Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În așteptarea lui Moș Crăciun

Proiectul școlar “Ne jucăm și învățăm împreună”

În așteptarea lui Moș Crăciun

Cea de-a doua acțiune din cadrul proiectului “Ne jucăm și învățăm împreună” pe care îl derulează clasa I de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, în parteneriat cu clasa I B de la Școala cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu”, s-a desfășurat vineri (14 decembrie 2007), la C.S.E.I. nr. 2, sub genericul: „În așteptarea lui Moș Crăciun”.

De această dată, elevii învățătoarei ed. Viorica Bondar, în calitate de gazde, i-au așteptat cu mult drag  pe partenerii lor de proiect de la Școala „Nicolae Bălcescu”, elevii  învățătoarei Florica Pop, să confecționeze împreună ornamente pentru brăduțul clasei.
„În cadrul orei de terapie ocupațională, vom confecționa ornamente pentru bradul primit de la Moșul, ne vom juca și vom cânta colinde împreună cu partenerii noștri de proiect de la Școala „Nicolae Bălcescu”, iar la sfârșit îi vom servi cu dulciuri și răcoritoare, ne-a spus înv. ed. Viorica Bondar. Am creat acest proiect de parteneriat în scopul diversificării serviciilor de terapie acordate copiilor cu cerințe educative speciale, pentru relaționarea elevilor cu CES cu elevi de aceeași vârstă din învățământul public,în vederea diminuării frecvenței tulburărilor de comportament și familiarizării elevilor cu dizabilități cu mediul social din afara școlii”, a ținut să sublinieze învățătoarea Viorica Bondar.
Generozitate și iubire
Activitatea a fost plăcută și pentru unii și pentru alții, elevii confecționând și colorând împreună beteală, globulețe, om de zăpadă, steluțe și clopoței din hârtie glasată și creponată cu care au împodobit apoi bradul clasei în timp ce cântau colinde. Au muncit, au cântat, dar s-au și jucat, întrebându-se (doi câte doi): „Ce culoare are globul tău?”
Până să vină Moșul cu darurile, partenerii lor de proiect le-au adus dulciuri, jucării din pluș și din alte materiale, precum și hăinuțe. Mulțumindu-le pentru daruri și pentru bucuria de a fi desfășurat o nouă activitate împreună, gazdele i-au servit cu dulciuri și răcoritoare, urându-le ca Moș Crăciun să-i răsplătească pentru generozitatea și iubirea manifestate. (Ov. D.)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:53:37 Ora standard a Europei de Est