Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șapte țări, șapte identități, în marea diversitate a familiei europene

Final de proiect Comenius

Șapte țări, șapte identități, în marea diversitate a familiei europene

Iată-ne împreună pentru ultima dată pentru a stabili concluziile unui proiect ce a reunit șapte țări, șapte identități, în marea diversitate a familiei europene.

Școala cu clasele I - VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea a avut  reuniunea finală de proiect la Jaca, în Spania, unde s-au tras concluziile finale la proiectul Comenius:  „Plurilingvism: Identitate și Diversitate”, desfășurat pe durata a doi ani, proiect ce a implicat munca a șapte comunități de elevi, profesori și părinți, având girul autorităților locale și europene. Þările partenere au fost: Spania – coordonator de proiect, România, Italia, Franța, Finlanda, Anglia și Turcia.
Pe parcursul celor doi ani, activitățile au fost diseminate în presa locală din fiecare țară, iar fotografiile și rezumatul întâlnirilor s-au regăsit ilustrate de fiecare dată și în presa orădeană.
Întâlnirea din 8-12 mai 2012 a fost programată la Jaca, localitate în care se află Colegiul „San Juan de la Pena”- coordonatoarea proiectului,  având ca obiectiv concluziile la final de proiect. Au participat cadre didactice și elevi din școlile partenere, iar programul a fost alcătuit pe segmente care să vizeze interesul fiecărei categorii.
Cuvântul de întâmpinare l-a avut doamna directoare Luisa Ferrer, coordonatoarea proiectului, care a avut ca invitați primarul orașului, alte oficialități locale, un membru al Agenției Naționale pentru Proiecte din Madrid, precum și mass-media locală. Munca desfășurată pe parcursul celor doi ani a fost prezentată într-un film, apoi fiecare reprezentant al școlilor partenere a vorbit despre impactul proiectului și beneficiile acestuia în comunitatea sa. Din partea școlii noastre a vorbit doamna profesoară Maria Popescu-Sturz, coordonatoare proiectului, care a transmis și salutul domnului director prof. Ioan Mocan; din delegația noastră au mai făcut parte Alina Deliman și Ioana Klein. Un moment deosebit, privit ca un omagiu adus în cinstea Zilei Europei, în 9 Mai, a avut loc la biblioteca școlii: lansarea cărții „Povestea în lanț și umor european”, ce îi are ca autori pe elevii școlilor din cele șapte țări partenere, conduși de profesorii lor. Povestea cuprinde o înșiruire de întâmplări imaginate de elevi având ca protagoniști copii din țara sa, fiecare poveste fiind o continuare firescă a celei precedente. Am avut ocazia de a munci altfel, de a crea un cadru nou, de a stimula imaginația și de a da curs ideilor novatoare și originale.
Gazdele ne-au prezentat școala, panoul Comenius, munca desfășurată în cadrul proiectului și ne-au invitat să asistăm la ore de curs, desfășurate în limba engleză, limba proiectului.
O altă activitate a vizat participarea noastră la atelierele de lucru împreună cu elevii și cadrele didactice.
Întâlnirile au avut și o latură de socializare, așa cum se cuvine unui proiect multicultural. Pentru a cunoaște monumentele ce marchează identitatea locului, am vizitat Cetatea San Juan ce cuprinde un muzeu cu soldați de plumb în miniatură, prezentând războaiele mondiale sau cele desfășurate de-a lungul istoriei pe teritoriul Spaniei. Am vizitat apoi Catedrala și Mănăstirea San Juan de la Pena.
La finalul întâlnirii, am avut parte de un program artistic, prezentat pe scena Casei de Cultură din oraș, care a cuprins dansuri populare și artistice, momente de divertisment, toate pregătite de către elevi și părinți.
Proiectul a fost o reușită! Așa au considerat toți participanții, autorităților spaniole, dar și mass-media. Pentru că în ziarele din Jaca, articolele elogioase ne-au umplut inimile de bucurie. Mai mult, gazdele ne-au spus că acest proiect este socotit un model și un exemplu de bune practici pentru Bruxelles, unde au fost chemate să împărtășească din experiența muncii la realizarea lui.
Ne-am întors acasă cu dorința de a continua... Vom încerca să păstrăm legăturile cu partenerii și să stabilim noi corespondențe, noi parteneriate, pentru a ridica prestigiul școlii noastre și pentru a simți cu toții că suntem o familie mare și unită! (Alina Deliman)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:28:25 Ora standard a Europei de Est