Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Carnavalul poveștilor la Grădinița nr. 53 din Oradea

Miercuri,

Carnavalul poveștilor la Grădinița nr. 53 din Oradea

Miercuri, 13 iunie 2012, am asistat pentru prima oară la o serbare la Grădinița nr. 53, răspunzând invitației lansate de educatoarele grupei mari A, prof. Adina Fodor și Ramona Pușcaș.

-Adina, de ce un carnaval al poveștilor?
-„Pentru că poveștile și basmele au încântat întotdeauna copilăria tuturor generațiilor. Acestea constituie un mijloc important de lărgire a orizontului  copilului. Basmele, ca și poveștile scot în evidență trăsăturile personajelor, dându-i copilului posibilitatea să deosebească frumosul de urât, binele de rău și să urmeze exemplul personajelor pozitive...”
-În partea a II-a ați rememorat, prin vers și cânt, cei trei ani de grădiniță. Câte proiecte nu s-au întâmplat în trei ani. Poate vă opriți la cele mai importante.
-Ne amintim cu drag de excursiile pe care le-am făcut la Pescăria Cefa și Băile Felix, de întâlnirea cu medicul stomatolog, de vizita la bibliotecă și ieșirea în parc, vizitele la pompieri și brutărie, la biserică și la școală, precum și la teatrul de păpuși, dar să nu uităm nici de participarea la numeroase concursuri...”
Până să înceapă carnavalul, părinții au fost încântați să-și asculte odraslele recitând și cântând în limba engleză, cu profesoara lor, Antonia Ilea, iar la finalul serbării, s-au delectat cu un dans țigănesc, pregătit împreună cu antrenoarea lor de dans de la Club „Exclusive”, Oana Veszi.
În lumea minunată a poveștilor
Revenind la lumea minunată a poveștilor, dorim să vă prezentăm protagoniștii: Prințesa povestitoare a fost Cioara Alexia, Zâna Veseliei - Deac Larisa, Zâna Poveștilor - Pașca Iulia, Făt-Frumos - Dumitrescu Antonio, Ileana Cosânzeana - Gros Rebeca, Scufița Roșie - Sălăjan Estera, Cenusăreasa - Tâmpu Crina, Prințul - Negrean Darius, Greuceanul - Crăciun Antonio, Iepurașul  Puf (gri) - Kabai Luca, Iepurașul Puf (alb) - Miheș Secara Lucas, Împărăteasa - Bandila Sonia, Alba-ca-Zăpada - Fazekas Sonia, Prințul - Mocan Sebastian, Piticul - Fodor Raul, Piticul - Cioara Nicolas, Capra - Avram Daria, Iezișorul mijlociu - Tirpe Teodora, Iezișorul cel mare - Kovacs Levente, Iezișorul cel mic: Mocanu Beniamin, Lupul - Demian David, Ursul - Bot Larisa, Vulpea - Sîrbu Ștefania, Motanul Încălțat - Solyom Roland, Lizuca - Chereji Iasmina, Mica Sirenă - Drugaș Sarah, Zâna Prieteniei - Mărcuțiu Oana, Zâna Florilor - Zgârd Eliza, Zâna Zorilor - Canalas Elisa.
Concluzionând, vom spune că 80 la sută din efectivul grupei au evoluat de nota 10, dovedindu-se apți pentru a ajunge la toamnă școlari, iar felicitările pentru performanță le merită cele două educatoare, prof. Adina Fodor și Ramona Pușcaș, dar și părinții, pentru felul în care și-au sprijinit copiii, colaborând foarte bine cu doamnele educatoare! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (101 poze), accesați Galeria foto: Carnavalul poveștilor la Grădinița nr. 53 din Oradea. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:00 Ora standard a Europei de Est