Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii de la „Dimitrie Leonida” fac „terapie” prin teatru

De la exerciții și probleme la lupta cu alcoolul, tutunul și etnobotanicele

Elevii de la „Dimitrie Leonida” fac „terapie” prin teatru

După ce a decretat ziua de 16 mai drept „Zi antitutun”, doamna profesor Cornelia Nistor, profesor de matematică la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, și-a propus, ca și anul trecut, să facă „terapie” prin teatru și în afara școlii.

În cadrul demersului educațional de prevenire a consumului de droguri, alcool, tutun, și plante etnobotanice, doamna profesor a considerat că mesajul poate fi mai lesne interiorizat dacă va fi administrat prin intermediul unor piese de teatru, având experiența anului trecut.
Alți actori, aceeași mască
Pentru anul acesta, coordonatorul de proiect și echipa sa (Roxana Rus și Iuliana Șerban, din IX D, Ioana Carțiș și Lavinia Pontoș, din X D, împreună cu alți colegi de casă și de școală) au ieșit la rampă cu patru scenete: „Fii stăpân pe situație”, cu actori din clasa a X-a D, „Prietenul adevărat” și „Scrum”, cu actori din a X-a B, „S-a întâmplat într-o școală”, cu actori din a IX-a D.
Dacă în prima piesă i se intentează un proces Alcoolului, Tutunului și Cafelei; în următoarele două se combate fumatul, consumul de droguri și plante etnobotanice. După „terapia” administrată colegilor de școală, actorii au pornit într-un „turneu” prin urbea de pe Crișul Repede, poposind, ca și anul trecut, la două cămine de bătrâni și o școală gimnazială. .
Pentru început au prezentat scenetele la căminul Fundației Consistoria „Efrem Beniamin”, unde au fost bine primiți de asistenta socială Mariana Toma și întreg personalul. Cea de-a doua reprezentație au dat-o în fața bunicilor de la Căminul „Sfântul Martin” din Nufărul, sub coordonarea asistentei sociale Andreea Greabu. La Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir”, beneficiarii „tratamentului” au fost cei 26 de elevi din clasa a VII-a B, îndrumați de dl profesor Ioan Fildan.
Ca să evalueze efectele terapiei, la final de „spectacol”, doamna profesor Cornelia Nistor și dl profesor Ioan Fildan au împărțit elevilor gimnaziști fișe de activitate (tip chestionare), cuprinzând trei capitole și 25 de întrebări (7 cu referire la primul capitol evaluat, 10 la cel de-al doilea și 8 la cel de-al treilea).
Se pare că rezultatele obținute sunt cele scontate. „Cunoștințele, informațiile pe care am dorit să le trasmitem prin intermediul celor patru scenete sunt mai bine receptate de elevi când sunt transmise de către elevi prin intermediul scenetelor decât dacă aș fi venit eu să le vorbesc despre aceleași lucruri. Captarea atenției, interesul manifestat și efectul produs sunt cu totul altele în cazul scenetelor, actorii transmițându-le și propriile emoții. Impactul este altul, dat și de plăcerea pe care o simt actorii de a fi admirați de colegii lor mai mici”, apreciază coordonatorul de proiect, doamna profesor Cornelia Nistor. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii de la „Dimitrie Leonida” fac „terapie” prin teatru.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:59 Ora standard a Europei de Est