Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Paradisul copilăriei”

În parteneriat cu Școala „Georgiu Popa” din Câmpani

„Paradisul copilăriei”

În intervalul decembrie 2011 - iunie 2012, Școala cu clasele I-VIII Rieni (structurile Școala cu clasele I-IV Sudrigiu, respectiv Grădinița Sudrigiu) și Școala cu clasele I-VIII „Georgiu Popa” din Câmpani (structurile Școala cu clasele I-IV Sighiștel, Grădinița Sighiștel, respectiv Grădinița Fânațe) au derulat proiectul educațional „Paradisul copilăriei”.

 Proiectul a creat oportunități de cooperare, consultare, comunicare, conlucrare în vederea atingerii unui scop comun: familiarizarea copiilor cu munca școlarilor, cu relațiile ce se stabilesc între învățător și elevi, elevi-elevi, pentru ca reprezentările copiilor despre școală să fie mai clare, mai coerente și mai apropiate de realitate, acest lucru conducând la un debut școlar optim.
Scopul proiectului a vizat găsirea unor modalități viabile de colaborare între educatoare și învățătoare pentru integrarea școlară a copiilor și pregătirea părinților pentru integrarea copiilor în activitatea școlară. Proiectul a fost coordonat de prof. Chiorean Maria-Ioana (de la Școala din Sudrigiu), ed. Manole Corina (de la Grădinița Sudrigiu) și prof. Tempeleu Cristina (de la Grădinița Sighiștel), prof.  Violeta Fofiu (de la Școala Sighiștel), prof. Bocșe Cristina (de la Grădinița Fânațe), cu sprijinul directorilor instituțiilor partenere, dna prof. Balint Liliana și dl prof. Moza Ioan.
De-a lungul proiectului s-au desfășurat mai multe activități: „În așteptarea lui Moș Crăciun”, „O floare pentru mama”, „Sărbătorile Pascale”, desfășurate în perioada decembrie 2011 - aprilie 2012,  când elevii din instituțiile partenere au  făcut schimb de poze, felicitări, mărțișoare și de obiecte specifice Crăciunului și Paștelui.
Activitatea care a finalizat proiectul, în 7 iunie 2012, s-a intitulat „O lume minunată”, în cadrul căreia coordonatorii de proiect și copiii implicați s-au întâlnit la Școala cu clasele I-IV Sighiștel, pentru a împărtăși din rodul muncii elevilor de la instituțiile partenere, constând în materiale artistico-plastice, lucrări în versuri, dar și specifice Zilei Copilului și anotimpului vara. Mulțumim pe această cale directorilor celor două instituții pentru implicarea activă în finalizarea cu succes a acestui proiect de parteneriat.
Acum la încheierea proiectului, putem afirma că profesorii au avut posibilitatea să-și valorifice experiența acumulată la clasă, să-și lărgească sfera preocupărilor în ceea ce privește succesul școlar al copiilor, reușindu-se și implicarea familiei și familiarizarea acesteia cu diverse aspecte ale școlarității mici. (Ioana Chiorean)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Paradisul copilăriei”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:07:40 Ora standard a Europei de Est