Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua școlii, în lumina reflectoarelor, la „No Problem”

Miercuri, elevii și dascălii de la Șc. nr. 11

Ziua școlii, în lumina reflectoarelor, la „No Problem”

„Bine ați venit la sărbătorirea a 82 de ani de la înființarea școlii noastre. Este o vârstă venerabilă, dar paradoxal, școala este mereu tânără, atât prin elevii ei, cât și pentru că în fiecare an, școala trăiește un nou început prin noutățile pe care le propune.

Aniversăm, de asemenea, anul acesta a noua ediție a Zilei școlii, care a însemnat un reper în activitatea noastră și care, datorită impactului pe care l-a avut asupra vieții școlii, s-a transformat în ultimii ani în Zilele școlii, o perioadă care culminează cu programul cultural-artistic de astăzi (miercuri – n.n.). Acesta este un omagiu pe care îl aducem școlii noastre, tuturor dascălilor care și-au devotat viața educării elevilor, angajaților ei, apoi generațiilor de elevi care au dat sens muncii dascălilor lor și, nu în ultimul rând, desigur, părinților care ne-au sprijinit și ajutat”. (Zoia Ciogu, consilier educativ)
Cu directorii școlii (Adelina Iacob și Ramona Lucaciu) și profesorii în primele rânduri, consilierul educativ a dat startul unui „maraton” artistic, în care am avut de toate...
Programul a fost deschis de grupul vocal al școlii, îndrumat de prof. Kulcsar Arpad. Elevii de la Școala „Ion Bogdan” (structura Școlii nr. 11) ne-au cântat și încântat cu „O lume minunată”..., vocal și instrumental (în acompaniament de chitară, îndrumați de prof. Nicolae Moranciu și prof. Eva Balasz. „Dragu-mi-i de neamul meu” și „Dă, Doamne, pe lume bine” ne-au mărturisit membrii grupului vocal al clasei a IV-a C, îndrumați de prof. Rozalia Neguriță. Bianca Popa (din a IV-a A), excelează atât la învățătură, cât și la cântat; fire de artistă (ca și mămica sa, Elena), Bia ne-a bucurat cu un cântec ale cărui versuri aparțin mamei sale. Dansatorilor clasei a III-a de la „Ion Bogdan” le place muzica country, iar înv. prof. Paula Zaha i-a scos în față cu dans pe muzica formației Rednex. Îmbrăcată ca o mare artistă, Patricia Nemethi (din a VI-a A) ne-a surprins din nou „În ritm amețitor”. Șerban Jurcoi (din a IV-a C) iubește hip-hopul și a creat singur un număr de efect. Având același vis, de a ajunge vedete, Toth Andrea și Doczi Krisztina (din a VII-a B) au interpretat un cântec cu mesaj direct „Avem același vis”. Natalia, Taras, Renata și Roberta (din a VI-a D) și-au pregătit singure scenografia la piesa „Everytime we touch”. Grupul Hip-hop al școlii, Ieke’s, este pregătit de Horia Hodișan. Și Adela, Diana, Martina și Olivia ne-au bucurat cu surpriza lor plăcută. Farkas Boglarka (din a VIII-a B) s-a acompaniat singură la chitară, interpretând piesa „Zombie”. Dansatorii Mercedes, Diana, Fabian, Alin, Ruben, Alexandra și Dănuț (din I A, a III-a E, a IV-a A și a IV-a E) sunt instruiți de Claudiu și Rodica Miclău, de la Clubul Shake and dance. Ei ne-au prezentat un număr pe gustul colegilor lor. Doczi Kristina (din a VII-a B) a interpretat piesa „Set Fire to the Rain”. Minunați, talentați și ambițioși, buni la carte, dar și la dans, cam așa „sună” cartea de vizită a perechii de dansatori Andrea Buzlea - Raul Pașcalău (din a V-a A Freinet). Ioana Câmpan (membră a clubului Shake and dance) este campioană națională. S-a văzut! Toth Andrea (din a VII-a B) a revenit pe scenă cu o nouă piesă incitantă, „I love rock and roll”. În trupa „B-Babies” dansează și elevi de Școala nr. 11; ei sunt instruiți de Cristina Crăciun. Kecskes Vivien (din a VII-a B) a interpretat piesa „Pon the replay”. În cea de-a doua repriză, campioana Ioana Câmpan a revenit pe scenă împreună cu Melania Zahari - vicecampioană națională. Tabita, Gabriela și Alexandra (din a VIII-a D) au interpretat „Starship”, însoțite de dansatoarele: Diana, Ioana, Denisa, Brigitta și Lavinia. Și trupa hip-hop B-Real este instruită tot de Cristina Crăciun (de la Peplay Dance Studio); s-a văzut după calitatea exprimării. Revenind pe scenă, dansatorii Clubului Shake and Dance ne-au surprins plăcut, cu un dans țigănesc, ca și solistele din a VIII-a D, cu piesa „Lovesick”. Cristi Precup e acum lăzărit de top, atât la carte, cât și la dans; ne-a demonstrat-o și miercuri seara, alături de Detti, partenera sa de dans. Larisa Oros e acum „pedagogistă”, dar a revenit la microfon de Ziua școlii, alături de colegul lăzărist. Miercuri seara ea ne-a și încântat cu vocea ei caldă, interpretând „Ironic” și „Always”.
Una peste alta elevii școlii „au fost la înălțime și la această ediție a Zilelor școlii”, ca să o cităm pe doamna director Adelina Iacob; domnia sa s-a arătat nemulțumită doar de necazurile pe care le-au avut artiștii cu microfoanele și calitatea sunetului redat de boxe. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua școlii, în lumina reflectoarelor, la „No Problem”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:35:45 Ora standard a Europei de Est