Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Hidișelu de Sus, am sărbătorit copilăria și școala

În săptămâna 28 mai - 1 iunie

La Hidișelu de Sus, am sărbătorit copilăria și școala

În săptămâna 28 mai - 1 iunie 2012, la Școala cu clasele I- VIII Hidișelu de Sus s-au desfășurat o serie de activități ce s-au dorit a fi o preîntâmpinare a unei duble sărbători: Ziua Copilului și ediția I a Zilelor școlii noastre.

Elevii și cadrele didactice au organizat o serie de dezbateri în urma cărora s-au stabilit logo-ul, imnul și culorile școlii noastre ce vor reprezenta echipele sportive și artistice la concursurile ce vor urma. De asemenea, s-a pregătit o frumoasă expoziție cu desene pe tema copilăriei și a bucuriei de a copilări, desene ce au participat la doua concursuri, unul la nivelul școlii, altul la nivel național (profesori coordonatori Camelia Bocor - directorul școlii, Ciorba Georgeta și Călinescu Anca). Elevii coordonați de doamna director Camelia Bocor, doamnele profesoare și cei doi instructori de dans modern și popular au realizat în data de 1 iunie un spectacol specific lumii minunate a copilariei: s-au interpretat cântecele „vârstei fericite” (prof. Silvia Popa); „Căsuța iepurașului” a fost pusă în scenă de elevii clasei I (prof. Băliban Carmen); „O scrisoare pierdută”, de I. L. Caragiale, a fost interpretată într-un mod aparte de elevii claselor a VII-a și a VIII-a (prof. Birau Adela); poeziile și cântecele celor din ciclul primar au vorbit de asemenea despre copii, copilărie și școală (profesori Moza Elena, Cuc Maria, Cuc Florica, Bala Emilia, Micle Lia). Ansamblul școlii ,,Florile Hidișelului” a jucat și cântat în fața spectatorilor (colegi, părinți, profesori și oficialități), care au fost încântați de prestația lor. Elevii, coordonați de doamna profesor Ienciu Simona, au prezentat mai multe meserii într-o interesantă paradă a modei uniformelor; și deoarece lumea copilăriei există în strânsă legătură cu lumea dulciurilor, doamnele profesoare Arvai Elena, Crețu Maria și Puștea Delia au propus elevilor noștri o întrecere distractivă, fiecare clasă prezentând juriului cele mai sănătoase și gustoase prăjituri. Echipa majoretelor, pregătită de doamna profesor Bica Tunde, a fascinat publicul cu piruietele și săriturile specifice.
La finalul acestui spectacol, ce a sărbătorit pe de o parte copilul, iar pe de altă parte școala, doamna director Camelia Bocor i-a premiat pe elevii care pe parcursul întregului an școlar au participat și obținut rezultate deosebite la concursuri județene și naționale. Fiecare elev merituos a primit o diplomă și un premiu în bani.
Să mai spunem că în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară, Ziua Internațională a Copilului a fost sărbătorită de voluntarii clasei a VI-a din cadrul școlii noastre (prof. coordonator Călinescu Anca) împreună cu cei de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr.1, Oradea (profesor Lucreția Doble), prin cântece și schimb de dulciuri, acțiune ce a adus zâmbetul pe chipurile tuturor celor implicați.
Mulțumim tuturor celor care s-au implicat în aceste activități: elevi, părinți, cadre didactice, și nu în ultimul rând îi amintim pe sponsorii noștri:DEKO SISTEM și ACONT DISTRIBUTIE. (Călinescu Anca)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:44:04 Ora standard a Europei de Est