Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Podul prieteniei”- etapa internațională

La Orizont...

„Podul prieteniei”- etapa internațională

În 28 mai 2012, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea, s-a desfășurat etapa internațională a concursului de desene/colaje din cadrul proiectului concurs internațional „Podul prieteniei”, coordonat de directorul adjunct prof. Erdeli Elena.

Acest proiect este inclus în Calendarul activităților educative regionale și interjudețene al M.E.C.T.S. nr. 31765/29.02.2012, la poziția 136.
Proiectul a urmărit creșterea gradului de integrare și socializare a copiilor cu CES  în societate, precum și formarea deprinderilor de utilizare a noilor tehnologii, iar activitățile desfășurate au avut ca parteneri profesori și elevi din Anglia, Bulgaria, Polonia și România, în total un număr de 25 de instituții de învățământ.
În cadrul etapei internaționale au participat un număr de 87 de lucrări realizate de elevi din România, Bulgaria și Polonia, de la următoarele instituții de învățământ:  Zespol Szkol Numer 3 Gimnazjum Numer 3 „W. Zorach”, Polonia,  „St. Kliment Ohridski” Burgas, Bulgaria, CSEI „Orizont” Oradea, CSEI nr. 1 Oradea, CSEI Popești, CSEI Tileagd, Liceul de Artă Oradea, Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, Școala Centrală Câmpina Prahova, Școala Gimnazială „Sf. Nicolae” Vânători Galați, Școala Gimnazială „Sf. Stelian” Rădăuți Suceava, Școala cu clasele I-VIII nr. 98 „Avram Iancu” București, Școala Gimnazială Malu Alb Galați, Școala cu clasele I-VIII „O. Voicu” Bacău.
Tema lucrărilor participante la concurs a fost  „Þara mea și Europa” și s-a realizat într-o tehnică la liberă alegere (tehnică acuarelă, creion grafic, creioane colorate etc, pe format A4). Desenele elevilor au fost evaluate și punctate diferențiat (locul I, II și III), pe ciclu de învățământ (primar, gimnazial) în funcție de următoarele criterii: încadrarea în tema concursului, creativitatea și originalitatea lucrării, folosirea unor tehnici diverse, calitatea artistică, realizarea doar de către elevi a lucrărilor.
Evaluarea elevilor s-a făcut prin punctaj de la 1 la 5, juriul fiind compus din directorul școlii coordonatoare prof. dr. Marușca Angela, prof. Erdeli Elena și trei specialiști în arte plastice: prof. Hălmăgean Denisa de la CSEI „Orizont” Oradea, prof. Broiezan Alina, de la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” Oradea, prof. Czirjak Eniko de la Liceul „Ady Endre” Oradea, de la întâlnire nu a lipsit nici inspectorul școlar de specialitate, prof. Doina Gyori. Membrii juriului au completat fiecare o fișă de punctaj și au realizat un clasament cu locurile I, II, III și mențiuni pentru ciclul primar și gimnazial după cum urmează:
La secțiunea desene – învățământ de masă
Locul I – Nagy Bella - Lic. de Artă, Oradea
Locul II – Corneliu Marina, Kumral Andra,  Dima Clara – toți trei de la Școala nr. 98 „A. Iancu”, București
Locul III – Lupea Miruna - Școala „Sf. Nicolae”, Galați
Mențiuni – Suian Ioana - Școala „Sf. Stelian”, Suceava, Ursulean Gabriel - Școala „Sf. Stelian”, Suceava, Macai Mercedes - Lic. de Artă, Oradea, Teglaș Daniela – Școala nr. 11, Oradea, Drăghiceanu Nadia – Școala Centrală Câmpina, Prahova
La secțiunea desene – învățământ special
Locul I – Murguli Marius – CSEI „Orizont”, Oradea
Locul II – Teglaș Melisa – CSEI nr. 1, Oradea
Locul III – Ardelean Andreea – CSEI Tileagd
Mențiuni – Farkaș Iuliana  –  CSEI „Orizont”, Oradea, Balogh Brigitta – CSEI „Orizont”, Oradea, Jiga Esperanța – CSEI Tileagd, Illes Jozsef –  CSEI nr. 1, Oradea, Groza Elec –  CSEI nr. 1, Oradea, Lupo Emilia –  CSEI Popești, Puczi Alexandru – CSEI Tg. Mureș
La secțiunea colaje
Locul I – Varadi Ronaldo – CSEI nr. 1, Oradea
Locul II – Lascu Marius – CSEI „Orizont”, Oradea
Locul III – Kopar Ramona – CSEI „Orizont”, Oradea, Forogosi Daniel – CSEI nr. 1, Oradea
Organizatorii mulțumesc pentru implicare tuturor partenerilor de proiect și le urează succes și pentru anul viitor! (Ungur Maria)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:08 Ora standard a Europei de Est