Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii Școlii „Dacia” au cucerit 1.496 de premii

În cel de-al 50-lea an de existență a școlii

Elevii Școlii „Dacia” au cucerit 1.496 de premii

Joi, 14 iunie 2012, la Ultimul sunet de clopoțel al elevilor din clasa a VIII-a, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, la ora bilanțului, directorul școlii, dl prof. dr. Florian Hava, avea să informeze elevii, cadrele didactice și părinții prezenți la festivitate, că în acest an școlar, elevii școlii au cucerit 1.496 de premii la olimpiade și concursuri școlare.

„Ne aflăm în fața unui moment deosebit în care o nouă generație de absolvenți ai claselor a VIII-a finalizează cursurile la Școala cu clasele I-VIII „Dacia”...
Pe parcursul anilor ați beneficiat de un învățământ de calitate, într-o locație  primitoare, dotată cu mijloace moderne, care în acest an împlinește 50 de ani de existență.
Puteți fi mândri, dragi elevi, că finalizați cursurile la Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, o școală care este cotată a fi cea mai bună din municipiu și județ, o școală recunoscută și la nivel național, care are un corp profesoral bine pregătit...”
Am citat din cuvântul dlui director, prof. dr. Florian Hava.
Îmi amintesc de faptul că inspectorul școlar general nu a fost deloc încântat  aflând că unii părinți sunt în stare să recurgă la flotant numai să-și poată înscrie copiii la această școală; or, reacția generalului a fost, apreciem noi, nefirească, total nepotrivită și neinspirată!? Câte școli nu și-ar dori să ajungă într-o asemenea situație onorantă!
Nouă absolvenți cu media generală 10 și 1.496 de premii
Din bilanțul prezentat de domnul director, aveam să aflăm că nouă absolvenți au încheiat ciclul gimnazial cu media generală 10: Alexandra Haragoș (din a VIII-a A, diriginte, prof. Emilia Iacob), Andreea Ionuț (din VIII B, diriginte, prof. Veronica Diaconu), Mihai Franțiu, Alexa Prada, Alexandra Popovici, Zach Florian și Adina Luca (toți cinci din a VIII-a C, diriginte, prof. Maria Bandici), Maria Ungur și Carina Pere (din a VIII-a D, diriginte, prof. Monica Moza).
Din cele 1.496 de premii și mențiuni, ne vom opri la cele mai importante: 48 de premii și mențiuni obținute la olimpiadele școlare (9 pr. I, 7 pr. II, 5 pr. III și 27 de mențiuni); 11 premii la concursuri interjudețene (1, 2, 1, 7); 141 de premii la Evaluarea în educație la limba română (34, 8, 33, 66); 60 de premii la Evaluarea în educație la matematică (14, 5, 8, 33); 24 de premii la Evaluarea în educație la limba engleză (4, 2, 4, 14); 15 premii la Evaluarea în educație la informatică (1 pr. II și 14 mențiuni); 36 de premii (plus trei excursii în Turcia) la Lumina Math – matematică (3, 2, 11, 20); 270 de premii la concursul național „Fii inteligent” - la matematică (118, 14, 21, 33 – la etapa I, 50, 9, 16, 9 – la etapa a II-a); 29 de premii la Cangurul matematic (6, 6, 5, 11, plus un pr. III la națională); 22 de premii la poveștile Cangurului (4, 4, 5, 9); 41 de premii la Cangurul lingvist lb. engleză (5, 6, 5, 25); 249 de premii la Cangurașul matematician (192, 48, 9, 0); 74 de premii la Cangurașul explorator (42, 22, 10, 0); 30 la Comunicare, ortografie (2, 6, 9, 13); 150 de premii la Euroșcolarul (4, 23, 58, 56 plus 9 p.s.); 69 de premii la Smart (39, 28, 2, 0); 21 de premii la Olimpicii cunoașterii (14, 6, 1, 0); 3 premii I la Media Kinder; 36 de premii la „Sclipirea minții” (27, 3, 4, 2); 8 premii la Gordius (1pr. II și 7 mențiuni); 159 de premii la concursuri educative/sportive.
Þinem să-i evidențiem și pe cei mai titrați premianți ai școlii: Alexandra Mureșan (V C), Maria Mureșan (VII C), Maria Ungur (VIII D), Andrei Franțiu (VIII C), Tudor Cosma (VII C), Kokovics Răzvan (V E), Roberta Fabian (VII C), David Popescu (VII A), Alexandra Popovici (VIII C), Rareș Iova (VIII C), Romana Caba (VIII D), Maria Gângă (VI C), Miruna Diță (V E), Maria Cicortaș (VI C), Gabriel Cireap (VIII C), Andrada Micovshi (VI A), Ioana Câmpan (VIII C), Patricia Scorțe (VII C), Alexandru Popa (VII A), Maria Chivari (VII C), Cristina Micula (VI D), Daniel Cuc (VI D), Sebastian Butnărianu, Anca Ițu (V A), Szalkai David (V D), Melisa Mateaș, Alexandra Haita (a VI-a C), Cristiana Badeu, Andreea Pașc, Darius Haș...
„Să fiți călăuziți în viață de cele trei valori absolute, fundamentale ale omului: adevărul, binele și frumosul!”
Cu acest îndemn și-a încheiat dl director, prof. dr. Florian Hava, intervenția în cadrul festivității de joi din curtea școlii. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii Școlii „Dacia” au cucerit 1.496 de premii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:17 Ora standard a Europei de Est