Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”

Simpozionul Național ,,Să ocrotim pădurea și mediul înconjurător”

„Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”

La Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca s-a desfășurat joi (7 iunie 2012), cea de-a doua ediție a Simpozionului Național ,,Să ocrotim pădurea și mediul înconjurător”.

Simpozionul face parte din proiectul național „Ecoșcoala”, derulat în perioada 2011 - 2012, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare și trei școli (din Mădulari - Vâlcea, Brad – Hunedoara și București).
În deschiderea simpozionului, dra profesor Daniela Lăcrimioara Frese (director adjunct al liceului și membru al echipei de proiect) a prezentat invitații, coordonatorii proiectului și agenda manifestării. În prezidiu au fost invitați: dl ing. Teodor Coste – primarul comunei Tinca, dna Daniela Tutos – reprezentantul Fundației Ruhama și dl prof. Iuliu Orban (coordonator al simpozionului), care a vorbit despre proiectul național „Ecoșcoala”, domnia sa făcându-se „vinovat” (alături de prof. Minodora Popa) de nașterea în Tinca a Parcului „Promenada”, inaugurat duminică, 3 iunie 2012. În intervenția sa, dna profesor Lola Aura Oana a abordat tema „A fi ecologist”, din perspectiva cadrului didactic preocupat să determine elevii să aibă un comportament ecologic.
„Nu se distrug pădurile!”
Șeful Ocolului Silvic Tinca, dl ing. Moisa Tudorel Madear, având la activ 30 de ani în domeniu, este cel mai în măsură să emită pretenții și să se pronunțe asupra administrării fondului forestier. Domnia sa a lansat săgeți către comunitate și mai cu seamă spre unii jurnaliști care scriu despre pădure în totală necunoștință de cauză, vorbind despre „defrișări masive”, fără să cunoască semnificația termenului „defrișare”. Dl inginer s-a referit apoi la administrarea fondului forestier din Ocolul Silvic Tinca pe care îl conduce, vorbind despre acele lucrări tehnice (tăieri) care se fac din 10 în 10 ani și despre împăduririle care se fac prin regenerare naturală. „În fapt, nu se distrug pădurile. Oamenii nu înțeleg exact ce se întâmplă acolo. Silvicultura a avut niște titani în gospodărirea fondului forestier...” Referindu-se la tema simpozionului, dl inginer a lansat un îndemn la adresa slujitorilor școlii și elevilor: „Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”
„Să împărțim parcul pe clase și să lansăm o întrecere între ele pentru întreținerea lui”
Vorbind despre parcul comunei, în suprafață de 1, 5 hectare, dl primar Teodor Coste dorește în continuare o bună colaborare cu școala în administrarea lui, dar și pentru alte lucrări de igienizare. „Din păcate vedem bănci rupte, se fură coșurile, găsim trandafiri rupți. Nu e bine deloc ce se întâmplă. La orele de dirigenție ar trebui să se pună accent și pe ocrotirea naturii. Pentru că tot ce se face se face din banii noștri. Să reînviem tradiția întâlnirilor din parc”, a mai spus dl primar.
Sceneta „Avem o singură planetă”
Înainte să înceapă prezentările în PowerPoint, cei mai mici ecologiști, elevii dnei profesor Dorina Negrean (Alexandra Ciotea, Denisa Ungur, Flavius Dănilă și Adrian Marian) ne-au prezentat sceneta „Avem o singură planetă”, vorbindu-ne despre revista clasei, unde ei consemnează despre preocupările lor ecologice, demne de toată lauda.
La cea de-a doua ediție a simpozionului s-au primit 72 de lucrări, care au fost publicate în cartea simpozionului, coordonată de doamna director Viorica-Ana Madear și dl prof. Iuliu Orban, după cum aveam să aflăm din prezentarea dnei prof. Simina Gabor. S-au primit lucrări din toată țara, de la cadre didactice care lucrează în învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, din Pitești, Timișoara, București, Cugir, Sâmbăta, Satu Mare, Salonta, Buzău, Caransebeș, Oradea, Rădăuți, Toplița, Bogdănești – Bacău, Însurăței, Iași, Marghita, Ruscova, Brăila, Șoimi, Făget, Poiana Sibiului, Săcuieni, Lupeni, Tulcea, Olcea, Săud – Buntești, Gurbediu și Tinca...
În cadrul prezentărilor în PowerPoint ne-au reținut atenția lucrările: Rolul educației ecologiste și de protecție a mediului în școală (autor prof. Madear Viorica – Ana), Influența omului asupra poluării mediului înconjurător (prof. Frese Daniela Lăcrimioara), Noi date privind galele din zona Tinca (prof. dr. Ilie Aurelian Leonardo), Natura și omul (prof. Anton Carmen Monica), elevul Răzvan Iova a prezentat lucrarea colegei sale Guț Rebeca, iar dl fotograf Szuhai Alexandru ne-a prezentat imagini din Munții Apuseni.
Lecturând cartea simpozionului, am descoperit printre autorii lucrărilor și nume cunoscute, elevi și dascăli colaboratori: eleva Ioana Dzițac, prof. Ana Mărcuț, Titiana Vesa și Mirela Bulc.
La finalul simpozionului au fost înmânate diplome, iar concluzia ne-a condus spre reușita manifestării. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (72 de poze), accesați Galeria foto: „Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:42:20 Ora standard a Europei de Est