelor, având diverse sarcini de lucru: lecturarea unor curiozități despre plante carnivore și redarea informațiilor aflate (inteligență lingvistică), realizarea unui joc de rol între o insectă și o plantă carnivoră (inteligență interpersonală), enumerarea motivelor pentru care un copil și-ar dori sau nu să fie: un trandafir, un palmier, o ceapă sau o căpșună (inteligență intrapersonală), elaborarea unui plan de îngrijire a unei flori din clasă - Crăciunița (inteligență naturalistă), măsurarea lungimii rădăcinii, tulpinii, frunzei și stabilirea numărului de flori și frunze ale mușcatei din clasă și înregistrarea datelor într-un tabel (inteligență logico-matematică), asamblarea pe un carton a părților componente ale unei pătlăgele roșii (inteligență vizual-spațială), adaptarea unor melodii cunoscute de copii pe versurile anumitor ghicitori despre plante (inteligență muzicală), realizarea unor mișcări de dans potrivite melodiei pentru ghicitori (inteligență corporal-kinestezică).
A urmat munca la centre unde copiii au fost împărțiți în cinci grupe: matematică, consiliere și orientare profesională, științe, abilități practice și educație olimpică. În cadrul fiecărui centru de activitate, elevii aveau de realizat atât sarcini identice, cât și diferite, în funcție de tipul de inteligență predominant.
La matematică, elevii au rezolvat o fișă de lucru cu exerciții și probleme ale căror rezultate au fost verificate diferențiat: cu ajutorul unei poezii (inteligență lingvistică), al unui grafic  (inteligență matematică) sau cu ajutorul unui desen
(inteligență vizuală).
La consiliere, elevii au comunicat verbal și nonverbal astfel: cei cu inteligență predominant kinestezică și-au transmis mesaje utilizând limbajul mimico-gestual, cei cu inteligență interpersonală au făcut pantomimă, iar cei cu inteligență intrapersonală au avut de recunoscut expresia fețelor din pictogramelor date.
La științe, lingviștii au citit pe roluri un dialog între doi copii despre dezvoltarea plantelor, iar naturaliștii au completat fișe de lucru pe această temă. Cu toții s-au verificat cu ajutorul calculatorului, urmărind slide-urile din prezentarea power point.
În cadrul centrului de educație olimpică, elevii au conceput un scurt program asemănător celui de desfășurare al Jocurilor Olimpice din antichitate în care “lingviștii” erau solii care lansau invitații pentru înscrierea la olimpiade, “muzicienii” cântau “Imnul Jocurilor Olimpice” (compus de elevii clasei a III-a) iar cei cu o bună orientare spațială reconstituiau harta Olimpiei atașând elementelor grafice corespunzătoare clădirilor și imaginile ruinelor.
Centrul adevăraților artiști s-a precocupat de modul în care fructele și legumele pot fi însuflețite. Unii elevi au conturat și decupat fructele și legumele (inteligența kinestezică), alții le-au personificat (inteligența vizual-spațială), iar în final, cei cu inteligență interpersonală au realizat un dialog umoristic între fructe pe de o parte și legume pe de altă parte.
Concluzionând, putem spune că Teoria Inteligențelor Multiple nu schimbă ceea ce avem de predat, ne ajută doar să ne adaptăm modul de lucru cu elevii, ne ajută să înțelegem faptul că elevii pot fi deștepți în diferite feluri și ne instrumentează în a-i ajuta să evolueze în mod personal.
Trebuie să fim convinși de faptul că fiecare copil este capabil să se dezvolte la maximum de capacitate în conformitate cu potențialul propriu. (Ioana CHERECHIANU)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:12 Ora standard a Europei de Est