Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dimensiuni ale securității la frontiera estică a Uniunii Europene

Conferința internațională Jean Monnet

Dimensiuni ale securității la frontiera estică a Uniunii Europene

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene al Universității din Oradea organizează, în perioada 5-6 iunie 2012, conferința internațională cu tema “Dimensiuni ale securității la frontiera estică a Uniunii Europene”.

Evenimentul se înscrie în cadrul activităților unui proiect Jean Monnet finanțat de Uniunea Europeană, având ca obiectiv principal dezvoltarea cercetării științifice și a programelor didactice dedicate relaționării studiilor integrării europene cu investigațiile actuale asupra studiilor de securitate și relațiilor internaționale.
Lucrările conferinței se vor desfășura marți, 5 iunie 2012, începând cu ora 10, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea. Pentru miercuri, 6 iunie 2012, comunicările și dezbaterile vor avea loc în Campus 2, Pavilion V, Sala V004, începând cu ora 9.
Particularitatea evenimentului constă în abordarea interdicisplinară a diferitelor dimensiuni ale securității, evidențiate prin diversitatea de expertiză a participanților (diplomați, profesori și cercetători universitari, ofițeri de armată și poliție, procurori, specialiști în studii de securitate, relații internaționale și studii europene). Dimensiunea internațională este dată de prezența unor specialiști din Ungaria, Polonia, Ucraina și Republica Moldova, ale căror comunicări vor insista asupra interdependențelor transnaționale de securitate la frontiera estică a UE.
Abordarea propusă de organizatori deschide noi direcții de cercetare asupra implicațiilor de securitate la frontiera estică a UE și NATO, având în vedere că tipologia riscurilor și amenințărilor nu se asociază doar dimensiunilor militare. În această perspectivă, tematica abordată va cuprinde comunicări și dezbateri asupra unor subiecte legate de: perspectivele istorice ale dinamicilor regionale de securitate; aspecte culturale și identitare ale percepției securității; geopolitică regională; contribuții politice și militare ale UE și NATO; criminalitate transfrontalieră și securitatea frontierei; managementul riscurilor neconvenționale; metodologii de cercetare și predare a temelor legate de securitatea frontierei, etc.
Un aspect inedit al conferinței este dat de asocierea Centrului de Excelență NATO din Oradea în calitate de partener al evenimentului și configurează oportunități de colaborare între mediul universitar și proiectele NATO. Astfel, din partea Centrului de Excelență NATO va participa directorul acestuia, precum și personal al Centrului, care vor susține comunicări în cadrul conferinței. Prezența acestora prefigurează dezvoltarea relațiilor civil-militare pe segmentul cercetărilor legate de diferitele dimensiuni ale securității și deschid perspective pentru proiecte și activități comune.
Participarea specialiștilor din România este asigurată de prezența unor cercetători și cadre didactice din centrele universitare Cluj-Napoca (Universitatea Babeș-Bolyai) și București (Școala Națională de Științe  Politice și Administrative) și încadrarea unor centre și asociații profesionale de specialitate în rândul partenerilor: Asociația Română de Relații Internaționale și Studii Europene, Centrul „Altiero Spinelli” de Studiere a Organizării Europene și Clubul Academic de Studii Europene.
În cadrul evenimentului, și-au anunțat participarea profesori din cadrul Școlii de Agenți de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea, ofițeri de poliție de frontieră și procurori, care vor fundamenta relevanța și importanța dezbaterilor legate de securitatea frontierei, prin prisma experienței României în calitate de membru al UE și a opțiunii de integrare în Spațiul Schengen. Dorin DOLGHI
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dimensiuni ale securității la frontiera estică a Uniunii Europene.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:15 Ora standard a Europei de Est