Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ne-am întrecut pe noi înșine

La Școala „Nicolae Bălcescu”, clasa a II-a B

Ne-am întrecut pe noi înșine

Pe doamna învățătoare profesor Maria Bughiu de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea o cunosc de pe când se pregătea să devină dascăl, ca elevă a Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”.

Domnia sa face parte din categoria celor care tac și fac, în liniște, departe de lumea dezlănțuită și hrăpăreață, de valul care se tulbură când se lovește de mal. Dar văzând „moda” cu publicarea rezultatelor, a reflectat și a considerat să o facă pentru copii, pentru că ei sunt „vinovații” fără vină, ei sunt făuritorii propriei lor istorii, or palmaresul lor nu e deloc de neglijat.
Așadar, iată rezultatele obținute la concursurile școlare de către elevii clasei a II-a B în anul școlar 2011 – 2012, participând la nu mai puțin de zece concursuri: Evaluarea în educație – Limba română, Evaluarea în educație – Matematică, Cangurașul matematician, Poveștile Cangurului, Fii InteligenT... la Matematică, comunicare.ortografie.ro, Cu Europa... la joacă – Euroșcolarul, Cu Europa... la joacă – Micul Creștin, Media Kinder, concursul interdisciplinar EuroJunior.
Concursul Evaluarea în educație se desfășoară la nivel național, în patru etape. Punctajul total obținut în primele trei etape (minim 260 puncte) le asigură elevilor participarea în etapa a IV-a, competițională.
La concursul Evaluarea în educație – Limba română și Matematică, la primele trei etape, elevii clasei a II-a B au obținut 10 medalii de aur, o medalie de argint și două medalii de bronz:
Medalii de aur: Cefan Andrada 100 puncte, la Limba română, etapa I, etapa a II-a; Indrieș Diana 100 p., Limba română, etapa I; Neagu Georgiana 100 p., Limba română, etapa a III-a; Sebeșan Claus 100 p. Limba română, etapa I; Silaghi Maria 100 p. Limba română, etapa I; Somma Lavinia 100 p., Limba română, etapa I, etapa a II-a; Stoean Alexandra 100 p., Limba română, etapa I; Oros Cristian 100 p. Matematică, etapa a II-a
Medalie de argint: Sebeșan Claus 99 p., Matematică, etapa a II-a
Medalii de bronz: Mândru Iulia 98 p., Limba română, etapa I.; Neagu Georgiana 98 p., Limba română, etapa I
În urma punctajelor obținute la cele trei etape, la etapa a IV-a competițională (17 iunie 2012, la Limba română, 23 iunie – Matematică), s-au calificat următorii elevi:
La Limba română: Sebeșan Claus – 292 puncte, Silaghi Maria – 290 p., Somma Lavinia – 290 p., Cefan Andrada – 289 p., Neagu Georgiana – 288 p., Stoean Alexandra – 287 p., Chirilă Briana – 275 p., Indrieș Diana – 268 puncte
 La Matematică: Sebeșan Claus – 282 puncte, Chirilă Briana – 275 p., Silaghi Maria – 275 p., Oros Cristian – 273 p., Murvai Milan – 261 puncte.
La concursul Cangurașul matematician,  elevii sunt notați cu calificative (excelent: 20-24 puncte, foarte bine: 15-19 puncte, bine: 10-14 puncte). Pentru calificativul excelent se acordă premiul I, pentru calificativul foarte bine, premiul II, iar pentru calificativul bine, premiul III.
Din cei 17 participanți, 15 au fost câștigători. Rezultatele sunt:
 Calificativul excelent (premiul I): Sebeșan Claus – 24 puncte, Stoica David – 23 p., Silaghi Maria – 22 p., Indrieș Diana – 21 p., Murvai Milai – 21 p., Oros Cristian – 21 p., Stoean Alexandra – 21 p., Cefan Andrada – 20 p., Mândru Iulia – 20 p., Somma Lavinia – 20 puncte
Calificativul foarte bine (premiul II): Chirilă Briana – 19 puncte, Csora Andreea – 19 p., Neagu Georgiana – 18 p., Ursaciuc Theea – 18 p., Usca George – 16 puncte.
La concursul Poveștile Cangurului au participat șapte elevi. Toți au obținut calificativul excelent, premiul I. Aceștia sunt: Chirilă Briana – 24 puncte, Sebeșan Claus – 24 p., Neagu Georgiana – 23 p., Oros Cristian – 23 p., Silaghi Maria – 22 p., Stoica David – 21 p., Somma Lavinia – 20 puncte.
La concursul Fii InteligenT... la Matematică, premiile se acordă după următoarele punctaje:
premiul I – 9,8 - 10 puncte, premiul II – 9,5 - 9,79 p., premiul III – 9 - 9,49 p., mențiune –8,50 - 8,99 puncte. Dintre cei nouă elevi, selectați la etapa pe școală, au câștigat la etapa națională cinci elevi:
premiul I: Neagu Georgiana, Sebeșan Claus, Stoica David, fiecare cu câte 10 puncte
premiul II: Chirilă Briana – 9,6 puncte și Oros Cristian – 9,5 puncte.
La concursul național comunicare.ortografie.ro, rezultatele sunt:
premiul II: Chirilă Briana – 9,6 puncte
premiul III: Neagu Georgiana – 9,3 puncte, Indrieș Diana – 9,1 p., Somma Lavinia – 9 puncte
mențiune: Sebeșan Claus – 8,7 puncte, Oros Cristian – 8,6 puncte.
La concursurile Cu Europa... la joacă – Euroșcolarul și Cu Europa... la joacă – Micul creștin, fiecărui subiect i s-a acordat un anumit punctaj, de la două la șapte puncte. Proba de baraj a fost notată cu 10 puncte. Punctajul maxim acordat pentru premiul I este 100 puncte. Greșind doar rezolvarea unui singur subiect, elevul risca să piardă șapte puncte, dacă subiectul era notat cu acest punctaj.
Rezultatele obținute la concursul Euroșcolarul au fost: un premiu special, șase premii II, șase premii III și patru mențiuni.
 La concursul Micul creștin, cu subiecte din  toate ariile curriculare, au participat nouă elevi, toți premiați: un premiu I, șase premii II, două premii III.
Concursul Media Kinder se desfășoară pe echipe, compuse din câte trei elevi. Pot participa toți elevii clasei. La acest concurs sunt premiate echipele care realizează 100 puncte.
Echipa formată din elevii Neagu Georgiana, Sebeșan Claus, Silaghi Maria a obținut 96 puncte.
Concursurile au prilejuit evaluarea elevilor și în alt mod decât cel realizat la clasă. Elevii clasei a II-a B au căpătat încredere în propriile capacități, putând spune: Vreau, pot, știu mai mult! (Maria Bughiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ne-am întrecut pe noi înșine.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:53:27 Ora standard a Europei de Est