Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Locul în care democrația se îmbină cu plăcerea

Selecțiile regionale ale Parlamentului European al Tinerilor

Locul în care democrația se îmbină cu plăcerea

Cu siguranță majoritatea dintre voi, elevii, când auziți de concepte precum democrație, separarea puterilor în stat, moțiune, sistem de votare sau altele, gândul vă poartă undeva departe... undeva la orele de educație civică și poate chiar și la orele de istorie.

Cu alte cuvinte, vă dau bătăi de cap. Însă există totuși o veste bună: democrația și plăcerea au în comun mai multe lucruri decât ați putea crede! Unsprezece elevi de la Colegiul Nional „Octavian Goga” din Marghita împreună cu elevi ai altor unități de învățământ au experimentat acest lucru pe propria piele: European Youth Parliament.
În luna mai, Moca Alida, Olar Andrei, Sarca Alexandru, Mărculescu Flavia, Gergely Ștefania, Haiaș Alexandra, Covaciu Jasson, Bodor Edina, Pop Sergiu, Burnar Iulia și Murg Diana au luat parte la selecțiile regionale transilvănene ale Parlamentului European al Tinerilor care au avut loc la Bușteni. Aceștia au fost coordonați de domnul profesor Cosmin Patca.
Pe o perioadă de trei zile, cei unsprezece elevi, împreună cu elevi din alte județe precum: Alba, Mureș, Satu Mare și municipiul București au luat parte la activități sportive menite să dezvolte teambuildingul, dar și la activități ale comitetului (Committee Work). Acolo erau dezbătute probleme diferite, fiecare comitet având o altă temă. Elevii de la Goga" s-au axat pe „active ageing”, un concept lansat în 2002 printr-un proiect care încurajează îmbătrânirea activă și implicarea oamenilor bătrâni în societatea din care fac parte, chiar dacă aceștia depășesc o anumită vârstă.
Ziua de vineri a fost alocată activităților sportive, astfel că de la prefacerea elevilor în pitici, vrăjitori și chiar giganți, până la crearea unui monstru uman, viitorii parlamentari s-au implicat în fiecare lucru. Ziua următoarea, sâmbătă, a fost dedicată lucrului pe echipe. Ionescu Armand (Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” Constanța) și Zemlicof Ana (Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoșani) au fost chairpersons pentru grupul de la „Goga”. S-au implicat în fiecare activitate, dându-le ajutor la nevoie și nu numai. 12 ore au fost puse la dispoziție pentru crearea unei moțiuni (fiecare grup, pe câte o temă diferită), urmând ca în ziua următoare, fiecare moțiune să fie supusă unei atente critici, dezbateri și urma să fie votată de către toți elevii prezenți la selecția regională. Astfel, în noaptea de sâmbătă spre duminică, zeloșii parlamentari europeni și-au scris discursurile de atac, discursurile de apărare și întrebările legate de fiecare moțiune în parte.
Duminică, la dezbateri, moțiunea legată de „active ageing” a fost singura moțiune care a trecut în unanimitate.
Următoarea selecție se va desfășura la Tomis, în perioada 2-7 septembrie 2012, iar îmbinarea celor două - democrația și plăcerea - se presupune că va fi de două ori mai mare decât a fost la Bușteni. (Aida Laura Moca)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Locul în care democrația se îmbină cu plăcerea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:45:55 Ora standard a Europei de Est