Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Polițiștii de prevenire au derulat activități educativ – preventive la Husasău de Criș

„Împreună pentru siguranță”

Polițiștii de prevenire au derulat activități educativ – preventive la Husasău de Criș

Miercuri, 13 iunie 2012, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității alături de coordonatorul Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Ființe Umane au organizat o serie de activități cu caracter preventiv la Școla cu clasele I-VIII din localitatea bihoreană Husasău de Criș.

Activitățile preventive, care au fost derulate sub sloganul „Împreună pentru siguranță”, au implicat participarea unor grupuri de elevi de gimnaziu, care au fost angrenați în discuții pe teme referitoare la siguranța pe internet, avantajele acestuia, pericolele și riscurile mediului virtual. De asemenea, elevilor le-au fost prezentate diferite situații de victimizare în care pot fi implicați și măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita astfel de  situații de victimizare.
Un alt subiect abordat a fost violența școlară, elevilor prezentându-li-se consecințele acestui fenomen, dar și modalitățile în care aceștia se pot implica în activități de informare/prevenire pentru consolidarea siguranței școlară și extrașcolare. Le-au fost prezentate câteva cazuri de victimizare, factorii favorizanți și măsurile de prevenire a mai multe categorii de furturi: furturi din buzunare/clasă, din locuințe, din autoturisme, furturile de telefoane mobile.
În activitățile preventive au fost implicați 150 de elevi de gimnaziu, care au vizionat filme cu caracter educativ preventiv.
Educația rutieră, o altă temă intens dezbătută de polițiștii bihoreni, i-a angrenat pe elevi într-un joc prin care și-au demonstrat cunoștințele în materie de educație rutieră.
Câștigătorii au fost recompensați de organizatori cu diplome și premii.
Discuția referitoare la delincvența juvenilă și victimizarea minorilor a fost orientată spre pericolele pe care lumea reală le întinde tinerilor. Elevilor le-au fost prezentate capcanele spre care vârsta adolescenței îi poate conduce: teribilismul specific vârstei, influența anturajului/grupului de prieteni etc.
„Internetul și traficul de persoane”
Coordonatorul Centrului Regional Oradea al Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane a inițiat în rândul elevilor o dezbatere cu tema „Internetul și traficul de persoane”.
Prevenirea delincvenței juvenile și cea a victimizării minorilor reprezintă prioritate a poliției în domeniul prevenirii criminalității, structurile de prevenire fiind implicate în mod direct în inițierea, organizarea și derularea de activități, campanii și proiecte în acest domeniu. 
Delincvența juvenilă este un segment al criminalității care necesită o atenție deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu ușurință în capcana infracționalității, luând în considerare caracteristicile vârstei - teribilism în orice domeniu și dorința de a gusta noul, ușor de impresionat, ușor de convins, de cele mai multe ori cu un grad scăzut de vigilență, dar și cu o capacitate redusă de a anticipa consecințele anumitor acțiuni, copiii și adolescenții devin victime sigure ale persoanelor rău intenționate. Pe de altă parte este foarte important ca minorii să cunoască cât mai multe măsuri de prevenire a diferitelor tipuri de victimizare, pentru a evita implicarea lor în aceste situații. (Ioana Indrieș)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:31 Ora standard a Europei de Est