Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Clasa a II-a A – o clasă de premianți cu coronițe

Vineri, la C.N. „Iosif Vulcan”

Clasa a II-a A – o clasă de premianți cu coronițe

Vineri (22 iunie 2012), în ultima zi de școală, după orele de curs, la sebarea clasei a II-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, toți elevii dnei profesor dr. Maria Donca purtau coronițe pe cap.

În timpul serbării (coronițelor), fiecare avea să-și prezinte (în versuri și cânt) semnificația coroniței pe care o purta (coronița de grâu, coronița din flori de câmp, din flori de tei, de trandafiri, de margarete...). Sebarea, plăcută și „neobișnuită” prin mesajul  ei instructiv-educativ concret, a fost urmată de premierea elevilor.  Răsplătiți cu multe diplome și cărți, fiecare după trudă, finalizare și dramul său de talent, competență și răbdare, fiecare își avea mapa sa, portofoliul burdușit și câte o coroniță pe cap, care, de această dată, purta semnificația victoriei finale; laurii de pe frunțile lor aveau acoperire în premiile naționale, în medaliile cucerite la nenumărate concursuri naționale.
La „Fii InteligenT … la matematică” – 13 elevi: șase elevi – locul I: BORZA Diana Ioana, FLORUÞ Mara Ștefania, LAZA Vanessa, LUNCAN Ștefania, MORCOVESCU Antonia, PENDEA Nicholas; doi elevi locul II: COTRĂU Oana Maria, MIRCEA Darius Ionuț; cinci mențiuni: BOT Raluca Andreea, MERCEA Narcisa Georgiana, MESAROȘ Mihai Alexandru, POPOVICI George Octavian, RĂTAN Luca Răzvan.
La „comunicare.ortografie.ro” – 10 elevi: LUNCAN Ștefania – locul I; cinci elevi – locul III: BORZA Diana Ioana, FLORUÞ Mara Ștefania, LAZA Vanessa, MESAROȘ  Mihai Alexandru, VOICHESCU Daria Nerissa; patru mențiuni: DOROFTEI George Rafael, MORCOVESCU Antonia, POPOVICI George Octavian, TRIPA Alexandru.
La Evaluarea în educație la limba și literatura română – 24 de elevi: locul I - medalie de aur - opt elevi: COTRĂU Oana Maria, FLORUÞ Mara Ștefania, LUNCAN Ștefania, MEȘTER Cătălin Alin, MORCOVESCU Antonia, PANTEA Tania Georgiana și VOICHESCU Daria Nerissa (la etapa din 8 oct. 2011), iar MORCOVESCU Antonia (la etapa din 25 februarie); locul II – medalie de argint: BORZA Diana Ioana(la etapa din 8 octombrie); locul III – medalie de bronz - 10 elevi: BOT Alexandra Maria, BOT Raluca Andreea, FILIMON Paula Elena, LAZA Vanessa, MERCEA Narcisa Georgiana, MOISE Bianca, PENDEA Nicholas (la etapa din 8 oct.), BORZA Diana Ioana (la etapa din 25 febr.), iar MORCOVESCU Antonia și VOICHESCU Daria Nerissa (la etapa din 19 mai); mențiune I - doi elevi: BOT Raluca Andreea și PINTEA Alesia Gabriela; mențiune II - 3 elevi: MEȘTER Cătălin Alin, PENDEA Nicholas și RĂTAN Luca Răzvan (la etapa din 19 mai).
La Evaluarea în educație la matematică – 4 elevi: locul I - medalie de aur: FLORUÞ Mara Ștefania (în 3 martie) și MORCOVESCU Antonia (în 12 mai); locul III – medalie de bronz: COTRĂU Oana Maria (în 15 oct.) și MORCOVESCU Antonia (în 3 martie).
La Cangurașul matematician – 28 elevi (în 17 febr. 2012): excelent  – 13 elevi: PENDEA Nicholas, MORCOVESCU Antonia, LUNCAN Ștefania, PINTEA Alesia, POPOVICI George Octavian, MERCEA Narcisa Georgiana, FLORUÞ Mara Ștefania, MIRCEA Darius Ionuț, PANTEA Tania Georgiana, SAV Anton, BORZA Diana Ioana, BOT Raluca Andreea, SABĂU Horațiu Răzvan; foarte bine – 11 elevi: BOGDAN Andreea, RĂTAN Luca Răzvan, COTRĂU Oana Maria, VOICHESCU Daria Nerissa, FILIMON Paula Elena, TRIPA Alexandru, MESAROȘ Mihai Alexandru, MEȘTER Cătălin Alin, LAZA Vanessa, DOROFTEI George Rafael, MOISE Bianca; bine – 4 elevi: BOT Alexandra, GANEA Patrick Andrei, DERECICHEI Melania Ioana, VEREȘ Georgiana Andreea.
 La Cangurașul în lumea poveștilor – 30 elevi (în 11 mai 2012): excelent – 16 elevi: BORZA Diana Ioana, FLORUÞ Mara Ștefania, RĂTAN Luca Răzvan, POPOVICI George Octavian, MORCOVESCU Antonia, MEȘTER Cătălin Alin, LUNCAN Ștefania, SABĂU Horațiu Răzvan, PENDEA Nicholas, VOICHESCU Daria Nerissa, MESAROȘ Mihai Alexandru, TRIPA Alexandru, PINTEA Alesia Gabriela, MERCEA Narcisa Georgiana, AVRAM Sergiu Denis, MIRCEA Darius Ionuț; foarte bine – 12 elevi: BOT Alexandra Maria, BEREANU Ralph Valentin, PANTEA Tania Georgiana, MOISE Bianca, LAZA Vanessa, BERE Mugurel Sebastian, DOROFTEI George Rafael, SAV Anton, BOT Raluca Andreea, COTRĂU Oana Maria, GANEA Patrick Andrei, FILIMON Paula Elena; bine – doi elevi: BOGDAN Andreea și DERECICHEI Melania Ioana.
TOTAL premii: locul  I – 46 de elevi, locul II – 26, locul III – 23, mențiuni – 14.
Am rămas fără replică! (Maria Donca & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Clasa a II-a A – o clasă de premianți cu coronițe. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:47 Ora standard a Europei de Est